کامپوزیت,کامپوزیت دندان,قیمت کامپوزیت,قیمت کامپوزیت دندان,عوامل موثر قیمت کامپوزیت,مراقبت بعد از کامپوزیت,دندانپزشک کامپوزیت,کلینیک دندانپزشکی قلهک
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

قیمت کامپوزیت دندان

طول عمر کامپوزیت دندان، یکی از مهمترین عواملی است که تفاوت بین کامپوزیتهای ارزان قیمت و گران قیمت را ایجاد می کند. برخی از کامپوزیت ها مدت طولانی تری در دندان ها باقی می مانند و سفید و زیبا می مانند.


قیمت کامپوزیت دندان

طول عمر کامپوزیت دندان، یکی از مهمترین عواملی است که تفاوت بین کامپوزیتهای ارزان قیمت و گران قیمت را ایجاد می کند. برخی از کامپوزیت ها مدت طولانی تری در دندان ها باقی می مانند و سفید و زیبا می مانند. این کامپوزیت ها گران ترند. و بعضی از کامپوزیت ها زرد و کدر می شوند و یا زود می افتند. طول عمر این کامپوزیت ها به مهارت پزشک و مواد آن بستگی دارد. کیفیت کامپوزیت نیز باعث افزایش هزینه آن می شود.

کامپوزیت-دندان

عوامل موثر بر قیمت کامپوزیت

1.مقاومت در برابر تغییر رنگ

عوامل زیادی بر تغییر رنگ دندان کامپوزیت تأثیر می گذارد. بسیاری از عوامل داخلی باعث تغییر در ماده رزین و تغییر رنگ کامپوزیت می شوند. عوامل خارجی مانند سیگار کشیدن ، مصرف نوشیدنی ها و مواد غذایی که باعث ایجاد لکه و بهداشت دهان و دندان (عدم استفاده از مسواک ، نخ دندان و دهانشویه می شود) می تواند باعث ایجاد لکه و تغییر رنگ در کامپوزیت دندان شود.

از عواملی که ممکن است بر کیفیت ترمیم ها تأثیر بگذارد ، مصرف بعضی از نوشیدنی ها مثل قهوه ، چای ، نوشابه ، نوشیدنی های الکلی و حتی آب حاوی فلوراید است. تأثیر این نوشیدنی ها بر روی رنگ و ظرافت مواد رزین کامپوزیت بسته به خصوصیات ذاتی کامپوزیت مانند ترکیب شیمیایی آنها متفاوت است.

2.مقاومت در برابر ساییدگی

کامپوزیت های میکروفیل: ذراتی که کامپوزیت های ریز دانه(میکروفیل) را تشکیل می دهند تقریباً 0.04 میکرومتر است. بنابراین ، نام های ریز دانه به این نوع کامپوزیت ها اختصاص داده می شوند ، اما در عین حال مقاومت بالایی در برابر سایش دارند. میکروفیل ها زیبایی و طبیعی بودن دندان ها را افزایش می دهند زیرا ظاهری شفاف و براق دارند ، مانند مینای دندان.

ترکیبی ترکیبی: کامپوزیت های ترکیبی در واقع بین دانه های ریز و درشت قرار دارند که اندازه برخی از آنها 10 تا 50 میکرومتر و برخی از آنها 40 نانومتر است.

کامپوزیت های هیبریدی: کامپوزیت های میکروهیبریدی و نانو هیبریدی نیز در گروه کامپوزیت های هیبریدی قرار دارند که دارای ذرات تشکیل دهنده با اندازه کمتر از 100 نانومتر تا بیش از 1 میکرومتر هستند. کامپوزیت های ترکیبی ، میکرو هیبریدی و نانو هیبریدی به خوبی در برابر سایش مقاوم هستند. همچنین این نوع کامپوزیت ها از پرکننده و مقاومت بالایی برخوردار هستند.

نانوکامپوزیت ها: جدیدترین نوع کامپوزیت های دندانی نانوکامپوزیت ها هستند که از ذراتی با اندازه حدود 20 نانومتر تشکیل شده اند. ذرات نانوکامپوزیت بهم متصل می شوند و نانو خوشه ها یا خوشه ها را تشکیل می دهند.

