کامپوزیت دندان,طول عمر کامپوزیت دندان,هزینه کامپوزیت دندان,انواع کامپوزیت دندان
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

کامپوزیت دندان مراقبت سختی دارد؟

امروزه برای زیباتر کردن و تغییر فرم و رنگ دندان ها از روش کامپوزیت دندان استفاده میکنند. لازم به ذکر است میزان مهارت و تخصص پزشک شما در انجام کامپوزیت دندان می تواند تاثیر بسیار خوبی بر نتیجه کار و ماندگاری آن داشته باشد.


کامپوزیت دندان

 

کامپوزیت دندان مراقبت سختی دارد؟

امروزه برای زیباتر کردن و تغییر فرم و رنگ دندان ها از روش کامپوزیت دندان استفاده میکنند. لازم به ذکر است میزان مهارت و تخصص پزشک شما در انجام کامپوزیت دندان می تواند تاثیر بسیار خوبی بر نتیجه کار و ماندگاری آن داشته باشد.

مراقبت های بعد از کامپوزیت دندان

طول عمر ترمیم های زیبایی و کامپوزیت به میزان مراقبت شما از آنها بستگی دارد.

مسواک زدن روزانه دندان‌ها

به استثنای چند نکته خاص، باید در مورد کامپوزیت دندان مانند مسواک زدن و نخ دندان کشیدن دقت کنید. هدف از این درمان‌ها حذف پلاک، لایه‌های چسبنده نرم بزاق و ذرات غذا است و این باکتری‌ها هستند که به دندان‌های شما می‌چسبند. باکتری های موجود در پلاک، اسیدهایی را در دهان تولید می کنند که به مینای دندان حمله کرده و باعث ایجاد حفره در دندان ها می شود. پلاک همچنین باعث عفونت و التهاب لثه ها می شود و اگر به مدت طولانی روی دندان بماند، تبدیل به پلاک می شود. خمیر دندان می تواند باعث بیماری پریودنتال شود و دیگر نمی توان آن را خارج کرد مگر اینکه توسط دندانپزشک خارج شود. برای جلوگیری از این مشکل، مهم است که خمیر دندان مناسب را انتخاب کنید.

انتخاب مسواک نیز مهم است. مسواک های دستی باید دارای برس های نرم باشند، زیرا ثابت شده است که مسواک های نرم و سخت به همان اندازه در از بین بردن پلاک و لکه های سفید روی دندان ها موثر هستند. هر چه موهای مسواک سفت تر و زبرتر باشد، احتمال آسیب رساندن به لایه نازک لثه اطراف دندان بیشتر است. در صورت پوسیدگی لثه در این ناحیه، ریشه دندان طبیعی و لبه روکش ممکن است بیرون بزند.

استفاده از مسواک برقی با مسواک نرم بسیار توصیه می شود زیرا فشار وارده به دندان ها هنگام مسواک زدن بهتر کنترل می شود. این بدان معنی است که دندان ها و روکش های خود را به طور موثر تمیز کنید و در عین حال فشار کمتری به لثه های خود وارد کنید. مسواک زدن باید به مدت دو دقیقه با این نوع مسواک انجام شود.

·کشیدن نخ دندان

استفاده روزانه از نخ دندان برای حفظ و تمیز کردن لبه‌های روکش‌های بین دندانی توصیه می‌شود. نخ دندان نایلونی معمولی یک پاک کننده موثر است، اما به دلیل ضخامت بیشتر موم، کشیدن آن بین مفاصل بسیار سفت بین دندان ها ممکن است دشوار باشد. بهترین گزینه پلی تترا فلوئورواتیلن نخ (PTFE) است، همان ماده ای که در پارچه های گورتکس با تکنولوژی بالا استفاده می شود. این نخ به راحتی بین دندان های شما می چرخد ​​و کمتر از نخ های نایلونی معمولی می شکند.

