کامپوزیت دندان,اهمیت کامپوزیت دندان,رزین کامپوزیت,پولیش زدن دندان,مراقبت از کامپوزیت دندان,مراقبت پس از کامپوزیت دندان,عمر کامپوزیت دندان,بهداشت دهان و دندان,کلینیک دندانپزشکی قلهک
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

اهمیت کامپوزیت دندان در دندانپزشکی

اگر قصد انجام کامپوزیت دندان را دارید، با ما همراه باشید تا درباره این روش دندانپزشکی بیشتر بدانید. شاید بدانید که دندان های زیبا چه تاثیری بر چهره شما خواهد داشت و باعث می شود ظاهری زیبا داشته باشید.


اهمیت کامپوزیت دندان در دندانپزشکی

اگر قصد انجام کامپوزیت دندان را دارید، با ما همراه باشید تا درباره این روش دندانپزشکی بیشتر بدانید. شاید بدانید که دندان های زیبا چه تاثیری بر چهره شما خواهد داشت و باعث می شود ظاهری زیبا داشته باشید.

دیگر موردی که وجود دارد اگر دندان شما نامرتب باشد یا رنگ طبیعی خود را از دست داده باشد بر لبخند شما تاثیرگذار خواهد بود و احتمال اینکه شما از لبخند زدن بیزار شوید بسیار زیاد استو سعی می کنید در میان جمع ها صحبت کمتری داشته باشید یا لبخند نزنید.

در حال حاضر برای برطرف کردن این موضوع روش های زیادی در دندانپزشکی وجود دارد. یکی از این روش ها کامپوزیت دندان است. افراد با هدف زیبا سازی و مرتب نمودن دندان ها این روش را برای خود استفاده می کنند.

اما آیا می دانید کامپوزیت چیست و از چه موادی تشکیل می شود؟

کامپوزیت یکی از انواع مواد خمیری است به نام رزین کامپوزیت که در فرآیند شیمیایی تولید می شود که از نظر مقاومت و دوام بسیار بالا است.کامپوزیت ماده ترمیم کننده است و همچون چسب عمل می کند.

در انجام کامپوزیت برای اینکه محکم و سخت شود به آن نور یووی تابیده می شود و با پولیش به آن فرم می دهند. اگر فردی برای این کار مناسب نبود به او روش های دیگری پیشنهاد می شود.

در حال حاضر با پیشرفت علم دندانپزشکی، در کلینیک های دندانپزشکی تمام مراحل ساخت قالب و روکش در جلسه اول به صورت دیجیتالی انجام می دهند و احتیاج نیست زمان زیادی را برای این کار صرف کنید. اما این را هم در داخل پرانتز بگوییم که استفاده از این روش هزینه بیشتری را برای شما خواهد داشت.

زمان استفاده از کامپوزیت دندان برای هر شخصی متفاوت است و بستگی به نوع مراقبت و مواد مصرفی دارد. اما خوبی کامپوزیت همین مقاومت و ماندگاری بالای اوست که با کمی مراقبت سالها برایتان باقی خواهد ماند.

اما خوب است از معایبی که این روش هم برای شما بگوییم تا با آگاهی کامل برای انجام آن تصمیم بگیرید:

اگرچه روکش های دندانی کاملاً ایمن و بی خطر هستند ، اما مانند سایر روش های درمانی دندانپزشکی می تواند عوارض جانبی یا خطری داشته باشد. از جمله معایب و عوارض احتمالی این روکش های دندانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بروز عفونت
  • بروز حساسیت و آلرژی
  • پوسیدگی دندان
  • دشواری در غذا خوردن
  • شکستن و یا جدا شدن کامپوزیت و لمینت دندان

در ادامه کمی درباره مراحل انجام کامپوزیت دندان صحبت خواهیم کرد. تا با آشنایی بیشتری به انجام این روش درمانی بپردازید.

اهمیت کامپوزیت دندان

مراحل کامپوزیت دندان

شاید برای شما خوب باشد که مراحل انجام کامپوزیت دندان را بدانید و نسبت به آن آگاهی داشته باشید.

قبل انجام هرکاری لازم است دندانپزشک دندان های شما را بررسی نماید و ببیند که دندان های شما آسیب و مشکلی نداشته باشد. بعد از آن می تواند آماده سازی های لازم برای شروع کار را انجام دهد و بعد از آن رنگ کامپوزیت را انتخاب می نماید.

در ابتدای کار دندانپزشک با ایزوله کردن و بعد آن شست و شوی دندان ها را با محلول تمیز کننده آغاز می کند و بعد از خشک کردن شروع به انجام کار می نماید.

