مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

ماندگاری اثرگذار لمینت دندان

امروزه لمینت دندان یکی از محبوب ترین روش ها برای رفع عیوب دندان و به دست آوردن لبخندی زیبا است که می تواند تاثیر زیادی در زیبایی و اعتماد به نفس داشته باشد.


ماندگاری اثرگذار لمینت دندان

امروزه لمینت دندان یکی از محبوب ترین روش ها برای رفع عیوب دندان و به دست آوردن لبخندی زیبا است که می تواند تاثیر زیادی در زیبایی و اعتماد به نفس داشته باشد.

طول عمر لمینت دندان چقدر است؟

طول عمر این روکش ها تا حد زیادی به این بستگی دارد که تا چه حد به نکات مراقبتی پایبند بوده و آنها را با دقت انجام دهید.

در صورت مراقبت دقیق و صحیح می توانید تا 20 سال آنها را روی دندان های خود نگه دارید و از زیبایی دندان های خود لذت ببرید اما در صورت عدم مراقبت مناسب بیش از 10 سال ماندگاری دارند. نخواهند داشت.

لمینت دندان

نکاتی برای افزایش طول عمر لمینت دندان

  1. بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید

اولین و اساسی ترین قدم برای ماندگاری لمینت دندان رعایت بهداشت دهان و دندان است. مراقبت از این روکش ها نیاز به کار خاصی ندارد و تنها با مراقبت از دندان های طبیعی خود می توانید از آنها مراقبت کنید. مسواک زدن دو بار در روز، نخ دندان کشیدن و استفاده از دهانشویه سلامت دندان ها، لثه ها و همچنین روکش های چینی را تضمین می کند.

  1. خوردن غذاهای رنگی، قلیایی و اسیدی را کاهش دهید

اگرچه لمینت ها در برابر جذب رنگدانه ها مقاوم هستند، اما مصرف زیاد مواد غذایی و نوشیدنی های قلیایی، اسیدی و رنگی مانند شکلات، انواع توت های رنگی، قهوه، چای و شراب قرمز، نوشابه های گازدار به مرور زمان بر رنگ آنها تأثیر می گذارد.

بنابراین توصیه می شود مصرف این اقلام را محدود کنید و بعد از خوردن آنها حتماً مسواک بزنید و اگر در شرایطی هستید که امکان مسواک زدن وجود ندارد حتما دهان خود را با آب بشویید.

  1. اگر دندان قروچه دارید از محافظ شب استفاده کنید

عاداتی مانند دندان قروچه که در اثر اضطراب ایجاد می شود و باعث می شود فرد دندان های خود را به هم فشار دهد، یکی از مهم ترین عواملی است که می تواند روی دوام لمینت تاثیر بگذارد و باعث سایش و پر شدن لمینت شود.

در صورت داشتن این عارضه برای جلوگیری از آسیب دیدن لمینت می توانید به دندانپزشک مراجعه کرده و نایت گارد مخصوص دندان های خود را سفارش دهید.

  1. سیگار نکشید

استعمال دخانیات و سایر فرآورده‌های تنباکو بر سلامت لمینت‌های دندان تأثیر نامطلوبی دارد. این مواد باعث تغییر رنگ لمینت و همچنین پوسیدگی دندان و بیماری لثه می شوند که باعث کاهش عمر لمینت می شود. اگر لمینت دندان انتخاب شما برای اصلاح ظاهر دندان هایتان است، سیگار را ترک کنید.

  1. از دندان به عنوان ابزار استفاده نکنید

درست است که لمینت ونیرها بسیار مستحکم هستند، اما استفاده از دندان های لمینت شده به عنوان ابزار، به عنوان مثال برای باز کردن درب بطری، کیسه های پلاستیکی یا برش چسب نیز می تواند به این روکش ها آسیب برساند. و باعث پر شدن، ترک خوردن و شکستن لب هایشان شود.

طول عمر لمینت دندان

  1. غذاهای سفت نخورید

خوردن غذاهای سفت، شکستن پوست آجیل و دانه ها و همچنین عاداتی مانند جویدن یخ که دشمن سلامت دندان های طبیعی هستند می تواند به لمینت آسیب برساند. پس بهتر است برای افزایش دوام پارکت لمینت این کارها را انجام ندهید.

  1. از محافظ دندان استفاده کنید

توصیه می شود افرادی که به فعالیت های ورزشی که احتمال آسیب به صورت در آنها وجود دارد مانند بوکس و ورزش های رزمی از محافظ دندان استفاده کنند تا در صورت ضربه به صورت، لمینت ونیر آنها را نشکند. .

  1. معاینات دندانپزشکی 6 ماهه را انجام دهید

همانطور که توصیه می شود برای اطمینان از سلامت دندان های طبیعی هر 6 ماه یکبار به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید، همچنین باید به طور مرتب به دندانپزشک مراجعه کنید تا سلامت دندان های لمینت شده خود را بررسی کنید تا در صورت آسیب دیدن دندان ها و یا قرار دادن لمینت ها، در اسرع وقت درمان شود تا از آسیب بیشتر جلوگیری شود.

کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک دندانپزشکی تخصصی قلهک با همکاری جمعی از متخصصان بنام و اعضای هیئت علمی دانشگاه های معتبر کشور تأسیس گردیده است.

این مجموعه مأموریت خود را همراهی با سایر مراکز دندانپزشکی برای ارایه خدمات تکمیلی دندانپزشکی از جمله خدمات تخصصی در تمامی رشته ها و نیز خدمات تحت بیهوشی قرارداده است.

بهره مندی از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

این مجموعه در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال خدمات دندانپزشکی در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینیک مراجعه فرمایید.

https://clinicgholhak.com/

دندانپزشکی قلهک

 


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

جنبه زیبایی لمینت دندان
جنبه زیبایی لمینت دندان

12 مهر 1402

ایرادات لمینت دندان چیست؟
ایرادات لمینت دندان چیست؟

01 مهر 1402

قیمت لمینت دندان در سال 1401 چقدر است؟
قیمت لمینت دندان در سال 1401 چقدر است؟

15 فروردین 1401

ترمیم مجدد لمینت دندان
ترمیم مجدد لمینت دندان

03 اسفند 1400

نیاز افراد به استفاده از لمینت دندان 
نیاز افراد به استفاده از لمینت دندان 

26 بهمن 1400