ورم لثه, ارتودنسی دندان,ایمپلنت دندان,کامپوزیت دندان,لمینت دندان,دندانپزشکی اطفال

ورم لثه چیست

ورم لثه چیست؟

داشتن لثه متورم میتواند برای شما ناراحت کننده و یا دردناک باشد. ورم لثه یکی از شایع ترین مواردی است که بخاطر رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان رخ میدهد و میتواند نشانه ای از وجود چند بیماری نهفته باشد. ملتهب شدن لثه در اطراف دندان گاهی اوقات، ممکن است چندین علت مختلف داشته باشد که در ادامه مورد بررسی قرار میدهیم. همچنین میتوانید برای دریافت مطالب مفیدی در زمینه کامپوزیت دندان و لمینت دندان نیز در صفحات این وبسایت مراجعه فرمایید. حال به علل ورم لثه میپردازیم :

• مصرف دخانیات، استفاده از سیگار و یا تنباکوی جویدنی
  • استفاده نامناسب و غلط از مسواک و نخ دندان و یا حساسیت به خمیردندان یا دهانشویه
  • شیمی‌درمانی، مصرف بعضی از دارو‌های خاص مانند دارو‌های ضد بارداری،ضد تشنج ها، استروئیدها و ...
  • تغییرات هورمونی، بارداری، قاعدگی،بلوغ و یائسگی
  • کاهش ایمنی بدن در اثر ابتلا به بیماری هایی مانند ایدز
  • کمبود ویتامین، نظیر ویتامین های ب و ث و کلسیم
  • تغذیه‌ی نامناسب، مثل رژیم‌های نامناسب سرشار از قند و کربوهیدرات

ورم لثه

نشانه ها و علائم ورم لثه:

1. بوی بد دهان
  2. قرمز شدن و ملتهب شدن لثه ها
  3. احساس درد در هنگام غذا خوردن و جویدن غذا
  4. مزه بد دهان
  5. خونریزی لثه ها
  6. وجود چرک بین دندان ها و لثه
  7. ایجاد فاصله بین لثه ها و یا تغییر در حالت آنها
  8. لثه هایی که بنظر میرسد در حال جدا شدن هستند

درمان ورم لثه

استفاده از آب نمک موجب کاهش التهاب و خونریزی میشود. همچنین آب نمک خواص ضد عفونی کننده دارد و میتواند بوی بد دهان را هم از بین ببرد. حداقل یک دقیقه دهان خود را با آب نمک شستشو دهید.
در صورت مواجهه با التهاب و ورم لثه،علاوه بر رعایت بهداشت دهان و درمان های تکمیلی،بهتر است حتما به دندان پزشک مراجعه کنید و از درمان های متناسب با علت ایجاد آن،بهره ببرید.

کلینیک-دندانپزشکی-قلهک

کلینیک دندانپزشکی قلهک

همانطور که گفته شد برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه و انجام ارتودنسی دندان هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

دندانپزشکی

قیمت کامپوزیت دندان جلو

03 آبان 1402

جنبه زیبایی لمینت دندان

ایرادات لمینت دندان چیست؟

دندانپزشکی اطفال اقساطی

خدمات ویژه دندانپزشکی اطفال