مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

ارتودنسی دندان نامرتب

اگر از نامرتبی دندان ها رنج می برید، می توانید با استفاده از درمان ارتودنسی دندان این مشکل را برطرف کنید.


ارتودنسی دندان نامرتب

نامرتب و شلوغ شدن دندان ها نوعی ناهنجاری دندانی است که بسیاری از افراد با آن درگیر هستند.

اگر از نامرتبی دندان ها رنج می برید، می توانید با استفاده از درمان ارتودنسی دندان این مشکل را برطرف کنید.

درمان ارتودنسی دندان نه تنها زیبایی دندان های شما را بهبود می بخشد و طرح لبخند جذاب تری ایجاد می کند، بلکه می تواند سلامت کلی شما و سلامت دندان ها و لثه های شما را نیز بهبود بخشد.

 

انواع بی نظمی دندان

ارتودنسی دندان

برای کمک به درک بهتر مشکل نامرتبی دندان ها و ناهنجاری های لبخند، در اینجا انواع مختلفی از این مشکلات رایج تر هستند:

 

  • اپن بایت

اپن بایت وضعیتی است که در آن بین دندان های جلویی بالا و پایین فاصله وجود دارد. در این حالت وقتی دهان خود را می بندید، دندان های عقب به هم می رسند اما دندان های جلو نه و بین فک بالا و پایین فاصله ایجاد می شود.

این مشکل معمولاً به دلیل عادت چسباندن زبان به پشت دندان یا عادت به مکیدن انگشت شست در دوران کودکی ایجاد می شود.

 

  • اوربایت

اوربایت وضعیتی است که در آن دندان های بالایی دندان های پایینی را می پوشانند یا با آنها همپوشانی عمودی دارند. این وضعیت می تواند ارثی یا به دلیل ناهنجاری های فک باشد. همچنین اوربایت می تواند در اثر عادات و رفتارهای ناسالم مانند جویدن مداد یا جویدن ناخن ایجاد شود.

 

  • اورجت

اورجت به این اطلاق می شود که دندان های بالایی در جهت افقی جلوتر از دندان های پایینی قرار دارند. تفاوت اوربایت و اورجت در این است که معمولا در اورجت دندان های جلو بیشتر جلو هستند و دندان های پایین را نمی پوشانند. این عارضه به دلیل بزرگی فک بالا یا کوچک بودن فک پایین یا ترکیبی از هر دو رخ می دهد.

 

  • کراس بایت

کراس بایت زمانی اتفاق می‌افتد که وقتی دهان بسته می‌شود، دندان‌های بالایی با دندان‌های پایینی همپوشانی پیدا می‌کنند. این مشکل می تواند هم در دندان های جلویی و هم در دندان های عقب رخ دهد.

علت کراس بایت می‌تواند ناشی از عوامل ژنتیکی، عادت به مکیدن انگشت شست برای مدت طولانی، لمس کردن پشت دندان‌ها، ناهماهنگی دندان‌ها یا افتادن چندین دندان باشد.

 

دلایل نامرتبی دندان ها

برخی از شایع ترین دلایل نامرتبی دندان ها عبارتند از:

  • شکل نامنظم دندان ها
  • ناهماهنگی یا بدشکلی فک ها
  • شکاف کام و لب
  • استفاده مداوم از شیشه شیر در کودکان
  • عادت به مکیدن انگشتان یا فشار دادن زبان به دندان در کودکی
  • تنفس دهانی در کودکی
  • آسیب های ناشی از ناهنجاری های فک
  • اعمال نامناسب دندانپزشکی در دوران کودکی
  • التهاب لثه یا بیماری های لثه
  • افتادن زودرس دندان های شیری

 

چرا باید دندان های نامنظم را صاف کرد؟

اگر دندان های شما نامرتب است یا مشکلاتی در فک و دهان شما وجود دارد، هیچ وقت برای مراجعه به متخصص ارتودنسی و اصلاح این مشکلات دیر نیست.

متخصصین ارتودنسی نه تنها می توانند به شما کمک کنند تا لبخندی زیباتر داشته باشید، بلکه دندان های شما را به گونه ای تنظیم کنند که دهان و دندان های سالم تری داشته باشید.