نانو خوشه ها برای افزایش مقاومت موادی تشکیل می شوند که مانند ذرات بزرگ کامپوزیت های قبلی عمل می کنند. اگر این موارد در معرض سایش قرار بگیرند ، ممکن است یک نانوذره از خوشه جدا شود. به نظر شما در این شرایط فضای خالی ایجاد می شود اما این فضا با چشم قابل مشاهده نیست. بنابراین می توان گفت که مواد ترمیم کننده نانوکامپوزیت ها نیز در برابر فرسایش مقاوم هستند ، امکان پرداخت آسان وجود دارد و از مقاومت بالایی برخوردار هستند.

3.نیاز یا عدم نیاز به ترمیم

سلامت دندان ، عدم ایجاد پوسیدگی و شکستگی و همچنین عدم نیاز به ارتودنسی دندان برای رفع کج شدن دندان ها تأثیر بسزایی در کاهش قیمت کامپوزیت های دندانی دارد. اگر بیمار نیاز به درمان پوسیدگی دندان دارد ، ابتدا دندانپزشک باید پوسیدگی را درمان کند و اگر دندانها خیلی کج هستند ، قبل از کامپوزیت باید درمان ارتودنسی انجام دهند. البته برخی از ناهنجاری ها و بی نظمی های جزئی دندان را می توان با همان کامپوزیت دندان درمان کرد.

در صورت نیاز به درمان پوسیدگی و ارتودنسی ، هزینه دندان کامپوزیت نیز افزایش می یابد. یعنی علاوه بر هزینه واحدهای کامپوزیت ، هزینه ترمیم و درمان پوسیدگی و ارتودنسی نیز باید محاسبه شود. بنابراین افرادی که فقط برای زیبایی کامپوزیت می کنند و دندان های سالم دارند ، هزینه کمتری نسبت به افراد دیگر دارند.

4.مراقبت های بعد از کامپوزیت

باید گفت که هر ترمیم اگر توسط همان پزشک انجام شود هزینه کمتری خواهد داشت. به عنوان مثال ، جراحی زیبایی و جراحی زیبایی بینی در صورت انجام اولین پزشک تقریباً نصف شده و کاهش می یابد و در صورت انجام پزشک دیگر ، هزینه آن حتی بیشتر از قبل خواهد بود زیرا دستمزد پزشکان زیبایی متفاوت است. در مورد کامپوزیت های دندانی نیز می توان هزینه ترمیم را به همان روش کاهش یا افزایش داد. البته نباید سلامتی و زیبایی را قربانی هزینه کرد و اگر از پزشک قبلی خود راضی نیستید حتما برای ترمیم به دندانپزشکی ماهر و باتجربه مراجعه کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

هزینه برداشتن کامپوزیت دندان به عواملی مانند دستمزد پزشک ، روش برداشتن ، مدت زمان برداشتن کامپوزیت دندان و تعداد دندانهای کامپوزیت بستگی دارد. به طور کلی ، هزینه حذف کامپوزیت کمتر از نصب آن است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ترمیم کامپوزیت دندان، روی لینک کلیک کنید و مقاله را بخوانید.

5.مهارت و تخصص دندانپزشک

اگر شما نیاز به انجام کامپوزیت دندان دارید ، باید در مورد نحوه کار ، مدت زمان کامپوزیت دندان ، قیمت کامپوزیت دندان و تاثیری که کامپوزیت بر روی صورت شما خواهد گذاشت ، اطلاعاتی کسب کنید و بعد این کار را انجام دهید . برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص و پرتجربه برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

قیمت-کامپوزیت-دندان

کلینیک دندانپزشکی قلهک

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

بهره مندی از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

www.clinicgholhak.com

کلینیک-دندانپزشکی-قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

قیمت کامپوزیت دندان جلو
قیمت کامپوزیت دندان جلو

03 آبان 1402

انواع مارک کامپوزیت دندان
انواع مارک کامپوزیت دندان

08 شهریور 1401

چرا کامپوزیت دندان می ریزد؟
چرا کامپوزیت دندان می ریزد؟

30 مرداد 1401

جلوگیری از زرد شدن کامپوزیت دندان
جلوگیری از زرد شدن کامپوزیت دندان

24 مرداد 1401

چگونه کامپوزیت دندان را می چسبانند؟
چگونه کامپوزیت دندان را می چسبانند؟

23 مرداد 1401