·از دهانشویه استفاده کنید

بسیاری از افراد دوست دارند از دهان شویه استفاده کنند زیرا دهانشان بوی خوبی می دهد. اگرچه هیچ جایگزینی برای مسواک زدن و نخ دندان کشیدن وجود ندارد، اما استفاده از دهانشویه فلوراید می تواند فواید دیگری نیز داشته باشد. حتما از دهانشویه های غیر الکلی استفاده کنید زیرا الکل می تواند در واقع دهان را خشک کرده و جریان بزاق را کاهش دهد. نقش مهم بزاق شستشوی پلاک و باکتری از روی دندان و خنثی کردن اسیدهای تولید شده توسط باکتری است. آنزیم های بزاق به خنثی کردن PH (اسیدیته) در دهان شما کمک می کنند که می تواند منجر به تشکیل کرم و پوسیدگی شود.

·معاینات و تمیز کردن منظم

معاینات منظم و تمیز کردن حرفه ای دندان حداقل دو بار در سال برای حفظ سلامت دندان های طبیعی و اطمینان از دوام ترمیم های دندانی از جمله کامپوزیت دندان توصیه می شود. اگر چه دندانپزشک شما به طور مرتب دندان ها و روکش های شما را معاینه می کند، اما باید اقدامات احتیاطی بهداشت دهان و دندان را آموزش ببیند. دندانپزشک شما باید در مورد تکنیک های نگهداری ویژه ای که برای به حداکثر رساندن عمر کامپوزیت دندان استفاده می شود، آموزش ببیند. خمیر پولیش معمولی که توسط دندانپزشک برای تمیز کردن دندان های طبیعی استفاده می شود نباید روی کامپوزیت دندان استفاده شود زیرا ممکن است بسیار ساینده باشند. مارک خاصی از این خمیر با مواد ساینده کمتر پیشنهاد می شود که برای کامپوزیت های دندانی طراحی شده است.

·رژیم غذایی و داروهایی که باید هنگام استفاده از ونیر کامپوزیت استفاده کنید

غذایی که می خورید و مایعاتی که می نوشید می تواند تاثیر زیادی بر سلامت دندان های شما و ماندگاری ترمیم های دندانی مانند کامپوزیت دندان داشته باشد. البته تقریباً همه می دانند که مثلاً آب نبات حاوی قند زیادی است و برای دندان های شما مضر است. بسیاری از غذاهای فرآوری شده نیز حاوی قند بالایی هستند، پس حتما برچسب روی آنها را بخوانید. برخی از بیماران که فکر می کنند رژیم غذایی آنها سالم است، وقتی متوجه می شوند که رژیم غذایی آنها دندان هایشان را در معرض خطر پوسیدگی دندان قرار می دهد، شوکه می شوند. باید از خوردن و نوشیدن قند و نوشیدنی زیاد بخصوص در ترکیب با یکدیگر خودداری کنید. قرار دادن مکرر دندان ها در معرض غذاها و نوشیدنی های بسیار اسیدی می تواند به مینای دندان آسیب برساند. غذاها و نوشیدنی های شیرین مانند ریختن بنزین روی آتش برای ایجاد حفره در دندان است. نوشابه ها یک ترکیب اسیدی خطرناک هستند و قند زیادی دارند. الکل نه تنها برای سلامت عمومی شما بلکه برای دندان های شما نیز مضر است. توصیه می شود مقدار نوشابه را در رژیم غذایی خود حذف یا محدود کنید. اگر مشروب می خورید، بعد از آن مسواک بزنید.

بسیاری از میوه ها و آب میوه ها بسیار اسیدی و سرشار از قند هستند. این بدان معنا نیست که از خوردن میوه اجتناب کنید زیرا از گروه غذایی سالم است، اما اگر میوه می خورید حتما بعد از آن مسواک بزنید تا مایعات اسیدی و شیرینی که روی دندان هایتان باقی مانده اند پاک شود. آب میوه ها مایعات بسیار غلیظ، پر قند و اسیدی هستند و باید به مقدار کم مصرف شوند. مطالعات همچنین نشان می دهد که مصرف بیش از حد آب میوه ها و همچنین نوشابه های گازدار می تواند باعث واکنش ناسالم به انسولین شود که باعث ایجاد سطوح ناپایدار گلوکز در جریان خون شما می شود. آب میوه ها را در حد اعتدال بنوشید و بعد از نوشیدن حتما دندان های خود را مسواک بزنید.

