لمینت,لمینت دندان,لمینت دندان تهران,عوارض لمینت دندان,مزایای لمینت دندان,معایب لمینت دندان,مراحل لمینت دندان,خطرات لمینت دندان,نصب لمینت دندان,ضخامت روکش لمینت,دندانپزشک لمینت,کلینیک دندانپزشکی قلهک
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

لمینت دندان در تهران

لمینت دندان و یا نام دیگرش ونیر به روکش نازکی گفته می شود که همرنگ دندان شما است و با هدف بهبود زیبایی دهان و دندان مورد استفاده بسیاری از افراد قرار گرفته است.


لمینت دندان در تهران

اگر می خواهید درباره لمینت دندان بدانید و آگاهی نسبی در این زمینه بدست آورید با ماهمراه باشید تا اطلاعات اولیه و لازمه را کسب نمایید.

لمینت دندان و یا نام دیگرش ونیر به روکش نازکی گفته می شود که همرنگ دندان شما است و با هدف بهبود زیبایی دهان و دندان مورد استفاده بسیاری از افراد قرار گرفته است.

وقتی لمینت ها بر دندان ما قرار می گیرد باعث می شوند دندان رنگ و ظاهر و شکل کلی اش تغییر کند و این موارد با توجه به نظر فرد صورت می گیرد و انتخاب با خود شما خواهد بود.

لمینت ها علاوه بر این که به زیبایی دندان های شما کمک می کند باعث می شود که مینای دندان شما مقاومت و استحکام بیشتری داشته باشد و همچنین داری دندان های یکدست و مرتبی خواهید شد.

لمینت ها را از جنس پرسلن یا مواد کامپوزیت رزین می سازند و از میان این دو مورد لمینت های پرسلن از کامپوزیت رزین ها در برابر لکه مقاوم تر هستند و نور به خوبی در آنها بازتاب می شود و به دندان های طبیعی شبیه تر می باشند.  اما برای انتخاب حتما با دندانپزشک خود مشورت لازم را داشته باشید.

لمینیت دندان در تهران

مراحل لمینت دندان

به طور کلی لمینت دندان سه مرحله دارد و شما با این سه بار مراجعه به دندانپزشک مورد نظر خود صاحب دندان های لمینتی زیبا می شوید.

  • مرحله اول جلسه مشاوره

در این جلسه هر آنچه که در ذهن دارید با دندانپزشک خود مطرح می نمایید و با توجه به توضیحات شما مورد معاینه قرار می گیرید و دندانپزشک در آنجا مطمئن می شود که آیا لمینت دندان مناسب شما می باشد و همچنین با اشعه ایکس از دندان شما تصویر برداری می شود تا با جزییات بیشتری بررسی لازم صورت گیرد. حتی با نمونه برداری زیبایی می توانند تصویر بعد لمینت شما را نشان بدهند.

  • مرحله دوم آماده سازی

لمینت دندان قرار است قسمتی از مینای دندان شما باشد از این رو بخشی از مینای سطح دندان برداشته می شود تا لمینت جایگزین آن شود.

مینای تراشیده شده در حدود سه دهم تا یک میلی متر است که با ضخامت روکش لمینت برابر است.  انجام اینکار می تواند همراه با بی حسی یا بدون آن صورت بگیرد. بعد از تراشیده شدن دندانپزشک یک قالب از دندان شما درست می کند و آن را به آزمایشکاه دندانپزشکی ارسال می کند تا برای شما لمینت مختص شما ساخته شود. تقریبا 2 تا 4 هفته ساخت آن طول  خواهد کشید. در این زمان شما از روکش موقت استفاده می نمایید.

  • مرحله سوم اتصال

مرحله آخر زمان اتصال لمینت بر روی دندان شما است. دندانپزشک قبل از اینکه کامل لمینت را در جای خود قرار دهد، با سیمان مخصوص تناسب رنگ و اندازه را بررسی می کند و اگر لازم بود باز برشی ایجاد می کند تا اندازه و رنگ از هر لحاظ متناسب شود بعد از آن دندانتان را تمیز می نماید و سطح آن را زبر می نماید تا وصل شدن محکم تر صورت بگیرد.

بعد با استفاده از سیمان مخصوص این کار که رزین حساس به نور نیز هست روکش میکند و آن را بر روی دندان قرار می دهد وقتی در جای صحیح قرار داد به وسیله نور درمانی به آن می تاباند تا مواد شیمیایی فعال بشن و سفت شدن زودتر صورت بگیرد. در آخر یمان های اضافی پاک میشوند و تنظیمات آخری صورت می گیرد و دوهفته بعد برای ویزیت مجدد باید نزد دندانپزشک خود بروید تا از نتیجه مثبت کار مطمئن شود.

