ارتودنسی دندان,هزینه درمان ارتودنسی,قیمت ارتودنسی دندان,براکت ارتودنسی دندان,براکت فلزی ارتودنسی,براکت سرامیکی ارتودنسی دندان,طول درمان ارتودنسی دندان,دندانپزشکی,کلینیک دندانپزشکی قلهک
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

هزینه های درمان با ارتودنسی دندان

اصلاح ناهماهنگی دهان و فک و صورت نیاز به اقدامات ارتودنسی دندان دارد و بیشتر این روش ها بسیار وقت گیر و گران هستند. به غیر از طولانی بودن ارتودنسی ، فاکتورهای مختلف دیگری نیز وجود دارد که هزینه های اصلاح ناهماهنگی دندان ها و فک را افزایش می دهد.


هزینه های درمان با ارتودنسی دندان

اصلاح ناهماهنگی دهان و فک و صورت نیاز به اقدامات ارتودنسی دندان دارد و بیشتر این روش ها بسیار وقت گیر و گران هستند. به غیر از طولانی بودن ارتودنسی ، فاکتورهای مختلف دیگری نیز وجود دارد که هزینه های اصلاح ناهماهنگی دندان ها و فک را افزایش می دهد.

به همین دلیل ، هزینه ارتودنسی دندان معمولاً زیاد است و ممکن است بسیاری از افراد برای اصلاح و اصلاح ناهنجاری های دندانی خود تلاش نکنند. اما اگر دندان های شما ناصاف ، شلوغ و نامنظم است ، بدون توجه به قیمت ارتودنسی ، حتماً به دنبال درمان باشید. در این مقاله با هزینه های ارتودنسی و عوامل موثر بر این هزینه ها آشنا می شوید.

عوامل موثر بر قیمت ارتودنسی دندان

نوع براکت انتخابی شما

براکت ها انواع مختلفی دارند که از نظر روش استفاده ، نوع و قیمت متفاوت هستند. متداول ترین نوع بریس ها:

براکت‌های فلزی ارتودنسی

این براکت ها معمولاً از استیل ضد زنگ ساخته می شوند و در بین افرادی که ارتودنسی می کنند بسیار محبوب هستند. زیرا این نوع ارتودنسی ارزانترین و با دوام ترین نوع براکت های ارتودنسی است.

در روش ارتودنسی با استفاده از ارتودنسی فلزی ، براکت به دندان متصل است و در طی درمان نمی توان براکت ها را برداشت.

براکت سرامیکی

شکل براکت سرامیکی با توجه به شرایط فک و دندان شما ساخته شده است. این براکت ها در دهان پنهان هستند ، اما ممکن است شکسته شوند. قیمت این براکت ها بیشتر از براکت های فلزی است اما در سطح مناسبی است.

براکت‌های لینگوال (مخفی)

این براکت ها که مخفی ترین و نامرئی ترین نوع براکت های ارتودنسی هستند ، بیشتر مناسب افرادی است که در دندان های خود مشکلات جزئی دارند.

اگرچه برخی از بیمه ها ممکن است برخی از هزینه های این براکت ها را تأمین کند ، اما به طور کلی گران هستند و هزینه آن بیشتر از سایر براکت ها برای بیمار است.

نکته مهمی که در اینجا باید به آن توجه شود این است که از بین انواع مختلف براکت های ارتودنسی ، فقط هزینه براکت های فلزی ساده معمولاً تحت پوشش بیمه دندانپزشکی است. در حالی که اکثر شرکت های بیمه هزینه انواع دیگر براکت ها را که به دلیل جنبه زیبایی بیشتری دارند ، پرداخت نمی کنند.

در هر صورت ، قبل از انتخاب هر کدام از براکت های ارتودنسی ، حتما با شرکت بیمه خود تماس بگیرید و اطلاعات لازم را در مورد میزان تعهدات آنها برای براکت های ارتودنسی کسب کنید.