امروزه با وجود روش های پیشرفته ارتودنسی، حتی بزرگسالان و جوانان نیز می توانند به صورت مخفیانه و ناشناس دندان های خود را صاف و مرتب کنند.

البته دندان های صاف نیز برای سلامتی شما بسیار بهتر خواهد بود، زیرا مزایای مهم زیر را برای شما به ارمغان می آورد:

 

  1. لثه های سالم

اگر ارتودنتیست تشخیص داده باشد که فاصله بین دندان های شما خیلی کم یا زیاد است، حتماً به شما در مورد خطر بیماری لثه هشدار داده است. فاصله زیاد بین دندان ها یا همپوشانی زیاد بین آنها به این معنی است که دندان ها به درستی در بافت لثه قرار نگرفته اند.

علاوه بر این، روی هم قرار گرفتن یا روی هم قرار گرفتن برخی از دندان ها می تواند فشار زیادی به لثه و دندان های مجاور وارد کند. این مشکل در نهایت باعث تورم و التهاب لثه یا دندان های ترک خورده و شکسته می شود.

هنگامی که دندان های خود را با استفاده از بریس و ارتودنسی صاف می کنید، این دندان ها به درستی در لثه قرار می گیرند و احتمال بیماری لثه یا آسیب دندان به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

 

  1. سهولت در تمیز کردن دندان

وقتی دندان‌ها صاف و مرتب باشند، تمیز کردن آن‌ها راحت‌تر می‌شود و در نتیجه دهان و دندان‌های سالم‌تری خواهید داشت. اما زمانی که دندان‌های شما نامرتب و نامرتب هستند، تمیز کردن آن‌ها می‌تواند بسیار سخت یا حتی غیرممکن باشد، زیرا در این حالت مسواک یا نخ دندان نمی‌تواند به تمام سطوح دندان برسد.

از سوی دیگر، زمانی که نمی توانید دندان های خود را به درستی تمیز کنید، با گذشت زمان، پلاک و جرم دندان در مکان های صعب العبور ایجاد می شود. تجمع پلاک می تواند خطرات زیادی برای سلامت دهان و دندان شما داشته باشد و باعث ایجاد حفره و حفره در دندان های شما شود.

اما زمانی که دندان های خود را با استفاده از ارتودنسی صاف می کنید، به راحتی می توانید مسواک بزنید و نخ دندان بکشید.

 

  1. کاهش بیماری ها و بیماری ها

صاف کردن دندان ها در عمل فواید زیادی برای سلامت کلی شما خواهد داشت. هنگامی که به دلیل نامنظم بودن دندان ها از بیماری لثه رنج می برید، خطر بیماری قلبی، سکته، عفونت ریه و دیابت نیز افزایش می یابد.

نامنظم بودن دندان ها همچنین می تواند باعث مشکلات گفتاری و مشکل در جویدن غذا، بیماری های فک و سایش شدید سطح خارجی مینای دندان شود. همچنین چیدمان دندان ها تاثیر زیادی در کنترل و درمان دندان قروچه کودکان دارد.

 

کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک دندانپزشکی تخصصی قلهک با همکاری جمعی از متخصصان بنام و اعضای هیئت علمی دانشگاه های معتبر کشور تأسیس گردیده است.

این مجموعه مأموریت خود را همراهی با سایر مراکز دندانپزشکی برای ارایه خدمات تکمیلی دندانپزشکی از جمله خدمات تخصصی در تمامی رشته ها و نیز خدمات تحت بیهوشی قرارداده است.

بهره مندی از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

این مجموعه در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال خدمات دندانپزشکی در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینیک مراجعه فرمایید.

https://clinicgholhak.com/


کلینیک قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

قبل و بعد ارتودنسی دندان
قبل و بعد ارتودنسی دندان

14 شهریور 1401

قیمت ارتودنسی دندان کودکان
قیمت ارتودنسی دندان کودکان

10 شهریور 1401

آیا می شود فقط یک دندان را ارتودنسی کرد؟
آیا می شود فقط یک دندان را ارتودنسی کرد؟

01 شهریور 1401

ارتودنسی دندان مرحله به مرحله
ارتودنسی دندان مرحله به مرحله

24 مرداد 1401

طریقه ارتودنسی دندان
طریقه ارتودنسی دندان

22 مرداد 1401