کامپوزیت دندان,عمر کامپوزیت دندان,شرایط انجام کامپوزیت دندان,هزینه کامپوزیت دندان
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

کامپوزیت مناسب چه دندان هایی است؟

کامپوزیت دندان روشی برای اصلاح طرح لبخند و از بین بردن تغییر شکل ، تغییر رنگ و شکاف بین دندان ها است. شما نیازی به برش دادن فرآیند کامپوزیت ندارید. فقط در حد خاراندن دندان ها به گونه ای که مواد به خوبی روی دندان ها بچسبند.


کامپوزیت دندان

 

کامپوزیت مناسب چه دندان هایی است؟

 

کامپوزیت دندان روشی برای اصلاح طرح لبخند و از بین بردن تغییر شکل ، تغییر رنگ و شکاف بین دندان ها است. شما نیازی به برش دادن فرآیند کامپوزیت ندارید. فقط در حد خاراندن دندان ها به گونه ای که مواد به خوبی روی دندان ها بچسبند. روکش کامپوزیت دندان از نظر روکش روی دندان و اینکه کدام ماده را برای زیبایی و کامپوزیت انتخاب کنید ، شباهت زیادی به لمینت دندان دارد. روکش سرامیکی یا روکش کامپوزیت به عهده مشتری و مطمئناً در نهایت تشخیص دندانپزشک با توجه به فرم دندانها و فک مشتری است. در هر صورت کامپوزیت دندان علاوه بر بهبود ظاهر و افزایش اعتماد به نفس ، عمر مفید دندان و سلامت آن را نیز افزایش می دهد.

چه افرادی میتوانند از درمان کامپوزیت استفاده کنند؟

افرادی که دندان هایشان تیره یا لکه دار است می توانند از درمان کامپوزیت برای تغییر رنگ دندان های خود استفاده کنند. به خاطر داشته باشید که روکش کامپوزیت از هر نوع که باشد می تواند دندان ها را سفید کرده و خرابی های جزئی را درمان کند و جایگزینی برای درمان ارتودنسی نیست. زیرا این روش نمی تواند شلوغی ، درهم ریختگی ، جلو و عقب و دندان های کج را درمان کند. بنابراین ، برای نصب روکش ، دندان ها باید کاملاً سالم و ردیف باشند.

مشکل دیگر کامپوزیت ها دندان قروچه است. اگر چنین عادت دارید ، درمان روکش گزینه خوبی برای شما نیست ، مگر اینکه عادت خود را کنار بگذارید. به طور کلی ، ونیر می تواند برای موارد زیر موثر باشد:

  • وجود فاصله های کم بین دندان ها
  • شکستگی، لب پریدگی یا ترک خوردن دندان ها
  • تغییر رنگ و سفید کردن دندان ها
  • پر کردن دندان با مواد همرنگ
  • یکدست کردن اندازه دندان ها (به ویژه دندان های کوچک)

شما باید به یک متخصص ارتودنسی مراجعه کنید تا بفهمید آیا درمان کامپوزیت برای شما مناسب است یا خیر. زیرا بررسی و بررسی سلامت و تراز بودن دندانهای شما برای درمان کامپوزیت بسیار مهم است. ممکن است دندان های شما قبل از قرارگیری روکش های کامپوزیت نیاز به ارتودنسی داشته باشند.

لثه های شما نیز باید کاملاً سالم باشند ، زیرا مشکلات و بیماری های لثه می توانند درمان شما را دشوار کنند.

 

کامپوزیت-دندان

 

دلایل انجام کامپوزیت دندان

 

دلایل زیادی وجود دارد که مردم کامپوزیت دندان را انتخاب می کنند. این افراد از سفید کردن دندان های خود به روش سنتی به نتیجه دلخواه خود نمی رسند یا ممکن است به دلیل شکستگی دندان یا خرد شدن ،لبخند آنها ناخوشایند باشد و به همین دلیل تصمیم به ساخت روکش کامپوزیت می گیرند.

افرادی که تصمیم به استفاده از کامپوزیت دارند می خواهند سفیدی ، حتی زیبایی لبخندشان طبیعی به نظر برسد ، اما نیازی به سایر گزینه های دندانپزشکی مانند پروتز دندان یا کاشت ندارند.

اگر درباره انجام کامپوزیت دندان کنجکاو هستید ، بهترین راه صحبت با دندانپزشک زیبایی است. او می تواند در مورد آنچه می خواهید در مورد کامپوزیت بدانید مانند کامپوزیت دندان و هزینه های آن، برند های کامپوزیت دندان ، مراحل انجام کامپوزیت دندان و مراقبت از کامپوزیت دندان به شما مشاوره دهد. همچنین اگر روکش کامپوزیت برای نیازهای دندانپزشکی شما مناسب نباشد ، می تواند گزینه های درمانی جایگزینی مانند لمینیت دندان ، ایمپلنت دندان ، ارتودنسی یا سفید شدن را ارائه دهد تا بتوانید همچنان از لبخندی زیبا و دلنشین لذت ببرید.

انجام کامپوزیت دندان نیازی به جراحی ندارد ، هزینه دندان کامپوزیت به اندازه درمان های جراحی دندان مانند ایمپلنت گران نیست و دوام دندان کامپوزیت از روش های سفیدکننده دندان های سنتی بیشتر است. عمر کامپوزیت دندان بسته به سبک زندگی شما ، آنچه می خورید و می نوشید و همچنین بهداشت دهان و دندان شما می تواند بین 5 تا 10 سال یا بیشتر باشد.

کلینیک دندانپزشکی قلهک

برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

www.clinicgholhak.com

کلینیک قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

قیمت کامپوزیت دندان جلو
قیمت کامپوزیت دندان جلو

03 آبان 1402

انواع مارک کامپوزیت دندان
انواع مارک کامپوزیت دندان

08 شهریور 1401

چرا کامپوزیت دندان می ریزد؟
چرا کامپوزیت دندان می ریزد؟

30 مرداد 1401

جلوگیری از زرد شدن کامپوزیت دندان
جلوگیری از زرد شدن کامپوزیت دندان

24 مرداد 1401

چگونه کامپوزیت دندان را می چسبانند؟
چگونه کامپوزیت دندان را می چسبانند؟

23 مرداد 1401