ارتودنسی دندان,دندانپزشکی اطفال,ایمپلنت دندان,درمان ریشه دندان
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

شاخه دندانپزشکی را بیشتر بشناسیم

ارتودنسی دندان به اصلاح و درمان ناهماهنگی دندان ها و فک ها به صورت کاملا تخصصی و ویژه می پردازد. کسب تخصص این رشته حدود 3 سال زمان می برد و معمولا رتبه های برتر آزمون وارد این تخصص می شوند.


شاخه دندانپزشکی

 

شاخه دندانپزشکی را بیشتر بشناسیم

دانش دندانپزشکی یکی از دستاوردهای دیرینه بشر است که به کمک آزمون و خطا و به مرور زمان توانسته است کاربردهای بسیار مهم و موثری در رابطه با سلامت ارائه دهد و بسیاری از بیماری ها را در مراحل اولیه شناسایی کرد و از پیشرفت آنها جلوگیری کرد. مدت تحصیل در این رشته 6 سال است و برای ورود به آن باید بالاترین رتبه تجربی را داشته باشید.

شاخه ها و گرایش های دندانپزشکی

دندانپزشکی که در یک تخصص تخصص داشته باشد می تواند در آن رشته متخصص باشد.

•ارتودنتیست (متخصص ارتودنسی دندان)

ارتودنسی دندان به اصلاح و درمان ناهماهنگی دندان ها و فک ها به صورت کاملا تخصصی و ویژه می پردازد. کسب تخصص این رشته حدود 3 سال زمان می برد و معمولا رتبه های برتر آزمون وارد این تخصص می شوند.

•آسیب شناسی (آسیب شناسی دهان و صورت)

در این زمینه، برای تشخیص انواع توده ها، کیست ها، سرطان یا سایر ناهنجاری های بافتی مورد بررسی قرار می گیرند.

•درمان ریشه دندان

متخصص درمان ریشه دندان مشکلات پیچیده ریشه را درمان می کند و معمولاً جراحی هایی را انجام می دهد که دندانپزشک عمومی قادر به انجام آنها نیست.

•پریودنتیست (بیماری های لثه و بافت های پشتیبان)

پریودنتیست بیماری های لثه و بافت نرم را تشخیص و درمان می کند. جراحی لثه و ایمپلنت دندان نیز در این تخصص انجام می شود.

•دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی

در این زمینه تخصص در ترمیم و ترمیم دندان های آسیب دیده از نظر ظاهری به دست می آید.

•دندانپزشکی اطفال

در این زمینه کودکان درمان می شوند و مشکلات دهان و دندان حل می شود. شرایط درمان کودکان با بزرگسالان بسیار متفاوت است و به همین دلیل برای کودکان تخصص جداگانه ای در نظر گرفته می شود.

•رادیولوژی فک و صورت

در این تخصص عکس های رادیولوژی از دهان و دندان گرفته می شود.

 

دندانپزشکی

 

رشته دندانپزشکی مناسب چه کسانی است؟

علاقه به پیشرفت و توانایی مطالعه منظم: علم دندانپزشکی هر روز در حال پیشرفت است، بنابراین مطالعه و پیگیری دانش جدید ضروری است.

قدرت و سلامت جسمانی: کار طولانی مدت، معمولاً در وضعیت ثابت، به ماهیچه ها و اسکلت های نسبتاً قوی نیاز دارد. افرادی که در هر دو اندام مشکلی ندارند قطعا در انجام کارهای دندانپزشکی بسیار بهتر عمل می کنند.

صبر: کار دندانپزشکان نیاز به دقت و تمرکز بالایی دارد و دندانپزشک باید حوصله لازم را برای این کار داشته باشد.

مهارت های کلامی: بسیاری از افراد از درمان های دهانی و درد آنها ترس دارند و این وظیفه دندانپزشک است که به بیمار اطمینان دهد که برای کاهش استرس نیاز به برقراری ارتباط کلامی و آرامش است.

