مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

قیمت ارتودنسی دندان کودکان

ارتودنسی دندان در دوران کودکی ویژگی های خاص و منحصر به فرد خود را دارد. در دوران کودکی، بسیاری از مشکلات فک و دندان قابل درمان هستند. این درمان نیز بسیار ساده تر و سریعتر از سایر سنین است.


قیمت ارتودنسی دندان کودکان

ارتودنسی دندان در دوران کودکی ویژگی های خاص و منحصر به فرد خود را دارد. در دوران کودکی، بسیاری از مشکلات فک و دندان قابل درمان هستند. این درمان نیز بسیار ساده تر و سریعتر از سایر سنین است.

 

عوامل موثر بر هزینه ارتودنسی کودکان

ارتودنسی دندان

به طور کلی هزینه ارتودنسی در دوران کودکی بسیار کمتر از بزرگسالی است. موارد زیر بر هزینه ارتودنسی کودکان تأثیر می گذارد:

 

  • نوع و شدت ناهنجاری

میزان و شدت مشکل و ناهنجاری دهان و دندان یکی از مهم ترین مواردی است که در هزینه درمان موثر است. طبیعتاً هر چه این ناهنجاری شدیدتر باشد، درمان پیچیده تر خواهد بود. البته این نکته مهم وجود دارد که ادامه رشد فک در دوران کودکی، باعث می شود ناهنجاری های شدید فک به راحتی با کمک دستگاه های ارتودنسی درمان شود.

 

  • مدت درمان

یکی دیگر از مواردی که می تواند بر هزینه ارتودنسی کودکان تاثیر بگذارد، مدت زمان درمان ارتودنسی است. اگر شدت ناهنجاری طول دوره درمان را افزایش دهد، هزینه درمان نیز افزایش می یابد.

 

  • نوع روش درمان

نوع روش درمان نیز یکی از موارد مهمی است که در هزینه ارتودنسی تاثیرگذار است. ارتودنسی با کمک روش ها و روش های مختلفی انجام می شود و متخصص ارتودنسی با بررسی و بررسی نوع و میزان ناهنجاری بهترین روش درمانی را انتخاب می کند.

 

  • بیمه

اگر بیمه تکمیلی شما هزینه های ارتودنسی را در تعرفه های خود لحاظ کرده است، می توانید بخشی از هزینه درمان ارتودنسی فرزند خود را از طریق بیمه تکمیلی ارتودنسی دریافت کنید.

 

هزینه های جانبی ارتودنسی کودکان

علاوه بر موارد موثری که بر هزینه درمان تاثیر می گذارد و قبلا به آنها اشاره کردیم، هزینه های جانبی دیگری را نیز می توان به هزینه نهایی ارتودنسی کودکان اضافه کرد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم:

 

  1. کشیدن دندان

گاهی برخی از کودکان به دلیل ازدحام بیش از حد نیاز به کشیدن یک یا چند دندان دارند. در این موارد دکتر احمدرضا حسینی بهترین متخصص ارتودنسی تهران شرایط کشیدن دندان را به طور کامل بررسی کرده و تنها در صورت نیاز دندان بیمار را می کشد. یک متخصص ارتودنسی با تجربه سعی می کند با کمک دستگاه های ارتودنسی تا حد امکان از کشیدن دندان کودک جلوگیری کند.

 

  1. درمان بیماری های دهان و دندان

گاهی اوقات دندان دائمی کودک دچار پوسیدگی شده است و در این شرایط ارتودنتیست قبل از شروع درمان ارتودنسی به درمان پوسیدگی دندان می پردازد.

 

  1. هزینه های عکاسی

به طور کلی قبل از شروع درمان، متخصص ارتودنسی با توجه به عکس های رادیولوژی مربوطه وضعیت دهان و دندان کودک را به دقت بررسی می کند و این هزینه ها را می توان به هزینه کلی درمان اضافه کرد.

