مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

قیمت ارتودنسی 1401

ارتودنسی دندان یا سیم کشی دندان، یکی از روش های مفید برای مرتب کردن دندان ها و درمان ناهنجاری های دندانی است.


قیمت ارتودنسی 1401

ارتودنسی دندان

ارتودنسی دندان یا سیم کشی دندان، یکی از روش های مفید برای مرتب کردن دندان ها و درمان ناهنجاری های دندانی است.

تعرفه انواع روش های ارتودنسی دندان چقدر است؟

هزینه ارتودنسی ثابت در سال 1401

رایج ترین روش تراز کردن دندان ها ارتودنسی ثابت است. در این روش از براکت و سیم فلزی قابل مشاهده برای صاف کردن دندان ها استفاده می شود. هزینه درمان با این روش نسبت به سایر روش ها مقرون به صرفه تر است.

هزینه ارتودنسی سرامیکی

ارتودنسی سرامیکی مشابه همان روش ارتودنسی فلزی ثابت است با این تفاوت که براکت ها و سیم های مورد استفاده در این روش از سرامیک دندان ساخته شده و کاملا شفاف هستند. درمان با این روش عوارض خود را دارد و ممکن است به دلیل شکستن پی در پی براکت ها باشد، بنابراین هزینه آن بالا خواهد بود.

تعرفه ارتودنسی دیمون

دیمون روشی نوین در درمان ارتودنسی است. در این روش درمانی به جای براکت های معمولی از براکت های خود بستن استفاده می شود. یعنی به جای اینکه سیم ارتودنسی با گیره به براکت ها متصل شود، براکت اتصال به کمک آن ساخته می شود. مدت زمان درمان دیمون نسبتا کوتاه است و به جلسات منظم کمتری نیاز دارد.

نرخ ارتودنسی لینگوال

یکی از مدرن ترین روش های دندان های منظم، ارتودنسی لینگوال است که البته هنوز آن طور که باید نیست و ممکن است در ایران انجام نشود. این روش دقیقا مشابه ارتودنسی فلزی معمولی است با این تفاوت که براکت ها و سیم ها به پشت دندان ها متصل می شوند.

قیمت ارتودنسی سیار

اگر درمان شما با کمک دستگاه های قابل حمل انجام شود، گفته می شود که ارتودنسی متحرک داشته اید. در این روش درمانی، دستگاه ها توسط خودتان روی دندان ها قرار می گیرند و هنگام مسواک زدن یا خوردن و آشامیدن برداشته می شوند. مهمترین وسایل ارتودنسی نامرئی صفحات شفاف هستند.

هزینه ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی نامرئی یعنی درمان با آن دسته از وسایل و ابزار ارتودنسی که هنگام نصب روی دندان یا استفاده از آنها قابل توجه نیستند و یا کسی نمی تواند آنها را ببیند. مهمترین وسایل نامرئی براکت های سرامیکی، دیمون شفاف، صفحات ارتودنسی متحرک و لینگوال می باشد.

هزینه ارتودنسی به چه عواملی بستگی دارد؟

 

قیمت گسترده ارتودنسی دندان در درجه اول به این دلیل است که روش های درمانی متنوع هستند و هزینه درمان با هر روش متفاوت است. علاوه بر درمان، عوامل زیر نیز بر هزینه های ارتودنسی تأثیر مستقیم و گاهی غیرمستقیم دارند:

  1. سن بیمار

به طور کلی، هر چه افراد جوان تر باشند، احتمال کاهش هزینه ها بیشتر می شود. به عنوان مثال، هزینه های درمان برای کودکان اغلب کمتر از بزرگسالان است، یکی به این دلیل که کودکان در حال رشد هستند و هنوز به حداکثر رشد استخوان و دندان خود نرسیده اند و به راحتی می توان رشد فک یا دندان های آنها را هدایت کرد.

