مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

طریقه ارتودنسی دندان

ارتودنسی دندان یکی از روش های زیباسازی و چینش دندان است که بسیاری از ناهنجاری ها را در این زمینه برطرف خواهد کرد.


طریقه ارتودنسی دندان

ارتودنسی دندان یکی از روش های زیباسازی و چینش دندان است که بسیاری از ناهنجاری ها را در این زمینه برطرف خواهد کرد.

مراحل اولیه ارتودنسی دندان که معاینه، قالب گیری و تصویربرداری است، در تمامی روش های ارتودنسی دندان (برای دو فک یا فک بالا به صورت ثابت یا متحرک) رایج است. بیشتر توضیح خواهیم داد پس با ما همراه باشید.

 

مراحل ارتودنسی دندان به ترتیب

ارتودنسی دندان

  1. مشاوره، معاینه و ارزیابی دندانپزشکی

یکی از اولین مراحل ارتودنسی دندان، جلسه مشاوره با متخصص ارتودنسی است. در طول این مشاوره، بیمار معمولاً نگرانی های خود را بیان می کند و مزایا و معایب روش انتخابی را با متخصص ارتودنسی در میان می گذارد.

معاینه و ارزیابی متخصص ارتودنسی در حین انجام اقدامات ارتودنسی با بررسی ناهنجاری های موجود در چینش دندان ها و ناهنجاری های احتمالی فک و صورت انجام خواهد شد. این معاینه شامل عکس برداری از دندان ها و ارائه یک برنامه درمانی دقیق برای بیمار است.

برای اینکه متخصص ارتودنسی بتواند در طی مراحل ارتودنسی تصمیم دقیقی در مورد درمان بگیرد، با استفاده از عکس های OPG، محل قرارگیری ریشه های دندان و موقعیت آنها را اندازه گیری می کند. پس از ارائه برنامه درمانی دقیق، هزینه ارتودنسی ثابت تعیین می شود.

 

  1. قالب گیری برای ارتودنسی دندان

مرحله اول ارتودنسی دندان، مرحله قالب گیری دندان است که در آن ارتودنتیست پس از معاینه دقیق دندان های بیمار، قالب گیری دندان را انجام می دهد. برای ثبت وضعیت دندان ها در ابتدای عمل ارتودنسی.

 

  1. تصویربرداری در ارتودنسی دندان

در این مرحله ارتودنسی دندان باید طبق تشخیص متخصص ارتودنسی انجام شود:

 

  • عکس رادیولوژی

OPG یکی از رادیوگرافی های ضروری برای شروع درمان ارتودنسی است. با استفاده از عکس OPG، متخصص ارتودنسی قادر است ریشه دندان را دقیقاً ببیند. می تواند تمام دندان ها را از نظر سلامت کلی ارزیابی کند.

 

  • عکاسی (عکس رنگی)

این تصاویر در طی مراحل ارتودنسی برای بررسی وضعیت بافت سخت و نرم داخل دهان و ارزیابی شاخص های زیبایی صورت انجام می شود. آنها در ابتدای درمان ارتودنسی تجویز می شوند.

 

  1. معاینه بیمار ارتودنسی دندان

در این مرحله از ارتودنسی دندان، فک بیمار مجددا توسط متخصص ارتودنسی معاینه می شود. پزشک متخصص هزینه تقریبی ارتودنسی و همچنین زمان بندی احتمالی را به بیمار توضیح می دهد.

 

  1. قرار دادن بریس (براکت) روی دندان بیمار

اگر فردی ارتودنسی نامرئی را انتخاب کند، پس از ساخت قالب و گرفتن عکس های لازم، با وجود پرداخت هزینه ارتودنسی، تنها در 20-30 دقیقه حضور در مطب می تواند ارتودنسی دندان را انجام دهد.

در غیر این صورت جلسه مربوط به چسباندن براکت (براکت) در دهان حدود 2 ساعت طول می کشد. متخصص ارتودنسی زمان و دقت زیادی را در این مرحله از ارتودنسی دندان صرف می کند تا براکت را روی هر دندان قرار دهد.

 

  1. ترتیب جلسات بعدی برای اعمال ارتودنسی دندان

پس از قرار دادن براکت بر روی دندان بیمار، متخصص ارتودنسی جلساتی را طبق برنامه ویزیت بیمار ترتیب می دهد.

این جلسات برای مشاهده پیشرفت درمان بیمار و تنظیم حرکات دندانی (که گاهی با درد همراه است) است. در طول هر جلسه، ارتودنتیست نیروی لازم برای حرکت دندان ها را تنظیم می کند.

 

  1. استفاده از نگهدارنده و برداشتن براکت از دهان

در طی مراحل درمان ارتودنسی، مراجعه منظم و دقیق به متخصص ارتودنسی برای دستیابی به نتایج ایده آل و رسیدن به لبخندی زیبا بسیار مهم است.

پس از اتمام مراحل ارتودنسی و پرداخت هزینه ارتودنسی، براکت از دهان خارج می شود و پس از آن استفاده از نگهدارنده دندان برای ثابت نگه داشتن دندان و فک بیمار شروع می شود.

پس از انجام کلیه اقدامات ارتودنسی دندان توسط متخصص ارتودنسی، بیمار می تواند از زیبایی دندان های خود لذت برده و لبخند بزند.

 

کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک دندانپزشکی تخصصی قلهک با همکاری جمعی از متخصصان بنام و اعضای هیئت علمی دانشگاه های معتبر کشور تأسیس گردیده است. این مجموعه مأموریت خود را همراهی با سایر مراکز دندانپزشکی برای ارایه خدمات تکمیلی دندانپزشکی از جمله خدمات تخصصی در تمامی رشته ها و نیز خدمات تحت بیهوشی قرارداده است. بهره مندی از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

این مجموعه در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال خدمات دندانپزشکی در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینیک مراجعه فرمایید.

https://clinicgholhak.com/


کلینیک قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

قبل و بعد ارتودنسی دندان
قبل و بعد ارتودنسی دندان

14 شهریور 1401

قیمت ارتودنسی دندان کودکان
قیمت ارتودنسی دندان کودکان

10 شهریور 1401

آیا می شود فقط یک دندان را ارتودنسی کرد؟
آیا می شود فقط یک دندان را ارتودنسی کرد؟

01 شهریور 1401

ارتودنسی دندان مرحله به مرحله
ارتودنسی دندان مرحله به مرحله

24 مرداد 1401

ارتودنسی دندان نامرتب
ارتودنسی دندان نامرتب

23 مرداد 1401