لمینت دندان,عمر لمینت دندان,شرایط انجام لمینت دندان
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

از عوارض و معایب لمینت دندان چه می دانید؟

لمینت دندان از بهترین روش های ایجاد زیبایی در ظاهر دهان و دندان شما است. اما صرفا این روش درمان دندانپزشکی برای زیبایی صورت نمی گیرد. افرادی هستند که دندان های بد رنگ و نافرم دارند و شاید پریدگی های سطحی نیز وجود داشته باشد از این رو می توانند با قرار دادن لمینت بر روی دندان های خود این عیب های ظاهری را بپوشانند و صاحب دندان هایی زیبا شوند.


از عوارض و معایب لمینت دندان چه می دانید؟

لمینت دندان از بهترین روش های ایجاد زیبایی در ظاهر دهان و دندان شما است. اما صرفا این روش درمان دندانپزشکی برای زیبایی صورت نمی گیرد. افرادی هستند که دندان های بد رنگ و نافرم دارند و شاید پریدگی های سطحی نیز وجود داشته باشد از این رو می توانند با قرار دادن لمینت بر روی دندان های خود این عیب های ظاهری را بپوشانند و صاحب دندان هایی زیبا شوند.

لمینت یک لایه سرامیکی است که بر روی دندان فرد قرار می گیرد. برای انجام آن احتیاج است کمی از مینای دندان شما تراشیده شود و این تراش براساس نظر دندانپزشک انجام می شود و  هر فرد با دیگری متفاوت است و برای همه افراد تجویز یکسان وجود ندارد.

اما شاید برای شما سوال پیش بیاید که این نوع از درمان معایب یا عوارضی دارد؟

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که درهر درمان و شاخه ای پزشکی احتمال وجود معایب و عوارض وجود دارد و لمینت دندان در دندانپزشکی از این قاعده جدا نمی باشد.

بروز عوارض نیز در هر فردی با دیگری متفاوت است و نمی توانیم همه افراد را یکسان ببینیم. عوارض بعد از لمینت دندان می تواند سرچشمه ای از دندانپزشکی باشد که حرفه ای نبوده و از تجهیزات خوبی استفاده نکرده است. علاوه بر این مراقبتی که شما بعد از آن باید انجام دهید بسیار مهم و حائز اهمیت است و تاثیر مستقیم بر نتیجه درمان دارد.

در ادامه قصد داریم به این بپردازیم که چه معایب و عوارضی ممکن است شما را درگیر نماید و در صورت بروز آنها نتوانید به نتیجه دلخواه برسید.

لمینت-دندان

معایب لمینت دندان چه چیزهایی است؟

همانطور که گفته در درمان های دندانپزشکی و روش های آن معایبی نیز وجود دارد و ممکن است برای شما اتفاق بیفتد،که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

در ابتدا باید گفت اگر ما کلمه عیب را در اینجا استفاده می کنیم به معنای ویژگی لمینت دندان هست و در ذات اوست. با این وجود دندانپزشکان این روش درمان را استفاده می کنند و مورد قبول آنها می باشد.

اولین عیبی که این درمان دارد این است که امکان ترمیم ندارد و اگر دچار آسیب شد شکست یا ترک خورد باید آن را برداشته و مجدد لمینت جدید قرار داد.

البته در نظر داشته باشید جنس لمینت بسیار محکم است و به راحتی اتفاقی برایش رخ نخواهد داد و اگر مراقبت های لازم را از آن داشته باشید تا سال های زیادی عمر می کند.

وقتی شما لمینت دندان را انجام می دهید دیگر نمی توانید به حالت اولیه دندان های خود بازگردید. چون مینای دندان شما تراش می خورد و اگر لمینت را بردارید جایگزینی برای آن وجود ندارد و همچنین شما به دندان های قبلی خود عادت کرده و به شکل و ظاهر لمینت  عادت کرده اید و قطعا تمایلی برای بازگشت به حال قبلی ندارید.

قبل از نصب لمینت بر روی دندان شما آن را قالب می زنند و مختص به شما می سازند و زمانی که بر روی دندان شما قرار گرفت امکان تغییر شکل وجود ندارد.

این روش درمانی هزینه زیادی را به همراه دارد. البته این را نمیتوان عیب دانست چون شما این پول را در قبال داشتن دندان هایی سالم و زیبا پرداخت حواهید کرد.

حال که با معایب این روش آشنا شدید ببنیم که چه عوارضی ممکن است بعد از نصب پیش بیاید.

معایب-لمینت-دندان

عوارض لمینت دندان را بشناسید

بعد از انجام لمینت دندان ممکن است عوارض بعد درمان پیش بیاید و این در هر فردی متفاوت است. از بیشترین عوارضی که با توجه به درمان های قبلی پیش آمده می توانیم حساس شدن دندان ها به گرما و سرما را نام ببریم. این عارضه طبیعی است و اگر شدید نشود جای نگرانی وجود ندارد و بد از مدتی این حالت از بین می رود. اگر این حس تغییر نکرد حتما با دندانپزشک خود مطرحش نمایید تا مشکل شما را برطرف کند.

