مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

ارتودنسی دندان و نحوه جاگذاری آن

اولین قدم برای ارتودنسی دندان این است که بهترین متخصص ارتودنسی را پیدا کنید که بتواند شما را از دردسر داشتن یک دوره درمانی راحت کند. در ادامه به مراحل کلی ارتودنسی میپردازیم.


ارتودنسی دندان و نحوه جاگذاری آن

اولین قدم برای ارتودنسی دندان این است که بهترین متخصص ارتودنسی را پیدا کنید که بتواند شما را از دردسر داشتن یک دوره درمانی راحت کند. در ادامه به مراحل کلی ارتودنسی میپردازیم.

ارتودنسی دندان

صفر تا صد مراحل ارتودنسی دندان

یک متخصص ارتودنسی با تجربه باید تمام مراحل نصب ارتودنسی را با دقت انجام دهد. مراحل نصب ارتودنسی به شرح زیر است:

  1. مشاوره

پس از اینکه بهترین متخصص ارتودنسی را پیدا کردید، متخصص ارتودنسی معاینات فیزیکی اولیه را انجام می دهد و توصیه های مناسب را بر اساس وضعیت دندان های شما ارائه می کند.

به عنوان مثال، متخصص ارتودنسی شما می‌تواند مسائلی مانند رشد یک دندان در زیر یا روی دندان دیگر، چندین دندان و سایر مشکلات دندانی را شناسایی کند.

معمولا در این مرحله سوالات زیادی از شما پرسیده می شود. این سوالات برای این است که متخصص ارتودنسی از مشکلات احتمالی آگاه شود.

  1. اشعه ایکس

در این مرحله متخصص ارتودنسی از دهان بیمار عکسبرداری با اشعه ایکس می گیرد. عکس های پانوراما و پروفایل های اشعه ایکس برای تعیین وضعیت دندان ها بسیار مهم هستند. این عکس ها به ارتودنتیست کمک می کند تا موقعیت هر دندان را تعیین کند.

دندان های آسیب دیده نیز در این تصاویر مشخص می شوند. به طور کلی وضعیت ریشه دندان ها می تواند کاملاً با وضعیت تاپ ها متفاوت باشد.

  1. کشیدن دندان

یکی از رایج ترین روش های ارتودنسی کشیدن یکی از دندان ها است. این روش گاهی اوقات پس از مشاهده اشعه ایکس توسط متخصص ارتودنسی ضروری است.

متخصص ارتودنسی تعیین می کند که کدام دندان باید کشیده شود تا جایی برای بقیه ایجاد شود. در بیشتر موارد، این دندان معمولا یکی از دندان های آسیاب قدامی یا دندان های اضافی است که در سطح بالایی یا پایینی دندان ها ظاهر شده اند.

  1. فاصله کافی ایجاد کنید

یک متخصص ارتودنسی خوب از ابزارهای مختلفی برای اندازه گیری فاصله بین دندان ها استفاده می کند. براکت های ارتودنسی باید به درستی در جای خود قرار گیرند. اگر فواصل بین دندان ها بسیار کم باشد، متخصص ارتودنسی با استفاده از ابزارهای مختلف فاصله مناسبی ایجاد می کند.

به این ابزارها اسپیسر می گویند. گاهی اوقات به دستور متخصص ارتودنسی باید از این ابزار برای چند روز یا چند هفته استفاده کنید.

  1. قالب گیری

ارتودنتیست پس از کشیدن تمامی دندان های اضافی و ایجاد فاصله مناسب و قبل از نصب کامل ارتودنسی، موقعیت دندان ها را قالب گیری می کند. این معمولا حدود نیم ساعت طول می کشد.

این برای فرآیند نهایی نصب ارتودنسی بسیار مهم است و به ارتودنتیست اجازه می دهد تا جنبه های مختلف ارتودنسی را تعیین کند. به عنوان مثال، یک متخصص ارتودنسی با تجربه از قالب گیری برای تعیین مقدار و نوع قطعات و طول سیم مورد نیاز برای ارتودنسی استفاده می کند.

