مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

هزینه ارتودنسی دندان برای یک دندان کج

ارتودنسی دندان در مواردی که دندان کج از دندان های جلو باشد کاملا منطقی است. با این حال، ممکن است فکر کنید که ارتودنسی تک دندانی برای دندان های خلفی نامرئی ضروری نیست.


هزینه ارتودنسی  دندان برای یک دندان کج

ارتودنسی دندان

ارتودنسی دندان در مواردی که دندان کج از دندان های جلو باشد کاملا منطقی است. با این حال، ممکن است فکر کنید که ارتودنسی تک دندانی برای دندان های خلفی نامرئی ضروری نیست.

چرا ارتودنسی تک دندانی انجام می شود؟

ارتودنسی دندان کج یا یکی از دندان های جلو به معنای داشتن یک لبخند کامل است. ارتودنسی تک دندانی و همراستایی آن با دندان های دیگر می تواند تاثیر فوق العاده ای بر عزت نفس فرد داشته باشد.

جدا از فواید ارتودنسی تک دندانی در زیبایی و اعتماد به نفس، نقش ارتودنسی برای دندان در سلامت دندان ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

شیب دندان به دندان های جانبی فشار وارد می کند. این می تواند به مرور زمان منجر به پوسیدگی دندان شود.

خود دندان کج استرس بیشتری نسبت به دندان دارد و احتمال پوسیدگی (زودتر از سایر دندان ها) وجود دارد. ارتودنسی تک دندانی نیز از انحراف و کج شدن فک ها جلوگیری می کند.

جالب است بدانید که بی توجهی به ارتودنسی دندان می تواند موارد زیر را تحت تاثیر قرار دهد:

  • جویدن غذا
  • هضم
  • برخی از کلمات را به درستی تلفظ نکنید.

با توجه به این موارد، ارتودنسی دندان نیش، جلو و یا حتی دندان واقع در پشت فک اهمیت زیادی دارد.

اگر شما هم در دهان خود دندان کجی دارید پیشنهاد می کنیم در اولین فرصت به سراغ ارتودنسی تک دندانی بروید.

روش های ارتودنسی برای دندان

امروزه حتی اگر دندان کجی داشته باشید، متخصصان می توانند این انحراف را با روش های مختلف ارتودنسی درمان کنند. ارتودنسی دندان نیش و سایر دندان ها مانند روش هایی مانند لمینت، ونیر و ... به بافت دندان آسیب نمی رساند. ارتودنسی دندان کج را به مرور زمان بدون کوچکترین آسیبی به دندان های جانبی صاف می کند.

پس از مشاوره با متخصص ارتودنسی دندان کج، ابتدا باید از دندان ها و فک عکسبرداری شود تا صلاحیت ارتودنسی یک دندان کج تایید شود. در موارد نادری به دلیل وضعیت نامناسب فک و دندان نمی توان ارتودنسی تک دندانی را انجام داد. در این صورت می توانید بدون ارتودنسی (لمینت، روکش و ...) به سراغ درمان کجی دندان ها بروید. روش های موثر ارتودنسی برای دندان کج عبارتند از:

 

  1. روش ثابت برای ارتودنسی تک دندانی کج

در ارتودنسی دندان کج ثابت، دستگاه ارتودنسی تا پایان درمان روی دندان ها قرار می گیرد و نمی توان آن را خارج کرد. در این روش برای ارتودنسی دندان نیش یا سایر دندان ها، وضعیت ارتودنسی تغییر می کند و برداشتن و قرار دادن آن تنها توسط متخصص انجام می شود. مراجعه منظم در این روش مهمترین عامل موفقیت ارتودنسی تک ارتودنسی است.

  1. روشی متحرک برای ارتودنسی دندان کج

در صورتی که بیمار روش ثابت ارتودنسی دندان را تحمل نکند و تمایل بیشتری به روش متحرک داشته باشد، با تایید پزشک متخصص، می توان از روش متحرک برای ارتودنسی تک ارتودنسی استفاده کرد. همانطور که از نام آن مشخص است، یک دستگاه ارتودنسی متحرک را می توان از دهان خارج کرد. اما برای اثربخشی باید برنامه های اعلام شده توسط متخصص را رعایت کرد تا بتوان ارتودنسی یک دندان نیش یا دندان های دیگر را با موفقیت انجام داد.

  1. صاف کردن تک دندان با لیزر

علاوه بر این دو روش برای ارتودنسی تک دندانی، روش دیگری نیز وجود دارد. در این روش متخصص دندان کج را کمی بریده و آن را صاف می کند.

دندان کج را می توان با یک برش کوچک لیزری صاف کرد. البته توجه داشته باشید که شیب دندان باید بسیار کم باشد. در بیشتر موارد، متخصص ارتودنسی توصیه می کند که این مقدار اندک عیوب را نادیده بگیرید. زیرا برش مینای دندان با لیزر باعث افزایش آسیب پذیری دندان در برابر پوسیدگی می شود.

با توجه به معایب این روش نسبت به ارتودنسی تک دندانی تقریبا هیچ متخصصی که سابقه این روش را داشته باشد از آن استفاده نمی کند.

نکات مهم ارتودنسی دندان کج

نکات ارتودنسی دندان

  • ممکن است فکر کنید در ارتودنسی تک دندان های کج فقط همان دندان هدف درمان است. اما باید بدانید که در ارتودنسی دندان، براکت ها کل فضای دهان را اشغال خواهند کرد. اما در ارتودنسی تک نیروی آنها به دندان کج وارد می شود.
  • وجود تنها یک دندان در ارتودنسی دندان نیش یا سایر دندان ها نباید باعث تاخیر در تکمیل درمان شود. فراموش نکنید که حتی یک دندان می تواند به جای قبلی خود بازگردد.
  • اگرچه ارتودنسی تک دندانی برای همه افراد برای یک دندان انجام می شود، اما مدت زمان درمان برای افراد مختلف بسته به میزان انحراف دندان، موقعیت و وضعیت دندان متفاوت خواهد بود.
  • اگر فکی که دندان کج در آن قرار دارد نیز انحراف داشته باشد، متخصص می تواند در حین ارتودنسی تکی نیز درمان آن فک را آغاز کند.

هزینه ارتودنسی تک دندان

اگر شرایط مراجعه به کلینیک قلهک برای پیگیری هزینه و قیمت ارتودنسی دندان را ندارید، بهتر است با شماره تلفن های 26640905 - 26640907 - 26640957 تماس بگیرید و از آخرین قیمت ها و هزینه های ارتودنسی دندان مطلع شوید.

https://clinicgholhak.com/

دندانپزشکی قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

قبل و بعد ارتودنسی دندان
قبل و بعد ارتودنسی دندان

14 شهریور 1401

قیمت ارتودنسی دندان کودکان
قیمت ارتودنسی دندان کودکان

10 شهریور 1401

آیا می شود فقط یک دندان را ارتودنسی کرد؟
آیا می شود فقط یک دندان را ارتودنسی کرد؟

01 شهریور 1401

ارتودنسی دندان مرحله به مرحله
ارتودنسی دندان مرحله به مرحله

24 مرداد 1401

ارتودنسی دندان نامرتب
ارتودنسی دندان نامرتب

23 مرداد 1401