ثانیاً اگر درمان ارتودنسی به موقع به کودک ارجاع داده شود، مشکل نامنظم را خیلی سریع و به موقع تشخیص می دهد و قبل از اینکه شدید شود، درمان شروع می شود. گاهی حتی یک ویزیت ساده در سنین پایین از بروز مشکل و هزینه ارتودنسی در آینده جلوگیری می کند.

  1. مشکل بیمار

تعداد و اشکال بدشکلی های فک و ناهنجاری های دندانی زیاد است. از جمله این ناهنجاری ها مواردی هستند که اصولاً خیلی جدی تلقی نمی شوند و درمان آنها هزینه زیادی نخواهد داشت. به عنوان مثال، این شلوغی جزئی دندان ها است. اما برخی از ناهنجاری ها، مانند جلو یا پشت یکی از فک ها خیلی بزرگ یا خیلی کوچک، می تواند هزینه ها را افزایش دهد.

  1. شدت مشکل بیمار

فرض کنید شما یا فرزندتان با فاصله بین دندان ها مشکل دارید. اگر این فاصله مثلا 2 میلی متر باشد هزینه درمان کم می شود اما اگر فاصله به 3 میلی متر برسد با توجه به افزایش دوره درمان قیمت ارتودنسی دندان برای بستن فاصله افزایش می یابد. بنابراین، هر چه یک مشکل خاص شدیدتر باشد، هزینه درمان بالاتر است.

و از آنجایی که دندان های نامنظم با افزایش سن بیشتر می شود، بهترین راه برای کاهش هزینه های ارتودنسی این است که درمان را در اسرع وقت شروع کنید و آن را به تاخیر نیندازید.

  1. تجربه و مهارت های تخصصی

هر چه تجربه ارتودنتیست بیشتر باشد، هزینه آن نیز بیشتر است. به همین دلیل، افراد حرفه ای با بیش از 10 سال سابقه بیشتر از پزشکانی که تنها یک سال سابقه دارند، ارتودنسی دریافت می کنند.

درمان ارتودنسی دندان باید توسط متخصص ارتودنسی یا ارتودنتیست انجام شود، اما متاسفانه برخی از دندانپزشکان عمومی نیز بدون تخصص و مهارت این درمان ها را انجام می دهند. آنها ممکن است هزینه کمتری برای ارتودنسی دریافت کنند و در نتیجه مشتریان بیشتری را جذب کنند.

  1. محل درمان ارتودنسی

شاید از خود بپرسید که شروع درمان چه تاثیری بر هزینه ارتودنسی خواهد داشت. خیلی ساده است مثلا در شهری مثل تهران هزینه اجاره مطب یا کلینیک بسیار بالاست. متخصص همچنین ممکن است برای مطب یا کلینیک خود تسهیلاتی را برای جذب مشتری در نظر بگیرد. بخش زیادی از هزینه های اجاره یا ارائه تسهیلات و اداره مطب با افزایش قیمت درمان ها تامین می شود. بنابراین هر چه محل مطب و شرایط آن بیشتر باشد، قیمت ارتودنسی نیز افزایش می یابد.

آیا قصد انجام ارتودنسی دارید؟

قیمت ارتودنسی دندان

اگر قصد انجام ارتودنسی دندان را دارید و میخواهید از هزینه های آن با خبر شوید می توانید به سایت زیر مراجعه کنید یا با شماره های زیر تماس بگیرید. ما پاسخگوی شما عزیزان هستیم.

تلفن تماس:

26640905 - 26640907 – 26640957

https://clinicgholhak.com/

دندانپزشکی قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

قبل و بعد ارتودنسی دندان
قبل و بعد ارتودنسی دندان

14 شهریور 1401

قیمت ارتودنسی دندان کودکان
قیمت ارتودنسی دندان کودکان

10 شهریور 1401

آیا می شود فقط یک دندان را ارتودنسی کرد؟
آیا می شود فقط یک دندان را ارتودنسی کرد؟

01 شهریور 1401

ارتودنسی دندان مرحله به مرحله
ارتودنسی دندان مرحله به مرحله

24 مرداد 1401

ارتودنسی دندان نامرتب
ارتودنسی دندان نامرتب

23 مرداد 1401