مراحل ارتودنسی دندان

  1. فرآیند پیوند

این روش نسبتا ساده است و به راحتی توسط متخصص ارتودنسی ماهر قابل انجام است. نوارهای فلزی (باند) در اطراف آسیاب ها قرار می گیرد. نوارها به عنوان لنگر برای سایر قسمت هایی که در دهان نصب می شوند عمل می کنند.

در گذشته ارتودنتیست ها روی تمام دندان ها بانداژ می گذاشتند. با این حال، باندینگ در حال حاضر فقط روی دندان های خلفی در دسترس است. دلیل این پیشرفت ایجاد روش های باندینگ است.

  1. باندها را به هم وصل کنید

قبل از اتصال بانداژها، متخصص ارتودنسی از ابزار خاصی برای مشاهده داخل دهان بیمار استفاده می کند. سپس دندان ها با یک خمیر دندان بی مزه تمیز می شوند. دندان های مسواک زده خشک می شوند.

اکنون متخصص ارتودنسی بانداژ را پشت دندان ها قرار می دهد. وقتی همه بانداژها در جای خود قرار گرفتند، مواد اضافی از روی دندان ها برداشته می شود. یک متخصص ارتودنسی ماهر از نور آبی برای اطمینان از اتصال و محل اصلی باندها استفاده می کند.

  1. سیم ها را وارد کنید

متخصص ارتودنسی با استفاده از مواد پلاستیکی سیم ها را با دقت به براکت ها متصل می کند. این مواد پلاستیکی می توانند برای سلیقه های مختلف مصرف کننده مناسب باشند.

  1. اصلاحات

پس از نصب ارتودنسی دندان، متخصص ارتودنسی مفاصل را بررسی می کند. دندان ها با نیرویی که توسط بریس های ارتودنسی وارد می شود حرکت می کنند. بانداژها معمولاً در هر جلسه درمان ارتودنسی تعویض می شوند.

در طول عمل ارتودنسی، مفاصل ممکن است از جای خود خارج شوند یا خاصیت کشسانی خود را از دست بدهند. برای انجام این کار، باید به طور منظم با متخصص خود تماس بگیرید.

  1. برداشتن ارتودنسی

آخرین مرحله زمانی است که ارتودنتیست از وضعیت دندان ها رضایت کامل داشته باشد. در این صورت براکت ها و سیم ها از روی دندان ها جدا می شوند. کل زمان فرآیند از مراحل 1 تا 10 ممکن است بین 1 سال و یک سال و نیم طول بکشد.

کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک دندانپزشکی تخصصی قلهک با همکاری جمعی از متخصصان بنام و اعضای هیئت علمی دانشگاه های معتبر کشور تأسیس گردیده است.

این مجموعه مأموریت خود را همراهی با سایر مراکز دندانپزشکی برای ارایه خدمات تکمیلی دندانپزشکی از جمله خدمات تخصصی در تمامی رشته ها و نیز خدمات تحت بیهوشی قرارداده است.

بهره مندی از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

این مجموعه در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال خدمات دندانپزشکی در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

https://clinicgholhak.com/

کلینیک قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

قبل و بعد ارتودنسی دندان
قبل و بعد ارتودنسی دندان

14 شهریور 1401

قیمت ارتودنسی دندان کودکان
قیمت ارتودنسی دندان کودکان

10 شهریور 1401

آیا می شود فقط یک دندان را ارتودنسی کرد؟
آیا می شود فقط یک دندان را ارتودنسی کرد؟

01 شهریور 1401

ارتودنسی دندان مرحله به مرحله
ارتودنسی دندان مرحله به مرحله

24 مرداد 1401

ارتودنسی دندان نامرتب
ارتودنسی دندان نامرتب

23 مرداد 1401