پولیش زدن دندان مرحله بعدی انجام کار است که بدن آن کامپوزیت به وسیله چسب مخصوص این کار بر روی دندان قرار گرفته می شود.

از مزایایی که این روش دندانی دارد این است که ماندگاری بالا دارد و از نظر قیمتی بسیار مناسب است. البته این را بای گفت که هزینه های آن بستگی به نوع مواد مورد استفاده و دندانپزشک مربوطه دارد.

کامپوزیت دندان به نسبت درمان های دیگر خیلی زود و بدون گرفتن وقت بر روی دندان ها نصب می شود و از شما زمان کمی گرفته می شود و میتوانید هم درمان خود را انجام دهید و هم به دیگر کارهای خود بپردازید.

کامپوزیت دندان مناسب افراد با خصوصیات زیر نمی باشد:

  • عادت دندان قروچه کردن
  • سایش شدید دندانی
  • نا مرتبی دندانی شدید
  • بیماری لثه فعال
  • بهداشت دهانی بسیار پایین

از لمینت سرامیکی استفاده نمایند. چون ضخامت لمینت کوچک است و برای دندان های برجسته مناسبتر می باشد.

اگر شما دندانهایتان به گونه ای باشد که فاصله داشته باشد و این فاصله ها استاندارد نباشد از کامپوزیت نیز بجای ارتودنسی می توانید استفاده کنید.

در ادامه توضیح کامل تری درباره نحوه مراقبت از کامپوزیت دندان خواهیم داد.

مراحل کامپوزیت دندان

مراقبت های لازم پس از کامپوزیت دندان

بعد از انجام کامپوزیت دندان احتیاج است مراقبت هایی را انجام دهید تا عمر کامپوزیت دندان طولانی شود. بعد از گذاشتن کامپوزیت امکان این وجود دارد که دردی را حس کنید و یا هنگام غذا خوردن مشکل داشته باشید اما بعد از مدتی این حالت از میان می رود.

اما بهتر است که بعد انجام کامپوزیت چند روزی را از خوردن غذاهای سفت و سخت خودداری نمایید تا مشکلی ایجاد نشود و بعد از بهبودی کامل میتوانید طبق روال هر چیزی را که دوست دارید بخورید و بیاشامید.

رعایت بهداشت دهان و دندان بسیار تاثیرگذار است. برای انجام این کار احتیاج نیست کار خارق العاده ای انجام دهید همین مسواک زدن و کشیدن نخ دندان که شاید به نظر ساده برسد کافی است تا دندان هایی زیبا را برای عمر طولانی داشته باشید. از خوردن نوشیدنی هایی همچون قهوه و نوشابه نمی گوییم پرهیز کنید، اما بعد از خوردن حتما دندان های خود را مسواک بزنید تا آسیبی به رنگ کامپوزیت وارد نشود.

بعضی اوقات رعایت نکردن صحیح مراقبت از دندان ها باعث میشود کامپوزیت دندان ترک بردارد و احتیاج به ترمیم پیدا کند. پس طبق برنامه مداوم هر شش ماه یکبار به دندانپزشکی مراجعه کنید تا اگر ایراداتی وجود داشت برطرف شود.

از مسواک نرم استفاده کنید و حداقل سه بار در روز مسواک بزنید و طبق نظر دندانپزشکتان از دهانشویه استفاده نمایید. با رعایت این موارد میتوانید مطمئن باشید که دندان های سالمی خواهید داشت.

در ادامه به معرفی یکی از کلینیک های برتر دندانپزشکی در تهران می پردازیم تا با استفاده از خدمات این مجموعه بتوانید صاحب دندان هایی سالم و زیبا شوید.

مراقبت از کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان در کلینک دندانپزشکی قلهک

همانطور که گفته شد برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال کامپوزیت دندان در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینک مراجعه فرمایید.

www.clinicgholhak.com

 

کلینیک دندانپزشکی قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

قیمت کامپوزیت دندان جلو
قیمت کامپوزیت دندان جلو

03 آبان 1402

انواع مارک کامپوزیت دندان
انواع مارک کامپوزیت دندان

08 شهریور 1401

چرا کامپوزیت دندان می ریزد؟
چرا کامپوزیت دندان می ریزد؟

30 مرداد 1401

جلوگیری از زرد شدن کامپوزیت دندان
جلوگیری از زرد شدن کامپوزیت دندان

24 مرداد 1401

چگونه کامپوزیت دندان را می چسبانند؟
چگونه کامپوزیت دندان را می چسبانند؟

23 مرداد 1401