مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

کامپوزیت دندان چقدر هزینه دارد؟

یکی از رایج ترین روش هایی که می توان برای اصلاح طرح لبخند استفاده کرد، استفاده از روش کامپوزیت دندان است.


کامپوزیت دندان چقدر هزینه دارد؟

یکی از رایج ترین روش هایی که می توان برای اصلاح طرح لبخند استفاده کرد، استفاده از روش کامپوزیت دندان است. از آنجایی که قیمت کامپوزیت مناسب است، این روش محبوبیت بالایی در بین جامعه پیدا کرده است.

 

انواع کامپوزیت دندان

انواع کامپوزیت دندان

کاربرد هر یک از این نوع کامپوزیت ها متفاوت و منحصر به فرد است. افرادی که می خواهند دندان های جلویی خود را کامپوزیت کنند به زیبایی و درخشندگی بیشتری نیاز دارند اما دندان هایی که در پشت فک قرار می گیرند به استحکام و مقاومت کافی نیاز دارند.

زیرا دندان های عقب باید نیروی جویدن را به خوبی تحمل کنند. در ادامه به توضیح مختصر هر یک از انواع کامپوزیت دندان می پردازیم.

 

  • کامپوزیت نوع هیبریدی

کامپوزیت های مورد استفاده برای دندان های خلفی باید ذرات بزرگتر و استحکام بالاتری داشته باشند. به همین دلیل از کامپوزیت نوع هیبریدی برای دندان های خلفی استفاده می شود.

 

  • کامپوزیت از نوع میکروفیلد

اگر می خواهید دندان های جلویی خود را کامپوزیت کنید، توصیه می شود از نوع میکروفیل استفاده کنید. زیرا این نوع کامپوزیت دارای ذرات ریز بوده و هنگام اجرا دارای سطحی صاف و براق می باشد.

یکی از مهمترین مزایای آن درخشندگی و درخشندگی زیاد آن پس از پرداخت می باشد و تنها عیب آن مقاومت و استحکام پایین نسبت به سایر انواع کامپوزیت ها می باشد.

اگر سطح کامپوزیت دندانی که انتخاب می کنید صاف تر باشد، طبیعی است که به مرور زمان میزان لکه گیری و نیاز به پولیش دوره ای کمتر می شود.

 

  • کامپوزیت از نوع نانوفیلد

اگر می خواهید استحکام و زیبایی را در کنار هم بدست آورید، بهتر است از کامپوزیت نانوفیلد استفاده کنید. کامپوزیت های نانوفیلد در کنار یکدیگر استحکام و زیبایی منحصر به فردی دارند.

 

  • روکش IPS (یا کامپوزیت IPS)

از دیگر انواع کامپوزیت که امروزه مورد استفاده بسیاری از افراد قرار می گیرد، این نوع کامپوزیت است. کامپوزیت سرامیکی به دلیل استفاده از ذرات سرامیکی از ثبات رنگ و استحکام بسیار بالایی در مقایسه با سایر کامپوزیت های مشابه برخوردار است.

البته این نوع کامپوزیت شباهت زیادی به لمینت سرامیکی دارد. افرادی که زیاد از مواد غذایی رنگدانه استفاده می کنند باید از کامپوزیت سرامیکی استفاده کنند تا رنگ کامپوزیت آنها با دست تغییر نکند.

 

قیمت ونیر کامپوزیت دندان

ونیرهای کامپوزیت نیز انواع مختلف و کیفیت های متفاوتی دارند. عوامل مختلفی بر قیمت کامپوزیت ونیر تاثیر می گذارد که از آن جمله می توان به تعداد کامپوزیت، کیفیت کامپوزیت، تجربه پزشک و محل کلینیک، میزان امکانات و تجهیزات و ... اشاره کرد.

 

دلیل تفاوت قیمت کامپوزیت دندان

قیمت کامپوزیت دندان

مهمترین عامل تفاوت قیمت در کامپوزیت روکش، کیفیت مواد مصرفی یا برند کامپوزیت دندان است. برندهای مختلفی از کامپوزیت دندان وجود دارد که به طور مستقیم بر طول عمر و استحکام کامپوزیت شما تأثیر می گذارد.

فاکتور مهم دیگر حقوق پزشک است. همانطور که می دانید ونیر کامپوزیت ماده ای خمیر مانند است که روی دندان قرار می گیرد و روی دندان شکل می گیرد و با کمک اشعه ثابت می شود. میزان زیبایی و مناسب بودن قرار دادن کامپوزیت دندان کاملاً به تجربه دندانپزشک شما بستگی دارد.

هر چه دندانپزشک در انجام کامپوزیت شما مهارت و تجربه بیشتری داشته باشد، کامپوزیت شما زیباتر خواهد بود و قطعا دستمزد یک دندانپزشک مجرب و ماهر با دندانپزشک معمولی متفاوت است.

البته لازم به ذکر است که در برخی از آگهی ها قیمت ها اعلام می شود و پس از مراجعه به کلینیک یا مطب آن ها، هزینه های بیشتری دریافت می شود و بر اساس قیمت درج شده خدماتی برای شما ارائه می شود. محاسبه نکنید

 

کامپوزیت دندان چند جلسه طول می کشد؟

بر خلاف درمان لمینت دندان، درمان کامپوزیت نیازی به قالب گیری و چندین جلسه درمانی ندارد. درمان کامپوزیت ونیر در جلسه اول انجام می شود و دندان های کامپوزیت شما به شما نشان داده می شود و در صورت نیاز به تغییر نظر انجام می شود.

 

آیا کامپوزیت به دندان آسیب می رساند؟

درمان کامپوزیت دندان به دندان های طبیعی شما آسیبی نمی رساند و فقط کامپوزیت ها به دندان شما می چسبند.

 

آیا امکان برداشتن کامپوزیت ونیر وجود دارد؟

در این مورد بستگی به پزشک و وضعیت دندان شما دارد. کامپوزیت های دندانی ممکن است بدون ترمیم انجام شوند یا تراش بسیار کمی داشته باشند.

اما اگر می‌خواهید کامپوزیت‌های دندان‌هایتان را بعداً حذف یا حذف کنید، اگر مینای دندان تیز نیست یا ساختار خوبی دارد، می‌توانید آن‌ها را بردارید.

 

کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک دندانپزشکی تخصصی قلهک با همکاری جمعی از متخصصان بنام و اعضای هیئت علمی دانشگاه های معتبر کشور تأسیس گردیده است.

این مجموعه مأموریت خود را همراهی با سایر مراکز دندانپزشکی برای ارایه خدمات تکمیلی دندانپزشکی از جمله خدمات تخصصی در تمامی رشته ها و نیز خدمات تحت بیهوشی قرارداده است.

 بهره مندی از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

این مجموعه در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال خدمات دندانپزشکی در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینیک مراجعه فرمایید.

https://clinicgholhak.com/


کلینیک قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

قیمت کامپوزیت دندان جلو
قیمت کامپوزیت دندان جلو

03 آبان 1402

انواع مارک کامپوزیت دندان
انواع مارک کامپوزیت دندان

08 شهریور 1401

چرا کامپوزیت دندان می ریزد؟
چرا کامپوزیت دندان می ریزد؟

30 مرداد 1401

جلوگیری از زرد شدن کامپوزیت دندان
جلوگیری از زرد شدن کامپوزیت دندان

24 مرداد 1401

چگونه کامپوزیت دندان را می چسبانند؟
چگونه کامپوزیت دندان را می چسبانند؟

23 مرداد 1401