کامپوزیت دندان,طول عمر کامپوزیت دندان,
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

کامپوزیت دندان چندسال ماندگار است؟

یکی از روش های زیباسازی دندان ها کامپوزیت دندان است که بسیاری از افراد به دلیل قیمت پایین این روش استفاده از آن را برای ترمیم دندان های خود انتخاب می کنند.  اما طول عمر کامپوزیت دندان چقدر است و چند سال ماندگاری دارد؟


ماندگاری کامپوزیت دندان

 

کامپوزیت دندان چند سال ماندگار است؟

یکی از روش های زیباسازی دندان ها کامپوزیت دندان است که بسیاری از افراد به دلیل قیمت پایین این روش استفاده از آن را برای ترمیم دندان های خود انتخاب می کنند.  اما طول عمر کامپوزیت دندان چقدر است و چند سال ماندگاری دارد؟

طول عمر کامپوزیت دندان

یکی از عوامل مهم افزایش عمر کامپوزیت دندان ، انتخاب دندانپزشک ماهر در این زمینه است ، زیرا با مهارت و تجربه کاری خود می تواند کامپوزیت دندان را به بهترین شکل برای شما انجام دهد.

ماندگاری کامپوزیت دندان متوسط ​​است و نمی توان با قاطعیت گفت که به هیچ وجه از بین نمی رود. در واقع عمر یک کامپوزیت به عواملی مانند بهداشت شخصی ، نوع کامپوزیت و ... بستگی دارد. بهداشت مناسب و مراقبت های پس از کامپوزیت می تواند تغییر رنگ یا شکستگی را به حداقل برساند.

طول عمر دندان کامپوزیت حدود 10-7 سال است که در این مدت ممکن است لازم باشد دندان کامپوزیت را صیقل دهید. برای افزایش طول عمر کامپوزیت های دندانی ، باید از آنها به خوبی مراقبت کنید. با این حال ، نمی توانید انتظار داشته باشید که دوام دندانهای کامپوزیت پایدار باشد. حتی بهترین نوع کامپوزیت دندان نمی تواند یک عمر دائمی داشته باشد. تنها با مراقبت و نگهداری مناسب و همچنین با مراجعه به دندانپزشک هر 6 ماه می توانید عمر کامپوزیت دندان را افزایش دهید. در صورت عدم رعایت بهداشت دهان و دندان ، کامپوزیت دندان شما ممکن است بیش از یک سال دوام نداشته باشد.

عوامل موثر بر ماندگاری بیشتر کامپوزیت دندان

 

•حفظ سلامت دهان و دندان

یکی از روش هایی که نه تنها پس از کامپوزیت بلکه در طول زندگی برای حفظ سلامت سایر دندان ها ضروری است ، حفظ سلامت دهان و دندان است. بنابراین ، حتماً روزی دوبار دندان های خود را با خمیردندان حاوی فلوراید مسواک زده و یکبار نخ دندان بکشید. استفاده از دهانشویه مناسب همچنین به تقویت کامپوزیت روکش ، لثه و دندان کمک می کند.

•از رژیم غذایی مناسب برای دندان ها پیروی کنید

از خوردن غذاهایی که ممکن است دندان های شما را لکه دار کنند اجتناب کنید. به دلیل احتمال رنگ در مواد کامپوزیت ، ممکن است پزشک شما را از مصرف مواردی مانند شراب ، چای ، انواع توت ها ، نوشیدنی های رنگی و شکلات یا سس های رنگی منع کند. همچنین سیگار کشیدن یا جویدن محصولات دخانی می تواند رنگ کامپوزیت ها را به زرد یا قهوه ای تغییر دهد. متأسفانه سفید شدن یا سفید شدن دندان ها تاثیری بر کامپوزیت ندارد ، بنابراین بهتر است مراقب باشید که رنگ کامپوزیت ها تغییر نکند.

•به جای ابزار از روکش کامپوزیت استفاده نکنید

کامپوزیت های دندان بسیار ظریف هستند و اگر از آنها به درستی استفاده نکنید. ضعیف تر می شوند. جویدن ناخن ، مداد ، یخ و سایر غذاهای سفت می تواند صدمات جدی به روکش های کامپوزیت وارد کرده و باعث ترک خوردن و شکستن سریع آنها شود. بنابراین ، از استفاده از کامپوزیت دندان به جای ابزار اجتناب کنید.

 

مراقبت های کامپوزیت دندان

 

چگونه طول عمر کامپوزیت ونیر را افزایش دهیم؟

کامپوزیت های دندانی آنها نسبت به روشهای دیگر مانند روکش یا روکش سرامیکی آسیب پذیرتر هستند. به همین دلیل ، برای طبیعی و سالم ماندن ، لازم است مراقبت های اولیه آن را نادیده نگیرید تا زیبایی خود را از دست ندهد. بنابراین ، برای افزایش طول عمر ونیرهای کامپوزیتی ، باید مراقبت های جدی را پس از کامپوزیت های دندانی انجام دهید:

مسواک زدن: دندان های خود را یکبار صبح و یکبار شب با خمیر دندان حاوی فلوراید مسواک بزنید تا از تمیز ماندن آن اطمینان حاصل کنید و مسواک را هر 3 یا 4 ماه یکبار عوض کنید.

استفاده از نخ دندان: هنگام استفاده از نخ دندان ، آن را وارد لثه کرده و تمام پلاک را بردارید ، سپس به دندان بعدی بروید.

نوشیدن آب بعد از هر وعده غذایی: نوشیدن آب بعد از هر وعده غذایی ، دهان شما را تمیز و سالم نگه می دارد. زیرا آب باقی مانده در دهان را آبکشی کرده و اسیدیته آن را کاهش می دهد.

از لکه روی دندان خودداری کنید: سیگار کشیدن یا جویدن محصولات تنباکو مانند سیگار می تواند باعث زرد شدن دندان ها و کامپوزیت ها شود. غذاهایی مانند شکلات حاوی رنگ خوراکی ، شراب قرمز ، چای و قهوه نیز تغییر رنگ می دهند. در صورت مصرف هر یک از آنها ، باید گفت که قطع استفاده از آنها به نفع شما خواهد بود.

عاداتی که منجر به کامپوزیت رزین می شود: جویدن ناخن ، مداد یا اجسام دیگر می تواند باعث ریزش کامپوزیت به مرور زمان و آسیب به مینای دندان شود. رزین کامپوزیت بسیار آسیب پذیر است ، بنابراین بهتر است از عاداتی که به پوشش کامپوزیت آسیب می رسانند خودداری کنید.

 

کلینیک تخصصی دندانپزشکی قلهک

همانطور که گفته شد برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

www.clinicgholhak.com

کلینیک دندانپزشکی قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

قیمت کامپوزیت دندان جلو
قیمت کامپوزیت دندان جلو

03 آبان 1402

انواع مارک کامپوزیت دندان
انواع مارک کامپوزیت دندان

08 شهریور 1401

چرا کامپوزیت دندان می ریزد؟
چرا کامپوزیت دندان می ریزد؟

30 مرداد 1401

جلوگیری از زرد شدن کامپوزیت دندان
جلوگیری از زرد شدن کامپوزیت دندان

24 مرداد 1401

چگونه کامپوزیت دندان را می چسبانند؟
چگونه کامپوزیت دندان را می چسبانند؟

23 مرداد 1401