مهارت های اجتماعی: ارتباط انسانی و دوستانه با بیمار علاوه بر ایجاد حس آرامش باعث همکاری بهتر بیمار در حین کار می شود. دندانپزشک باید بتواند با حوصله به سوالات بیماران پاسخ دهد و توضیحات لازم را ارائه دهد. این مهارت به ویژه هنگام کار با کودکان بسیار مهم است.

مهارت با دست های ظریف: هماهنگی دست ها و چشم ها و قدرت دست ها در انجام کارهای ظریف مانند دوخت نقش مهمی در موفقیت دندانپزشک دارد.

سرعت عمل: بسیاری از بیماران دچار مشکل فک هستند و حتی افراد سالم نیز ظرفیت نامحدودی برای باز ماندن ندارند. هنگام کار با کودکان، کارمندان و افراد آسیب دیده، دندانپزشک باید بتواند علاوه بر کیفیت مناسب کار، سرعت عمل خود را نیز افزایش دهد.

حس زیبایی، طعم: تقریباً در تمام کارهای دندانپزشکی علاوه بر درمان علائمی مانند درد و ترمیم مشکلات دندان و لثه، زیبایی نهایی نیز برای بیماران بسیار مهم است. در برخی از تخصص ها مانند زیبایی و طراحی لبخند، ارتودنسی، جراحی لثه، جراحی فک و صورت، حس زیبایی شناسی و توجه به هارمونی نیز اهمیت دارد.

توانایی حل مسئله و خلاقیت: اگرچه دانش فنی لازم در حین تحصیل و بعد از آن به دانش آموزان ارائه می شود، اما خلاقیت و حل مسئله دو استعداد ذاتی در فرد هستند یا برای موفقیت بیشتر باید تقویت شوند.  دندانپزشک ممکن است با موارد جدید یا استثنایی مواجه شود که نیاز به ترکیبی از قابلیت ها و راه حلی جدید دارد.

توجه به جزئیات: نکات کوچک و دقیق زیادی برای درمان مشکلات دندانی وجود دارد. توجه کافی به لثه، هر دندان، معاینه صحیح بافت مخاطی داخل دهان، گرفتن شرح حال و توجه به داروهای مصرفی و بیماری های زمینه ای فرد، همگی در انتخاب بهترین و کم عارضه ترین درمان نقش اساسی دارند.

توجه به اخلاق انسانی و حرفه ای: اخلاق به ویژه در زمینه هایی که به سلامت روح و جسم افراد مربوط می شود بسیار مهم است. برای فردی که به اخلاق، انصاف و عدالت در زندگی خود معتقد است، رضایت و سلامتی بیمار از اهمیت بالایی برخوردار است.

کلینیک تخصصی دندانپزشکی قلهک

کلینیک دندانپزشکی قلهک دارای خدمات تخصصی دندانپزشکی از جمله : بخش دندانپزشکی اطفال ، دندانپزشکی با بیهوشی ، دندانپزشکی بیماران خاص ، بخش جراحی لثه ،فک و صورت ، بخش درمان ریشه دندان و مشاوره به بیماران دهان و دندان و آموزش مراقبت های بهداشتی و خدمات پیشگیرانه است. همینطور آماده انجام خدمات  تخصصی زیبایی چون : ایمپلنت دندان، بلیچینگ دندان ، کامپوزیت دندان ، لمینت دندان ارتودنسی و پروتز دندان ، به شما عزیزان است.

https://clinicgholhak.com/

کلینیک قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

دندانپزشکی اطفال اقساطی
دندانپزشکی اطفال اقساطی

09 شهریور 1402

خدمات ویژه دندانپزشکی اطفال
خدمات ویژه دندانپزشکی اطفال

19 بهمن 1401

قبل و بعد ارتودنسی دندان
قبل و بعد ارتودنسی دندان

14 شهریور 1401

قیمت ارتودنسی دندان کودکان
قیمت ارتودنسی دندان کودکان

10 شهریور 1401

آیا می شود فقط یک دندان را ارتودنسی کرد؟
آیا می شود فقط یک دندان را ارتودنسی کرد؟

01 شهریور 1401