تغییر رنگ لمینت دندان نیز یکی دیگر از عوارضی است که ممکن است رخ دهد. این در صورت مصرف مداوم مواد غذایی رنگی مثل قهوه یا حتی سیگار کشیدن پیش آید.

اگر محل قراگیری نصب صحیح نباشد نیز امکان پوسیدگی در دندان بالا می رود. علاوه بر این ممکن است بیماری های لثه ای را نیز شاهد باشیم.

برای جلوگیری از این موارد باید نزد دندانپزشک متخصص برویم تا این نوع از مشکلات برای ما پیش نیاید.

عوارض-لمینت-دندان

چگونه از لمینت دندان مراقبت کنیم؟

همانطور که گفته شد لمینت دندان احتیاج به مراقبت دارد و شما بعد از انجام آن باید مراقبت هایی انجام دهید تا دندانتان آسیبی نبیند.

 از انجام این موارد میتوان موارد زیر را نام برد:

  • بعد از انجام لمینت باید مدتی از خوردن نوشیدنی های سرد و یا داغ پرهیز کنید. چون لمینت شما نسبت به این موارد حساسیت دارد و تا برطرف نشدن این حساسیت باید با آن مدارا کنید.
  • مسواک زدن به طور روزانه را فراموش نکنید و حداقل دوبار در روز این کار را انجام دهید.
  • استفاده از نخ دندان نیز به سلامت دهان و دندان های شما کمک می کند پس استفاده از آن را به یک عادت تبدیل نمایید.
  • توصیه دندانپزشکان این است که بعد از انجام لمینت دندان این است که مواد خوراکی رنگی استفاده نکنیم چون استفاده زیاد با گذشت زمان باعث می شود که رنگ دندان شما تغییر کند و این جلوه خوبی نخواهد داشت پس در این مورد رعایت بیشتری داشته باشید.
  • از خوردن میوه و آجیل نیز اگر بتوانید پرهیز کنید بسیار خوب می شود زیرا ممکن است باعث شود دندان شما بشکند و این برای شما ناخوشایند است و هزینه ترمیم را برای شما باقی می گذارد.

 موردی که در اینجا وجود دارد لمینت های سرامیکی را نمی توان ترمیم کرد و این قابلیت را ندارند، تنها کاری که می شود انجام عوض کردن دوباره لمینت و جایگذاری لمینت سالم است.

  • استفاده از دهانشویه مناسب که توسط پزشک تجویز می شود را نیز جدی بگیرید.
  • استفاده از دخانیت را به کمترین حالت ممکن برسانید و بعد از آن برای انجام لمینت اقدام نمایید.
  • هر چندماه یکبار برای چکاپ دندان های خود اقدام کنید تا اگر مشکلی وحود داشت آن را زود برطرف سازید.
  • اگر عادت دندان قروچه رت دارید از انجام لمینت بپرهیزید چون امکان اینکه باعث شکستگی دندان هایتان شود زیاد است.
  • استفاده از خمیر دندان مناسب تاثیر زیادی در ماندگاری دندان هایتان دارد.

اما نکاتی نیز مهم است که باید به آنها توجه داشته باشید:

لمینت های از جنس سرامیک از قسمت لبه دندان ضعیف هستند و احتمال شکستگی در آن ها زیاد است، پس دقت داشته باشید از دندان های خود برای بازکردن چیزی استفاده نکنید.

اگر بعد از لمینت دندان خود از آن رضایت نداشتید، می توانید با دندانپزشک خود در این باره صحبت نمایید تا تغییرات لازمه را بر دندان شما اعمال نماید.

اگر بعد از انجام احساس بلندی و یا تیزی در دندان های خود حس کردید نگران نباشید به مرور و با خوردن غذا این موضوع رفع خواهد شد و دندان ها همه یکسان می شوند.

 موارد دیگری که قطعا دندانپزشک شما آن را به شما خواهد گفت تا با رعایت آن موارد دندان های شما سالم بماند.

در ادامه یکی از بهترین کلینیک های دندانپزشکی را به شما معرفی خواهیم کرد تا با استفاده از خدمات این مجموعه بتوانید دندان های خود را با بهترین روش ها ترمیم نمایید و صاحب دندان هایی سالم شوید.

مراقبت-از-لمینت-دندان

لمینت دندان درکلینیک قلهک

همانطور که گفته شد برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال لمینت دندان در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینیک مراجعه فرمایید.

https://clinicgholhak.com/

 

کلینیک-دندانپزشکی-قلهک

 

 


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

جنبه زیبایی لمینت دندان
جنبه زیبایی لمینت دندان

12 مهر 1402

ایرادات لمینت دندان چیست؟
ایرادات لمینت دندان چیست؟

01 مهر 1402

قیمت لمینت دندان در سال 1401 چقدر است؟
قیمت لمینت دندان در سال 1401 چقدر است؟

15 فروردین 1401

ترمیم مجدد لمینت دندان
ترمیم مجدد لمینت دندان

03 اسفند 1400

نیاز افراد به استفاده از لمینت دندان 
نیاز افراد به استفاده از لمینت دندان 

26 بهمن 1400