کامپوزیت دندان,عمر کامپوزیت دندان,شرایط انجام کامپوزیت دندان,هزینه کامپوزیت دندان
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

بعد از انجام کامپوزیت دندان مراقبت لازم است؟

کامپوزیت دندان ماده ای است که در دندانپزشکی برای ترمیم دندان، نامنظمی، بد فرمی، رنگ زرد، پریدگی و فاصله دندان یا درمان های زیبایی استفاده می شود. مواد کامپوزیت در رنگهای متنوع وجود دارد که روی دندانها قرار می گیرد تا سفید و مرتب شود و از همه مهمتر این پوسته ها از دوام خوبی برخوردار هستند.


مراقبت بعد از کامپوزیت دندان

 

بعد از انجام کامپوزیت دندان مراقبت لازم است؟

کامپوزیت دندان ماده ای است که در دندانپزشکی برای ترمیم دندان، نامنظمی، بد فرمی، رنگ زرد، پریدگی و فاصله دندان یا درمان های زیبایی استفاده می شود. مواد کامپوزیت در رنگهای متنوع وجود دارد که روی دندانها قرار می گیرد تا سفید و مرتب شود و از همه مهمتر این پوسته ها از دوام خوبی برخوردار هستند.

مراقبت های پس از درمان کامپوزیت دندان

1.حفظ بهداشت دهان و دندان

یکی از روش هایی است که نه تنها بعد از کامپوزیت بلکه در طول زندگی برای سالم ماندن سایر دندان ها نیز لازم است، حفظ بهداشت دهان و دندان است. بنابراین ، حتماً روزانه دو بار با خمیردندان های حاوی فلوراید دندان های خود را مسواک بزنید و یک بار از نخ دندان استفاده کنید. استفاده از دهان شویه مناسب به تقویت کامپوزیت روکش و لثه و دندان شما نیز کمک می کند.

2.رعایت رژیم غذایی مناسب دندان ها

از غذاهایی که ممکن است دندان های شما را لکه دار کنند اجتناب کنید. به دلیل احتمال رنگ پذیری مواد کامپوزیت ، پزشک شما را از مصرف مواردی مانند شراب ، چای ، انواع توت ها ، نوشیدنی های رنگی و شکلات یا سس های رنگی منع می کند. همچنین ، کشیدن سیگار یا جویدن محصولات دخانیات می تواند رنگ کامپوزیت ها را به زرد یا قهوه ای تغییر دهد. متأسفانه ، سفید شدن یا سفید شدن دندانها تاثیری در کامپوزیت ندارد ، بنابراین بهتر است مراقب باشید که رنگ کامپوزیتها تغییر نکند.

3.عدم استفاده از کامپوزیت ونیر به جای ابزار

کامپوزیت های دندان بسیار ظریف هستند و اگر از آنها به درستی استفاده نکنید ؛ ضعیف تر می شوند. جویدن ناخن ، مداد ، یخ و سایر مواد غذایی سخت باعث آسیب جدی به ونیرهای کامپوزیت می شود و باعث ترک خوردن و شکستن سریعتر آنها می شود. بنابراین ، از استفاده از کامپوزیت دندان به جای ابزار خودداری کنید.

 

کامپوزیت-دندان

 

چگونه طول عمر کامپوزیت ونیر را افزایش دهیم؟

 

کامپوزیت های دندانی نسبت به روش های دیگر مانند روکش های سرامیکی یا تاج دندان آسیب پذیرتر هستند. به همین دلیل ، برای اینکه طبیعی و سالم بماند ، لازم است از مراقبت های اولیه آن غافل نشوید تا زیبایی خود را از دست ندهد. بنابراین ، برای افزایش طول عمر ونیرهای کامپوزیت ، باید مراقبت بعد از کامپوزیت های دندانی، جدی باشید :

مسواک زدن: دندان های خود را یک بار در صبح و یک بار در شب با خمیر دندانهای حاوی فلوراید مسواک بزنید تا مطمئن شوید تمیز می ماند و مسواک خود را هر 3 یا 4 ماه عوض کنید.

نخ دندان کشیدن: هنگام استفاده از نخ دندان ، آن را داخل لثه قرار داده و تمام پلاک ها را برداشته سپس به سمت دندان بعدی بروید.

نوشیدن آب بعد از هر وعده غذایی: نوشیدن آب بعد از هر وعده غذایی دهان شما را تمیز و سالم نگه می دارد. زیرا آب غذای مانده در دهان را می شوید و از اسیدیته آن می کاهد.

از مواردی که دندان های شما را لکه دار می کنند اجتناب کنید: سیگار کشیدن یا جویدن محصولات دخانیات مانند سیگار می تواند باعث زردی دندان و مواد مرکب شود. غذاهایی مانند شکلات حاوی رنگ خوراکی ، شراب قرمز ، چای و قهوه نیز تغییر رنگ می دهند. اگر هر یک از آنها را مصرف کنید ، باید گفت که قطع استفاده از آنها به نفع شما خواهد بود.

عادت هایی که منجر به رزین کامپوزیت می شوند: جویدن ناخن ، مداد یا سایر اشیا دیگر می تواند با گذشت زمان باعث ریزش کامپوزیت روکش شده و به مینای دندان آسیب برساند. رزین کامپوزیت بسیار آسیب پذیر است ، بنابراین بهتر است از عادت هایی که به روکش کامپوزیت آسیب می رسند خودداری کنید.

ترمیم کامپوزیت دندان

باید گفت که هر ترمیم اگر توسط همان پزشک انجام شود هزینه کمتری خواهد داشت. به عنوان مثال ، جراحی زیبایی و جراحی زیبایی بینی در صورت انجام اولین پزشک تقریباً نصف شده و کاهش می یابد و در صورت انجام پزشک دیگر ، هزینه آن حتی بیشتر از قبل خواهد بود زیرا دستمزد پزشکان زیبایی متفاوت است. در مورد کامپوزیت های دندانی نیز می توان هزینه ترمیم را به همان روش کاهش یا افزایش داد. البته نباید سلامتی و زیبایی را قربانی هزینه کرد و اگر از پزشک قبلی خود راضی نیستید حتما برای ترمیم به دندانپزشکی ماهر و باتجربه مراجعه کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

هزینه برداشتن کامپوزیت دندان به عواملی مانند دستمزد پزشک ، روش برداشتن ، مدت زمان برداشتن کامپوزیت دندان و تعداد دندانهای کامپوزیت بستگی دارد. به طور کلی ، هزینه حذف کامپوزیت کمتر از نصب آن است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ترمیم کامپوزیت دندان، روی لینک کلیک کنید و مقاله را بخوانید.

کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

www.clinicgholhak.com

کلینیک قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

قیمت کامپوزیت دندان جلو
قیمت کامپوزیت دندان جلو

03 آبان 1402

انواع مارک کامپوزیت دندان
انواع مارک کامپوزیت دندان

08 شهریور 1401

چرا کامپوزیت دندان می ریزد؟
چرا کامپوزیت دندان می ریزد؟

30 مرداد 1401

جلوگیری از زرد شدن کامپوزیت دندان
جلوگیری از زرد شدن کامپوزیت دندان

24 مرداد 1401

چگونه کامپوزیت دندان را می چسبانند؟
چگونه کامپوزیت دندان را می چسبانند؟

23 مرداد 1401