لمینت دندان, رنگبندی لمینت دندان,عمر لمینت دندان,هزینه لمینت دندان,جنس لمینت دندان
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

ایرادات لمینت دندان چیست؟

معمولا افراد از لمینت دندان برای پوشاندن مشکلات دندانی خود استفاده می کنند تا لبخندی زیبا را تجربه کنند.
لمینت لایه ای از سرامیک است که با روش های مختلف روی دندان ها قرار می گیرد. اما گاهی ممکن است همین درمان ایرادات و عوارضی داشته باشد که نتیجه کار برای ما مثبت نشود.


ایرادات لمینت دندان چیست؟

معمولا افراد از لمینت دندان برای پوشاندن مشکلات دندانی خود استفاده می کنند تا لبخندی زیبا را تجربه کنند.

لمینت لایه ای از سرامیک است که با روش های مختلف روی دندان ها قرار می گیرد. اما گاهی ممکن است همین درمان ایرادات و عوارضی داشته باشد که نتیجه کار برای ما مثبت نشود.

عوارض لمینت دندان

1.عدم امکان ترمیم

در صورت شکستگی یا رنگ پریدگی لمینت های دندان امکان ترمیم و درمان آن وجود ندارد و باید تعویض شود.

2.عدم برگشت ناپذیری لمینت

با توجه به اینکه با قرار دادن لمینت روی دندان مقداری از لایه سطحی دندان تراشیده می شود، پس از مدتی نمی توانید آن را بردارید و با چیز دیگری پر نکنید.

به همین دلیل افرادی که نمی خواهند برای همیشه این عارضه را تجربه کنند، بهتر است از روش های دیگری مانند کامپوزیت دندان برای زیباسازی دندان های خود استفاده کنند.

3.عدم امکان تغییر شکل

یکی از مهم ترین عوارض لمینت دندان این است که بعد از قرار دادن روی دندان تغییری نمی کند.

زیرا مواد به کار رفته در لمینت ها بسیار بادوام بوده و ساخت آنها در لابراتوارهای دندانپزشکی صورت می گیرد. بنابراین امکان تغییر شکل و رنگ آن وجود نخواهد داشت.

4.قیمت بالا

بسته به نوع متریالی که در ساخت لمینت ها استفاده می شود، طبیعی است که قیمت آن بالا باشد. به همین دلیل برخی این مورد را یکی از معایب عمده لمینت دندان معرفی می کنند و از روش های جایگزین استفاده می کنند. البته به دلیل استحکام و مقاومت بالای لمینت ها این موضوع ممکن است مشکلی ایجاد نکند.

5.ایجاد حساسیت

همانطور که گفته شد برای نصب لمینت ها نیاز به تراش بر روی دندان است که گاهی اوقات باعث ایجاد حساسیت به گرما و سرما می شود اما این امر موقتی بوده و پس از مدت کوتاهی از بین می رود. .

6.تغییر رنگ

گاهی ممکن است بسته به رژیم غذایی بیمار، تغییر رنگ لمینت ها ایجاد شود. همانطور که گفته شد امکان برگرداندن رنگ لمینت ها به رنگ اولیه وجود نخواهد داشت و تنها با تعویض آن می توان این مشکل را برطرف کرد.

7.پوسیدگی دندان

یکی دیگر از عوارض مهم لمینت دندان پوسیدگی زیر لمینت است. در صورتی که لمینت با اصول و قوانین خاصی روی دندان قرار نگیرد، پس از مدتی باعث پوسیدگی دندان می شود.

 

لمینت دندان

 

چگونه از به وجود آمدن عوارض لمینت دندان جلوگیری کنیم؟

برای اینکه بتوانید به راحتی دندان های خود را لمینت کنید، لازم است اقداماتی برای کاهش عوارض لمینت دندان انجام دهید.

برای مثال یکی از این مراقبت ها رژیم غذایی مناسب است. بهتر است از خوردن غذاهای سفت خودداری کنید زیرا این غذاها می توانند لمینت ها را بشکنند و برای شما مشکل ایجاد کنند.

علاوه بر این، خوردن غذاهای حاوی رنگدانه های قوی مانند قهوه می تواند رنگ لمینت ها را تغییر داده و زیبایی آن را از بین ببرد. بنابراین بهتر است در استفاده از این گونه مواد غذایی دقت کنید.

سیگار یکی از مواردی است که می تواند به سرعت کیفیت لمینت ها را کاهش دهد و حتی شما را مجبور به تعویض لمینت در مدت زمان کوتاهی کند.

بنابراین بهتر است از سیگار کشیدن خودداری کنید. یکی از موارد مهم در کاهش عوارض لمینت دندان رعایت بهداشت دهان و دندان است.

بسیاری از افراد فکر می کنند که بعد از استفاده از لمینت نیازی به استفاده از مسواک ندارند. در این خصوص باید گفت که چنین تصوری کاملا اشتباه است و لمینت ها برای حفظ کیفیت خود نیاز به مراقبت دارند که شامل استفاده منظم و روزانه از مسواک و نخ دندان می شود.

 

معایب لمینت دندان

 

در صورت مواجه با عوارض لمینت دندان چه کار کنیم؟

اگر با وجود رعایت مراقبت های گفته شده همچنان دچار عوارض شدید لمینت دندان هستید، بهتر است در اولین قدم به پزشک خود مراجعه کرده و راهنمایی های لازم را از او دریافت کنید.

زمانی که به پزشک مراجعه می کنید، باید تمام مشکلات را با جزئیات به پزشک خود بگویید و از او مشاوره بگیرید.

اگر با مشکلات خاصی مانند جدا شدن لمینت دندان مواجه هستید، نگران نباشید و آن را در پوشش مناسب قرار دهید و در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

علاوه بر این، از دیگر مشکلاتی که باید در اولین فرصت به پزشک مراجعه کرد، شکستگی لمینت، ترک، رنگ پریدگی، التهاب و عفونت لثه و دندان است که باید سریعاً درمان شود تا بیمار دچار مشکلات جدی تری نشود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت زیر مراجعه نمایید.

https://clinicgholhak.com/


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

جنبه زیبایی لمینت دندان
جنبه زیبایی لمینت دندان

12 مهر 1402

قیمت لمینت دندان در سال 1401 چقدر است؟
قیمت لمینت دندان در سال 1401 چقدر است؟

15 فروردین 1401

ترمیم مجدد لمینت دندان
ترمیم مجدد لمینت دندان

03 اسفند 1400

نیاز افراد به استفاده از لمینت دندان 
نیاز افراد به استفاده از لمینت دندان 

26 بهمن 1400

ماندگاری اثرگذار لمینت دندان
ماندگاری اثرگذار لمینت دندان

25 بهمن 1400