مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

نیاز افراد به استفاده از لمینت دندان 

لمینت دندان یک روکش نازک چینی یا سرامیکی است که توسط دندانپزشک زیبایی روی دندان ها چسبانده شده و ظاهر زیباتری به دندان ها می بخشد.


نیاز افراد به استفاده از لمینت دندان 

لمینت دندان یک روکش نازک چینی یا سرامیکی است که توسط دندانپزشک زیبایی روی دندان ها چسبانده شده و ظاهر زیباتری به دندان ها می بخشد.

لمینت دندان

چه کسی شرایط انجام لمینت دندان را دارد؟

لمینت روشی مناسب برای اکثر بیمارانی است که مشکلات دندانی دارند. در موارد زیر متقاضی خوبی برای این روش خواهید بود:

وجود لکه های پررنگ روی دندان

در حالی که تکنیک‌های سفید کردن دندان در از بین بردن لکه‌های خارجی بسیار مؤثر است، لکه‌های رنگی به خوبی به این روش‌ها پاسخ نمی‌دهند. لمینت دندان می تواند این لکه ها و همچنین لکه های داخلی ناشی از پر شدن و پوسیدگی را بپوشاند.

مشکلات ظاهری خفیف در دندان ها

لمینت دندان روشی بسیار موثر برای پوشاندن شکستگی ها، ترک ها و بدشکلی های دندان خواهد بود. در حالی که روش باندینگ نیز می تواند این مشکلات را حل کند، استفاده از روکش یا لمینت روش پایدارتری خواهد بود.

چندین مشکل ظاهری وجود دارد که می خواهید آنها را اصلاح کنید

لمینت دندان یک روش همه کاره است و می توان از آن برای اهداف مختلفی استفاده کرد. به عنوان مثال، اگر دندان های شما کمی نامرتب است و یک دندان شکسته و چندین دندان لکه دار دارید، می توانید با استفاده از لمینت تمام این مشکلات را حل کنید. بدون این روش، برای رسیدن به اهداف خود باید از چندین روش درمانی استفاده کنید.

سلامت دهان و دندان مناسب

قبل از انجام هر گونه عمل زیبایی دندان، مهم است که سلامت دندان ها و لثه های خود را بررسی کنید. در صورت وجود مشکل می توانید پس از انجام روش های ترمیم لازم از لمینت استفاده کنید.

مینای دندان به اندازه کافی وجود دارد

لمینت به مینای دندان شما می‌چسبد. اگرچه دندانپزشک مقداری از مینای دندان شما را برای نصب لمینت می تراشد، اما لایه های زیرین آن باقی می مانند و اگر مینای دندان کافی نباشد، لمینت سطح خوبی برای چسبیدن نخواهد داشت.

انجام لمینت دندان

داشتن دندان های نسبتا منظم

اگرچه می توان از پارکت لمینت برای پوشاندن دندان های نامرتب استفاده کرد، اما افرادی که دارای ناهماهنگی شدید دندانی هستند ممکن است کاندیدای مناسبی برای این روش نباشند. ناهماهنگی شدید دندان به دندان فشار وارد می کند و لمینت را می شکند.

عدم وجود دندان قروچه

دندان قروچه یا دندان قروچه می تواند به روکش ها آسیب برساند و باعث ترک خوردن و شکستن آن شود. همچنین اگر عادت به جویدن ناخن، جویدن یخ یا استفاده ابزاری از دندان دارید، احتمالاً کاندیدای مناسبی برای لمینت نخواهید بود زیرا این عادات به دندان های شما آسیب می رساند.

مراقبت مناسب از دندان

از آنجایی که لمینت روی سطح دندان شما نصب می شود، مهم است که با مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و مراجعه منظم به دندانپزشک از سلامت دندان های خود اطمینان حاصل کنید. با مراقبت مناسب، لمینت سال ها دوام می آورد.

نداشتن دندان های حساس

شایع ترین علت حساسیت دندان سایش مینای دندان است. برای نصب لمینت باید مقداری از مینای دندان خود را تراشید. در غیر این صورت لمینت بیش از حد برجسته شده و غیر طبیعی به نظر می رسد. اگر مینای دندان شما قبلا ساییده شده است، برداشتن بیش از حد آن می تواند باعث حساسیت و آسیب دندان شود. اگر مینای دندان شما کافی نیست، دندانپزشک روش های جایگزینی مانند باندینگ را پیشنهاد می کند.

انجام لمینت دندان به چه کسانی توصیه نمی‌شود؟

کسانی که دارای پوسیدگی های بزرگ در سطح دندان های خود هستند، لمینت دندان روی پوسیدگی به هیچ وجه توصیه نمی شود و باید پس از برداشتن پوسیدگی دندان ها را لمینت یا کامپوزیت کنند.

لمینت دندان تا زمانی که پوسیدگی گسترده دندان از بین نرود، قابل استفاده نیست

برخی افراد ساییدگی شدید مینای دندان دارند و بافت مینای آنها برای لمینت ضعیف است که در این صورت دندانپزشک جایگزین مناسبی برای انواع لمینت خواهد بود.

یکی دیگر از عواملی که از لمینت دندان جلوگیری می کند وجود عادات دهانی مانند دندان قروچه است که لمینت دندان را می شکند و به مرور زمان به آن آسیب می رساند.

  • افرادی که لثه های ضعیف و ناسالم دارند
  • عفونت ها و بیماری های لثه
  • افرادی که بهداشت دهان و دندان را رعایت نمی کنند.
  • افراد مبتلا به بیماری های مفصلی
  • در صورت سایش بیش از حد دندان ها

کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

https://clinicgholhak.com/

دندانپزشکی قلهک

 


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

جنبه زیبایی لمینت دندان
جنبه زیبایی لمینت دندان

12 مهر 1402

ایرادات لمینت دندان چیست؟
ایرادات لمینت دندان چیست؟

01 مهر 1402

قیمت لمینت دندان در سال 1401 چقدر است؟
قیمت لمینت دندان در سال 1401 چقدر است؟

15 فروردین 1401

ترمیم مجدد لمینت دندان
ترمیم مجدد لمینت دندان

03 اسفند 1400

ماندگاری اثرگذار لمینت دندان
ماندگاری اثرگذار لمینت دندان

25 بهمن 1400