مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

ارتودنسی دندان فک جلو

جلوی فک بالا یا اورجت یکی از مشکلات و ناهنجاری های رایج مربوط به فک و دندان است. عقب کشیدن دندان های جلو و درمان رو به جلو بودن فک بالا توسط متخصص ارتودنسی دندان در سنین مختلف قابل انجام است.


ارتودنسی دندان فک جلو

جلوی فک بالا یا اورجت یکی از مشکلات و ناهنجاری های رایج مربوط به فک و دندان است. عقب کشیدن دندان های جلو و درمان رو به جلو بودن فک بالا توسط متخصص ارتودنسی دندان در سنین مختلف قابل انجام است.

 

تفاوت جلوی فک پایین و جلوی فک بالا

این دو مشکل دندانی دقیقا برعکس هستند. بیرون زدگی فک پایین زمانی اتفاق می افتد که فک پایین رو به جلو باشد و بیرون زدگی فک بالا زمانی اتفاق می افتد که فک بالا در جلوی فک پایین قرار گیرد. رو به جلو بودن فک پایین کمتر از رو به جلو بودن فک بالا است.

ناهماهنگی فک پایین و بالا علاوه بر شرایط و شرایط بدی که برای دهان و دندان فرد ایجاد می کند، با ظاهر ناخوشایند خود می تواند اعتماد به نفس فرد را نیز کاهش دهد، بنابراین توجه به این نکته به خصوص در دوران کودکی و تشخیص در این دوران توسط بهترین دندانپزشک تبریز بسیار مهم است.

با بررسی عوامل ایجاد این مشکل متوجه می شویم که بیشتر این عوامل مربوط به الگوی و عادات بد مربوط به دهان و دندان در دوران کودکی است. خوشبختانه درمان این مشکل در این دوران آسانتر و سریعتر از دوران بزرگسالی است

 

علت اورجت و فک بالا فوروارد چیست؟

ارتودنسی دندان

عوامل زیادی وجود دارند که می توانند باعث اورجت شوند، اما شایع ترین علل آن کوتاه یا توسعه نیافته بودن فک پایین در مقایسه با فک بالا است. عادات دوران کودکی مانند مکیدن انگشت که تا ظهور دندان های دائمی کودک ادامه می یابد، در ایجاد اورجت و جلو آمدن دندان های بالا موثر است.

علل دیگر اورجت عبارتند از:

  • از دست دادن زودهنگام شیر یا دندان های دائمی
  • ترمیم و ترمیم نامناسب دندان ها (به عنوان مثال پرکردن یا روکش)
  • ژنژیویت (بیماری های لثه)
  • فشار بیش از حد به دندان ها و لثه ها
  • انحراف فک بعد از ضربه
  • تومورهای دهان یا فک

 

علل مشکل جلو بودن فک پایین

90 درصد افرادی که این مشکل را دارند اغلب از اعضای خانواده و والدین خود به ارث می برند، یعنی می توان گفت ژنتیک می تواند مهمترین عامل بروز این مشکل در افراد باشد. عوامل زیادی می تواند در بروز و شکل گیری این مشکل موثر باشد که مهمترین آنها عبارتند از:

  • مکیدن بیش از حد انگشت شست در دوران کودکی
  • فشار دادن دندان ها با زبان
  • استفاده بیش از حد از شیشه شیر
  • استفاده از پستانک نامناسب در دوران کودکی
  • صدمات و صدمات خارجی مانند تصادفات
  • تشکیل و رشد تومور در ناحیه فک
  • ضربه روی فک و دهان
  • الگوهای غلط بلع غذا در دوران کودکی

 

چرا درمان ارتودنسی دندان های جلو انجام می شود؟

دندان های بیرون زده در فک بالا باعث می شود که این دندان ها در مواجهه با خطراتی مانند ضربه به صورت، تصادف یا افتادن در معرض آسیب بیشتری قرار بگیرند.

همچنین وضعیت رو به جلوی دندان ها روند طبیعی جویدن و حتی در موارد شدید، بلع و حتی تنفس را مختل می کند. علاوه بر این، در بیماران مبتلا به اورجت، دندان های آسیاب دچار سایش بیش از حد و نامتناسب می شوند. این دو فاکتور از نظر پزشکی و بهداشتی مهمترین فاکتورها در ضرورت ارتودنسی دندان جلو در صورت اورجت محسوب می شوند.

بدشکلی دهان و دندان، اختلالات گفتاری و نارضایتی بیماران از ظاهر صورت یکی دیگر از دلایل مهم ارجاع به ارتودنسی دندان های جلو است.

توجه داشته باشید که عدم درمان به موقع منجر به عوارض شدیدتر و حتی بروز سایر ناهنجاری ها مانند آندربایت و اوربایت می شود.

 

کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

کلینیک دندانپزشکی تخصصی قلهک با همکاری جمعی از متخصصان بنام و اعضای هیئت علمی دانشگاه های معتبر کشور تأسیس گردیده است.

این مجموعه مأموریت خود را همراهی با سایر مراکز دندانپزشکی برای ارایه خدمات تکمیلی دندانپزشکی از جمله خدمات تخصصی در تمامی رشته ها و نیز خدمات تحت بیهوشی قرارداده است.

بهره مندی از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

این مجموعه در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال خدمات دندانپزشکی در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینیک مراجعه فرمایید.

https://clinicgholhak.com/


کلینیک قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

قبل و بعد ارتودنسی دندان
قبل و بعد ارتودنسی دندان

14 شهریور 1401

قیمت ارتودنسی دندان کودکان
قیمت ارتودنسی دندان کودکان

10 شهریور 1401

آیا می شود فقط یک دندان را ارتودنسی کرد؟
آیا می شود فقط یک دندان را ارتودنسی کرد؟

01 شهریور 1401

ارتودنسی دندان مرحله به مرحله
ارتودنسی دندان مرحله به مرحله

24 مرداد 1401

ارتودنسی دندان نامرتب
ارتودنسی دندان نامرتب

23 مرداد 1401