·از روکش های جدید دندان محافظت کنید

علاوه بر محافظت و مراقبت از کامپوزیت دندان در برابر پوسیدگی جدید، باید از پر شدن یا شکستن ونیرهای جدید خود نیز جلوگیری کنید. اگرچه روکش های شما بسیار محکم و بادوام هستند، اما برای نگهداری از آنها باید اقدامات احتیاطی را انجام دهید. دندان های جلویی شما به طور طبیعی برای تجزیه غذا طراحی شده اند و دندان های عقب شما برای خرد کردن و جویدن غذا طراحی شده اند. شما نباید غذای سفت را با دندان های طبیعی یا ونیرهای کامپوزیت بجوید یا بجوید. آب نبات های سفت، گرانول ها (مخلوطی از آجیل و دانه های کمی سفت) و نان های سفت یا حاشیه های پیتزا باید با احتیاط مصرف شوند. همچنین دندان‌ها و روکش‌های جدید شما ابزار نیستند و نباید با گاز گرفتن نخ‌های ضخیم و اجسام پلاستیکی و جویدن ناخن از آنها برای باز کردن بسته استفاده کنید. همچنین از عادات مضری مانند جویدن خودکار، سنجاق کردن یا هر ابزار سخت دیگری که می تواند به دندان ها یا ونیرهای کامپوزیت آسیب برساند، آگاه باشید.

  • برای شرکت در هر ورزشی حتی ورزش های غیر تماسی یک محافظ دهان ورزشی در دهان خود قرار دهید. شما هرگز نمی دانید چه زمانی ممکن است به طور تصادفی به یک توپ یا حریف ضربه بزنید و به دندان ها یا روکش های جدید خود آسیب برسانید.
  • محافظ های دهان معمولی را می توان از فروشگاه های لوازم ورزشی خریداری کرد. انواعی که با جوشاندن در آب داغ نرم می شوند و به صورت دستی روی دندان قرار می گیرند، می توانند موثر باشند.
  • برای محافظت بیشتر از دندان های خود می توانید از گارد ورزشی حرفه ای ساخته شده توسط دندانپزشک خود استفاده کنید.

در بسیاری از موارد، افراد به دلیل پوسیدگی دندان ها به مرور زمان به دنبال درمان با ونیرهای کامپوزیت هستند. اگر دندان های طبیعی شما به دلیل دندان قروچه یا سایش روی یکدیگر پوسیده شده اند، باید از دندان های خود محافظت کنید. برای محافظت از ونیرهای جدید خود در برابر پف کردگی یا شکستگی، باید بلافاصله پس از روکش دندان از ساییدن دندان ها و ساییدن دندان ها به یکدیگر خودداری کنید. اگرچه شما می توانید در طول روز متوجه دندان قروچه خود شوید، اما دندانپزشک زیبایی شما باید یک محافظ شبانه برای شما در نظر بگیرد تا آن را در شب و هنگام خواب در دهان خود قرار دهید. اکثر مردم هنگام خواب دندان های خود را مسواک می زنند. محافظ شب می تواند ابزاری سبک و ساده برای افرادی باشد که گهگاه دندان قروچه می کنند و یک ابزار آزمایشگاهی بادوام برای افرادی که به شدت نیاز به محافظت از دندان های خود در قروچه شدید دارند.

کلینیک تخصصی دندانپزشکی قلهک

برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

https://clinicgholhak.com/

کلینیک قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

قیمت کامپوزیت دندان جلو
قیمت کامپوزیت دندان جلو

03 آبان 1402

انواع مارک کامپوزیت دندان
انواع مارک کامپوزیت دندان

08 شهریور 1401

چرا کامپوزیت دندان می ریزد؟
چرا کامپوزیت دندان می ریزد؟

30 مرداد 1401

جلوگیری از زرد شدن کامپوزیت دندان
جلوگیری از زرد شدن کامپوزیت دندان

24 مرداد 1401

چگونه کامپوزیت دندان را می چسبانند؟
چگونه کامپوزیت دندان را می چسبانند؟

23 مرداد 1401