آماده‌سازی دندان‌ها جهت ارتودنسی

در روش های ارتودنسی ، علاوه بر نصب بریس و تنظیم آنها (معمولاً هر ماه یک بار) ؛ اغلب لازم است دندان ها قبل از قرار دادن بریس ها در دهان آماده شوند.

روند آماده سازی دندان های شما همچنین می تواند بر هزینه ارتودنسی تأثیر بگذارد. گاهی اوقات ممکن است فقط قبل از استفاده از بریس های ارتودنسی به یک روش ساده دندانپزشکی مانند تمیز کردن عمیق دندان ها یا پر کردن پوسیدگی های سطحی نیاز داشته باشید.

در برخی موارد ، ممکن است اقدامات زیر با ارتودنسی یا پس از آن انجام شود و بنابراین بر هزینه نهایی تأثیر می گذارد:

  • تعدادی از دندان های خود را میکشند تا فضای لازم برای حرکت دندان های دیگر فراهم شود.
  • شاید لازم باشد از هدگیر استفاده کنید.
  • ممکن است لازم باشد بعد از ارتودنسی و هنگامی که بریس ها از دهان شما برداشته می شوند ، از یک نگهدارنده استفاده کنید و از آن استفاده کنید تا از برگشت دندان ها و بازگشت آنها به موقعیت اولیه جلوگیری کنید.

طول دوره درمان ارتودنسی

هرچه روش های ارتودنسی پیچیده تری برای تهیه دندانها و روشهای دندانپزشکی خود نیاز داشته باشید ، مدت زمان درمان ارتودنسی شما بیشتر خواهد بود و البته هزینه بیشتری برای پرداخت آن خواهید داشت.

اصولاً هرچه تعداد مراجعات شما به دندانپزشک بیشتر باشد ، هزینه درمان ارتودنسی نیز بالاتر می رود.

طول عمر متوسط براکت ها حدود 23 ماه است ، اما این شرایط ممکن است به دلیل شرایط خاص شما بسیار بیشتر باشد. بنابراین لازم است با بهترین متخصص ارتودنسی (متخصص ارتودنسی) در مورد زمان احتمالی دوره درمان خود مشورت کنید.

هنگامی که براکت های ارتودنسی در دهان شما قرار می گیرد ، برای تنظیم آنها معمولاً ماهی یک بار باید به دندانپزشک مراجعه کنید.

دکتر ارتودنسی

هزینه هایی که دندانپزشکان مختلف برای یک عمل خاص دندانپزشکی می گیرند نیز می تواند بسیار متفاوت باشد. به همین علت تأکید می شود که حتما قبل از انجام ارتودنسی به برخی از بهترین ارتودنسی ها سر بزنید و برآوردی از قیمت ارتودنسی خود را از چندین مکان مختلف دریافت کنید.

اگر متخصص ارتودنسی با شرکت بیمه شما کار می کند و بیمه شما بخشی از هزینه ارتودنسی را پوشش می دهد ، ممکن است هزینه نهایی درمان شما به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

کلینیک دندانپزشکی تخصصی قلهک

اگر نگران هزینه ارتودنسی دندان هستید می توانید به کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران مراجعه کنید تا توسط ارتودنتیست های ما ارزیابی شود. ما برنامه های مختلف پرداختی از جمله اقساط را داریم که می تواند از نظر اقتصادی و اقتصادی به شما سود برساند. ما به روش های دیگر قیمت ارتودنسی را برای شما کاهش خواهیم داد.

www.clinicgholhak.com


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

قبل و بعد ارتودنسی دندان
قبل و بعد ارتودنسی دندان

14 شهریور 1401

قیمت ارتودنسی دندان کودکان
قیمت ارتودنسی دندان کودکان

10 شهریور 1401

آیا می شود فقط یک دندان را ارتودنسی کرد؟
آیا می شود فقط یک دندان را ارتودنسی کرد؟

01 شهریور 1401

ارتودنسی دندان مرحله به مرحله
ارتودنسی دندان مرحله به مرحله

24 مرداد 1401

ارتودنسی دندان نامرتب
ارتودنسی دندان نامرتب

23 مرداد 1401