مراحل لمینت دندان شاید نسبتا طولانی شود اما نتیجه آن بسیار دلنشین خواهد شد.

بعد از انجام لمینت اگر از آن خوب نگهداری شود حداقل 7 تا 15 سال عمر می کند و این نگهداری چیز سختی نیست با رعایت بهداشت دهان و دندان خود و استفاده از مواد ضدعفونی می توانید عمر آن را طولانی تر نمایید و همچنین دندانپزشک به شما مواردی را خواهد گفت که در خوذدن آن دقت لازم را داشته باشید تا با عث شکستن و تغییر رنگ آن نشود.

مراحل لمینیت دندان

آیا لمینت دندان خطرناک است؟

اگر بخواهیم از خطرات و نکات منفی لمینت دندان برای شما بگوییم، موارد زیر بیشتر به چشم میخورد:

  • نصب لمینت غیر قابل بازگشت است.
  • قابل ترمیم نیست.
  • امکان حساسیت دندان ها به مواد غذایی سرد و گرم وجود دارد.
  • بعد از ثابت کردن لمینت نمی توانید رنگ آن را تغییر دهید.
  • شاید جوییدن و یا گاز گرفتن مواد غذایی یا اجسام سخت شود.
  • امکان پوسیدگی دندان لمینت شده وجود دارد.

این ها بخشی از موارد اصلی هستند که قبل از تصمیم به انجام لمینت دندان خود باید در نظر داشته باشید و حتما با دندانپزشک با تجربه در این زمینه مشورت های لازم را انجام دهید.

خطرات لمینیت دندان

مزایا و عوارض لمینت دندان چیست؟

داشتن دندانی زیبا از معیارهای زیبایی به شمار می آید و لبخند شما را دلنشین می کند، شما با استفاده از روش می توانید پوششی ایجاد نمایید تا دیگر دندان های زردتان مشخص نشود و اعتماد بنفس شما با انجام این کار بالا می رود.

برای نصب لمینت دندان معمولا مقداری از تاج دندان شما تراش خورده می شود و این به گونه ای است که به دندان شما آسیب وارد نشود.

از مزایای لمینت می توانیم بگوییم که مقاومت زیادی در برابر تغییر رنگ دارند و اگر نکات نگهداری آن را به خوبی رعایت کنید تا مدت ها لمینت شما زیبا و سفید باقی خواهد ماند و می توانید از آن لذت ببرید.

دیگر مزایایی که دارد ظاهر طبیعی آن است و بسیار شبیه دندان اصلی و دارای رنگ طبیعی دندان می باشد و شما نزدیکترین رنگ به دندان خود را می توانید انتخاب نمایید.

  • اما در مقابل لمینت دندان چه عوارضی می تواند برای شما داشته باشد؟

اگر دندان لمینتی شما آسیب ببنیند، برای مثال بشکند امکان درست کردن و ترمیم آن وجود ندارد و حتما باید لمینت جدید جایگذاری شود.

از دیگر موارد این است که چون شما دندان خود را تراش می دهید اگر بعد از مدتی قصد برداشتن لمینت را داشته باشید امکان باسازی دندان تراشیده شده وجود ندارد و دندان به همان حالت باقی می ماند. پس اگر قصد این کار را دارید کامپوزیت دندان برای شما بهتر است.

از دیگر عوارض و معایب آن می توان موارد زیر را اشاره کرد:

  • قیمت بالا
  • ایجاد حساسیت های دندان
  • امکان پوسیدگی دندان در صورت انجام لمینت توسط افراد غیر متخصص
  • مشکلات و عوارض لمینت دندان

اما برای اینکه دچار مشکل نشوید و نزد بهترین متخصصان بروید، ما پیشنهادی را برای شما داریم تا با استفاده از خدمات این مجموعه بهترین نتیجه را بگیرید.

عوارض لمینیت دندان

لمینت دندان درکلینیک قلهک

همانطور که گفته شد برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه برای انجام لمینت دندان هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینیک مراجعه فرمایید.

www.clinicgholhak.com

کلینیک دندانپزشکی قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

انجام لمینت دندان از واجبات است؟
انجام لمینت دندان از واجبات است؟

30 مهر 1402

گرانقیمترین برند لمینت دندان
گرانقیمترین برند لمینت دندان

19 شهریور 1402

دلیل محبوبیت لمینت دندان چیست؟
دلیل محبوبیت لمینت دندان چیست؟

15 شهریور 1402

افتادن لمینت دندان
افتادن لمینت دندان

30 مرداد 1402

آشنایی با لمینت دندان فلدسپاتیک
آشنایی با لمینت دندان فلدسپاتیک

24 مرداد 1402