مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

ارتودنسی با پر کردن

در بیشتر موارد دندان های پر شده را می توان به خوبی از نظر ارتودنسی درمان کرد و مشکلی پیش نخواهد آمد. اگر تعداد حفره ها کم تا متوسط است و دندان هنوز زنده است، با رعایت توصیه های متخصص می توانید یک دوره درمانی مناسب داشته باشید.


ارتودنسی با پر کردن

در بیشتر موارد دندان های پر شده را می توان به خوبی از نظر ارتودنسی درمان کرد و مشکلی پیش نخواهد آمد. اگر تعداد حفره ها کم تا متوسط است و دندان هنوز زنده است، با رعایت توصیه های متخصص می توانید یک دوره درمانی مناسب داشته باشید.

از این نظر بد نیست بدانید که درمان ارتودنسی راه حل بسیار خوبی برای پیشگیری از پوسیدگی است. زیرا با صاف کردن دندان های کج و کج می توانید دندان های خود را بهتر مسواک بزنید و بهتر از سلامت دهان و دندان خود مراقبت کنید.

پس از اتمام درمان ارتودنسی، برای حفظ موقعیت دندان ها و جلوگیری از ناهماهنگی آن ها معمولا از دستگاه هایی به نام ریتینر استفاده می شود.

نگهدارنده ها می توانند ثابت، متحرک و یا به صورت صفحات شفاف باشند.

براکت ثابت سیم نازکی است که برای هر بیمار به صورت جداگانه شکل می گیرد و به پشت دندان های جلویی متصل می شود.

نگهدارنده ثابت ارتودنسی نسبت به سایر انواع نگهدارنده کنترل دقیق تری در حفظ وضعیت دندان ها دارد و به دلیل نیاز کمتر به همکاری بیمار برای دستیابی به نتایج مورد نیاز بهتر عمل خواهد کرد.

 

بهترین روش ارتودنسی دندان برای دندان های پر شده؟

بسته به نوع و شدت مشکل ارتودنسی شما و همچنین میزان حفره های ترمیم شده، نوع دستگاه مورد استفاده برای افرادی که دندان های پر شده دارند متفاوت است. اگر تعداد حفره ها زیاد است بهتر است از ارتودنسی متحرک با پلاک های شفاف استفاده کنید. اما اگر میزان پوسیدگی کم تا متوسط باشد، بریس های فلزی ثابت بهترین درمان خواهند بود.

از بریس های ارتودنسی سرامیکی می توان برای ارتودنسی پر شده نیز استفاده کرد، اما به خاطر داشته باشید که احتمال شکستگی آنها بیشتر است و نیاز به مراقبت بیشتری دارند. به نظر می رسد برای مدیریت و مراقبت مناسب از پرکردگی دندان بهتر است از همان ارتودنسی ثابت و ثابت استفاده شود.

 

آیا می توان حین ارتودنسی دندان را پر کرد؟

ارتودنسی دندان

از آنجایی که افرادی که تحت درمان ارتودنسی قرار می‌گیرند، مراقبت‌های منظم از دندان‌ها دریافت می‌کنند، احتمال پوسیدگی دندان‌های شما بسیار کم است، مگر اینکه بهداشت خود را نادیده بگیرید. هر مشکل احتمالی در این زمینه احتمالا خیلی زود مورد توجه و رسیدگی متخصص قرار می گیرد و نباید نگران این مشکل باشید. اما از آنجایی که برخی از بیماران ممکن است برای چندین سال از بریس استفاده کنند و ممکن است چندین چکاپ منظم را از دست بدهند، احتمال ایجاد حفره در آنها بیشتر است.

 

آیا در طول ارتودنسی امکان پر کردن دندان وجود دارد؟

امکان ارتودنسی دندان پر شده وجود دارد اما آیا اگر دندان در طول ارتودنسی نیاز به پر شدن داشته باشد میتوانیم آن را پر کنیم؟ در جواب باید گفت که بله چنین چیزی ممکن است. در مقاله ای به صورت جداگانه به این موضوع پرداخته شده است.

 

چه مدت باید از براکت ارتودنسی استفاده کنیم؟

زمان مورد نیاز برای استفاده از بریس از هر فردی به فرد دیگر متفاوت است.

زمان این درمان بسته به شدت مشکل شما تعیین می شود.

این زمان بستگی فراوانی دارد به:

  • فاصله دندان ها از یکدیگر
  • تراکم و شلوغی دندان ها
  • سلامت دندان ها
  • سلامت لثه
  • حمایت استخوان نگهدارنده
  • رعایت دستورالعمل از سوی بیمار

با این حال به طور متوسط از زمانی که شما درمان خود را دریافت می کنید تا زمانی که به نتیجه می رسید معمولا به مدت یک تا سه سال وقت نیاز دارید. پس از برداشتن بریس اکثر بیماران باید برای نگه داشتن یک نگهدارنده متحرک به مدت شش ماه خود را آماده کنند. سپس از این نگهدارنده می توانند تنها در طول خواب استفاده کنند.

ارتودنسی یعنی علم، دانش و مهارت اصلاح موقعیت‌های ناهماهنگ دندان‌ها و روابط نادرست و غیر طبیعی بین فکی. به عبارتی هر زمان دندان‌ها و فک‌ها هماهنگی، نظم و تراز طبیعی خود را از دست دهند، یک متخصص ارتودنسی وارد عمل شده و با روش‌های مختلف اقدام به اصلاح، منظم و هماهنگ کردن آن‌ها می‌کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت زیر مراجعه نمایید.

https://clinicgholhak.com/

کلینیک قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

قبل و بعد ارتودنسی دندان
قبل و بعد ارتودنسی دندان

14 شهریور 1401

قیمت ارتودنسی دندان کودکان
قیمت ارتودنسی دندان کودکان

10 شهریور 1401

آیا می شود فقط یک دندان را ارتودنسی کرد؟
آیا می شود فقط یک دندان را ارتودنسی کرد؟

01 شهریور 1401

ارتودنسی دندان مرحله به مرحله
ارتودنسی دندان مرحله به مرحله

24 مرداد 1401

ارتودنسی دندان نامرتب
ارتودنسی دندان نامرتب

23 مرداد 1401