مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

سیم کشی ارتودنسی دندان

یکی از روش های مفید برای مرتب کردن دندان ها و درمان ناهنجاری های دندانی، ارتودنسی دندان یا سیم کشی دندان است.


سیم کشی ارتودنسی دندان

یکی از روش های مفید برای مرتب کردن دندان ها و درمان ناهنجاری های دندانی، ارتودنسی دندان یا سیم کشی دندان است.

روند سیم کشی دندان چگونه است؟

متخصص ارتودنسی ابتدا معاینات اولیه را برای تشخیص شکل دندان ها و هرگونه ناهنجاری انجام می دهد. بر اساس آن بهترین روش های ارتودنسی و سیم کشی را تجویز می کند.

در معاینه اولیه، عکس های لازم از دهان و دندان انجام می شود.

پس از مشاوره با بیمار در مورد روش سیم کشی مورد علاقه ارتودنتیست، موارد اولیه سیم کشی و استفاده از براکت تا زمانی که دندان های پوسیده ترمیم نشده اند، روی دندان های ارتودنسی انجام نشود.

بنابراین ابتدا درمان پوسیدگی دندان انجام می شود و سپس ارتودنسی دندان شروع می شود. بخشی از مدت سیم کشی دندان به این موضوع بستگی دارد.

ارتودنسی دندان

انواع بریس های ارتودنسی چیست؟

این نام در واقع به گروهی از ابزارهای ارتودنسی اطلاق می شود که به صاف شدن دندان ها کمک می کنند. مهم ترین دستگاه هایی که در این دسته قرار می گیرند عبارتند از:

  • مهاربندهای فلزی ثابت
  • بریس لینگوال ثابت
  • بریس ثابت دیمون
  • بریس های متحرک و نامرئی
  • بریس های ارتودنسی فلزی ثابت

این بریس ها که از فلز ساخته شده اند از بهترین و پرکاربردترین بریس ها توسط متخصصین می باشند. انتخاب یک بریس فلزی یا سنتی اغلب سریعترین راه برای انتقال دندان به محل ایده آل است.

بسیاری از نوجوانان این نوع بریس ارتودنسی را انتخاب می کنند. زیرا می توانند با توجه به سلیقه خود رنگ نوارهای الاستیک دور براکت ها را که به آن ارتودنسی رنگی می گویند انتخاب کنند.

بریس های ارتودنسی سرامیکی

براکت‌های سرامیکی شامل براکت‌های سرامیکی شفاف یا همرنگ و سیم‌های قوسی ارتودنسی هستند که امروزه نیز به رنگ دندان هستند. براکت های سرامیکی بسیار محبوب هستند. زیرا روی دندان ها دیده نمی شوند و جلب توجه نمی کنند. اگرچه این براکت ها گرانتر از براکت های فلزی هستند، اما تقاضا برای آنها زیاد است.

بریس های ارتودنسی در پشت دندان یا لینگوال

این نوع ارتودنسی دقیقا مانند بریس فلزی است با این تفاوت که داخل دهان و پشت دندان ها قرار می گیرد. بریس زبان دارای براکت های فلزی است. این براکت ها از بیرون دهان قابل مشاهده نیستند. از آنجایی که تمیز کردن این براکت ها بسیار دشوار است، محبوبیت زیادی ندارند. از طرفی دوره درمان با این بریس طولانی تر و هزینه آن بیشتر است. به همین دلیل اکثر بیماران این روش درمانی را انتخاب نمی کنند.

بریس های خود تنظیم دیمون

این بریس ارتودنسی مشابه بریس های فلزی سنتی است. براکت های آن می تواند فلزی یا سرامیکی شفاف باشد. امروزه اکثر متخصصین ارتودنسی به بیماران خود توصیه می کنند که از ارتودنسی دیمون استفاده کنند. زیرا نصب و استفاده این نوع بریس نسبت به سایر بریس ها راحت تر است. براکت های خود تنظیم دیمون از براکت های کشویی و کشویی به جای سیستم براکت معمولی استفاده می کنند.

ارتودنسی نامرئی

رایج ترین و موثرترین نوع ارتودنسی متحرک موجود در بازار، الاینر است. اما این نوع ارتودنسی مزایا و معایبی نیز دارد.

بریس های ارتودنسی دندان

مزایای سیم کشی دندان

یکی از مزایای بریس های ارتودنسی این است که طول درمان با بریس های ثابت بسیار کوتاهتر است. همچنین سیم کشی فلزی دندان نسبت به سایر روش های ارتودنسی ارزان تر است.

آیا سیم کشی دندان درد دارد؟

ترس از دندان درد در حین سیم کشی ممکن است مانع از انجام ارتودنسی و داشتن دندان های منظم شود. ممکن است هنگام شروع درمان و سیم کشی دندان درد در فک خود احساس کنید، اما با رعایت نکات مراقبتی و مسکن های تجویزی ارتودنسی می توانید سیم کشی با درد کمتری را تجربه کنید.

کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک دندانپزشکی تخصصی قلهک با همکاری جمعی از متخصصان بنام و اعضای هیئت علمی دانشگاه های معتبر کشور تأسیس گردیده است.

این مجموعه مأموریت خود را همراهی با سایر مراکز دندانپزشکی برای ارایه خدمات تکمیلی دندانپزشکی از جمله خدمات تخصصی در تمامی رشته ها و نیز خدمات تحت بیهوشی قرارداده است.

بهره مندی از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

این مجموعه در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال خدمات دندانپزشکی در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینیک مراجعه فرمایید.

https://clinicgholhak.com/

دندانپزشکی قلهک

 


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

قبل و بعد ارتودنسی دندان
قبل و بعد ارتودنسی دندان

14 شهریور 1401

قیمت ارتودنسی دندان کودکان
قیمت ارتودنسی دندان کودکان

10 شهریور 1401

آیا می شود فقط یک دندان را ارتودنسی کرد؟
آیا می شود فقط یک دندان را ارتودنسی کرد؟

01 شهریور 1401

ارتودنسی دندان مرحله به مرحله
ارتودنسی دندان مرحله به مرحله

24 مرداد 1401

ارتودنسی دندان نامرتب
ارتودنسی دندان نامرتب

23 مرداد 1401