 

  1. هزینه نگهدارنده ارتودنسی

پس از اتمام دوره درمان، استفاده از نگهدارنده ارتودنسی برای تثبیت موقعیت به دست آمده دندان ها ضروری است. البته ریتینر ارتودنسی هزینه بالایی ندارد اما همچنان می توان آن را جزئی از هزینه نهایی درمان محاسبه کرد.

 

روش های کاهش هزینه ارتودنسی کودکان

به طور کلی اولین قدم برای کاهش هزینه های درمان مراجعه به کلینیک معتبر ارتودنسی و مشاوره با بهترین متخصص ارتودنسی است. یک متخصص ارتودنسی خوب می تواند با انتخاب بهترین روش درمانی و توصیه های مناسب نقش مهمی در کاهش هزینه های درمان ارتودنسی کودکان داشته باشد. همچنین بیمار می تواند با رعایت توصیه هایی در حین و بعد از درمان که در ادامه به آنها می پردازیم، به کاهش هزینه های درمانی خود کمک کند:

  1. مهم ترین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که کودکتان بهداشت دهان و دندان را به درستی انجام دهد. در غیر این صورت با وجود دستگاه های ارتودنسی احتمال ابتلا به بیماری های دهان و دندان افزایش می یابد و این موضوع می تواند هزینه های اضافی را به همراه داشته باشد. بنابراین توصیه می شود همیشه مراقب سلامت دهان و دندان کودک خود باشید. متخصص ارتودنسی آموزش های لازم را به شما می دهد که با کمک آنها می توانید به خوبی در مسواک زدن و نخ دندان کشیدن به کودک خود کمک کنید.
  2. اگر کودک شما تحت درمان ارتودنسی متحرک است، باید مراقب باشید که کودک دستگاه را از دهانش بیرون می آورد. عدم استفاده از دستگاه های متحرک ارتودنسی در زمان های تعیین شده می تواند بر نتیجه مثبت درمان تأثیر بگذارد.
  3. مراقب باشید که فرزندتان دستگاه ارتودنسی متحرک خود را جایی قرار ندهد و آسیبی به آن وارد نشود، زیرا در صورت آسیب دیدن دستگاه ارتودنسی باید هزینه تعویض آن را پرداخت کنید.
  4. کودک خود را برای قرار ملاقات های منظم به کلینیک ارتودنسی ببرید.
  5. مصرف غذای کودک خود را کنترل کنید و او را از مصرف غذاهای چسبناک و سفت مانند آدامس و ذرت بو داده در طول درمان ارتودنسی منع کنید.

 

کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

برای ترمیم و درمان ارتودنسی دندان برای کودکان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک دندانپزشکی تخصصی قلهک با همکاری جمعی از متخصصان بنام و اعضای هیئت علمی دانشگاه های معتبر کشور تأسیس گردیده است.

این مجموعه مأموریت خود را همراهی با سایر مراکز دندانپزشکی برای ارایه خدمات تکمیلی دندانپزشکی از جمله خدمات تخصصی در تمامی رشته ها و نیز خدمات تحت بیهوشی قرارداده است.

بهره مندی از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

این مجموعه در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال خدمات دندانپزشکی در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینیک مراجعه فرمایید.

https://clinicgholhak.com/

کلینیک قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

قبل و بعد ارتودنسی دندان
قبل و بعد ارتودنسی دندان

14 شهریور 1401

آیا می شود فقط یک دندان را ارتودنسی کرد؟
آیا می شود فقط یک دندان را ارتودنسی کرد؟

01 شهریور 1401

ارتودنسی دندان مرحله به مرحله
ارتودنسی دندان مرحله به مرحله

24 مرداد 1401

ارتودنسی دندان نامرتب
ارتودنسی دندان نامرتب

23 مرداد 1401

طریقه ارتودنسی دندان
طریقه ارتودنسی دندان

22 مرداد 1401