ارتودنسی دندان,طول درمان ارتودنسی درمان,هزینه ارتودنسی دندان,شرایط انجام ارتودنسی دندان
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

ارتودنسی دندان را نزد چه کسی انجام دهیم؟

اُرتودُنسی دندان یکی از رشته های تخصصی در دندانپزشکی است و هر ساله افراد زیادی از این روش برای درمان دندان خود استفاده می نمایند.

اولین تخصص در دندانپزشکی شاخه ارتودنسی می باشد و در این علم دندان ها و فک هایی که در محل نامناسبی قرار گرفته اند اصلاح و به محل صحیح خود بازمی گردند.

وقتی دندان ها در جای درست خود قرار نمی گیرند، علاوه بر اینکه ظاهر زیبایی ندارند مشکلات بهداشتی را هم به دنبال خود دارد.


ارتودنسی دندان را نزد چه کسی انجام دهیم؟

شاید بدانید ارتودنسی دندان  زمانی صورت می گیرد که، ما دندان های نامرتبی داریم و نمی توانیم به خوبی به بهداشت آن ها رسیدگی نماییم و همین موجب پوسیدگی دندان های شما خواهد شد و ناراحتی های دندانی را افزایش میدهد.

علاوه بر آن نا منظمی دندان ها در هنگام جویدن فشار زیادی را به ماهیچه های وارد می کند و این باعث بروز درد گردن، سردرد و یا حتی درد  کمر و شانه شود و قطعا این نامرتبی در ظاهر فرد نیز تاثیرگذار است و از اعتماد بنفس او می کاهد.

اُرتودُنسی دندان یکی از رشته های تخصصی در دندانپزشکی است و هر ساله افراد زیادی از این روش برای درمان دندان خود استفاده می نمایند.

اولین تخصص در دندانپزشکی شاخه ارتودنسی می باشد و در این علم دندان ها و فک هایی که در محل نامناسبی قرار گرفته اند اصلاح و به محل صحیح خود بازمی گردند.

وقتی دندان ها در جای درست خود قرار نمی گیرند، علاوه بر اینکه ظاهر زیبایی ندارند مشکلات بهداشتی را هم به دنبال خود دارد.

مشکلات بهداشتی را از این نظر می گوییم که وقتی دندان در جای درست نیست تمیز کردن و نگهداری از آن نیز سخت تر می شود و پوسیدگی دندان ها از عوارض آن خواهد شد.

شما باید قبل از انجام درمان خود در درجه اول نزد متخصص ماهر و با تجربه بروید و توسط این شخص معاینات لازم را انجام دهید و تصمیم بگیرید کدام نوع از ارتودنسی برای شما مناسب است و طول درمان چه مدتی طول می کشد. وقتی که دندانپزشک خود را انتخاب می کنید حتما مطمئن باشید که تخصص ارتودنسی را دارد و در برد تخصصی پذیرفته شده باشد. اینگونه با خیالی آسوده و راحت می توانید ارتودنسی دندان را برای خود انجام دهید.

  • تعیین وقت مشاوره با متخصص ارتودنسی دندان:

بعد از اینکه دندانپزشک خود را انتخاب کردید باید در اسرع وقت ساعتی را برای ویزیت خود در نظر بگیرید تا هرچه زودتر درمان را آغاز نمایید. بیشتر اوقات جلسات مشاوره رایگان می باشد و شما می توانید اطلاعات لازم و کافی را دریافت کنید و بعد از هر اقدامی را که صلاح دیدید انتخاب نمایید.

  • هزینه

درمان ارتودنسی هزینه زیادی دارد و با توجه به محل زندگی و کارهایی که قرار است بر روی دندان شما انجام شود تغییر خواهد کرد و نوع  ابزار و براکت و ... در هزینه ای که شما باید پرداخت کنید تاثیر دارد. پس در جلسات مشاوره درباره این موضوع نیز صحبت نمایید.

میانگین هزینه درمان ارتودنسی هزینه ارتودنسی دندان بسته به جایی که شما زندگی می‌کنید و آنچه که باید روی دندان‌های شما انجام شود، متغیر است. معمولاً ارتودنسی شفاف به اندازه بریس‌های فلزی هزینه دارند و گاهی هزینه بیشتری هم خواهند داشت. البته برای شما این امکان وجود دارد که مبلغ را به صورت اقساطی پرداخت نمایید.

 

ارتودنسی-دندان

 

ارتودنسی دندان را چگونه انجام می دهند؟

ارتودنسی دندان به روش های مختلفی انجام می شود و دندانپزشک براساس شرایط شما روشی را انتخاب می کنند و آن را انجام می دهند.

  • ارتودنسی ثابت

یکی از رایج ترین روش های درمانی به روش ارتودنسی، ارتودنسی ثابت است که در آن از براکت های ثابت و سیم استفاده می شود. در این روش براکت ها بر روی دندان های بیمار به وسیله کامپوزیت های مخصوص وصل می شوند وسیم های متصل کننده  از براکت ها رد می شوند و با استفاده از کش های مخصوصی که برای این کار وجود دارد وصل می شوند.

این دستگاه ها را که ثابت هستند و هرماه توسط ارتودنتیست تنظیم می شود و با تغییرات سایز سیم و کش های مخصوص فک ها درمان ارتودنسی ادامه می یابد تا بعد از مدتی نتیجه مورد نظر حاصل شود.

در حال حاضر براکت‌های شفاف که ظاهر زیباتری وجود دارند و شما می توانید با استفاده از نوع براکت  امکان زیباتر بودن نمای ارتودنسی دندان خود را فراهم نمایید.

  • ارتودنسی متحرک:

به نوعی  از ارتودنسی  می گویند که شما می توانید هنگام خوردن غذا و یا مسواک زدن از دهان خارج کنید چون این نوع از ارتودنسی به دندان چسبانده نمی شود.

 دستگاه های ارتودنسی متحرک اغلب به دو دسته تقسیم می شوند:

  • گروه اول متناسب با حرکت های ساده دندانی می باشد.
  • دومین گروه از دستگاه های ارتودنسی متحرک برای حرکت دادن فک بالا و پایین مناسب است.

دستگاه ها برای این ساخته شده اند که، نیروی مشخصی را با کمک فنرها و پیچ ها و دیگر اجزای مکانیکی خود به دندان ها و یا فکین وارد کنند.

دستگاه ارتودنسی متحرک تنها برای نوع خاصی از حرکات ساخته شده است و از آنها میتوانیم برای درمان های تخصصی تر و دشوارتر نیز استفاده کنیم.

از مزایای دستگاه ارتودنسی متحرک میتوانیم به این اشاره نماییم که، بهداشت راحتر انجام می گیرد و امکان این وجود دارد که در صورت عدم تحمل آن را خارج نمایید و در نهایت هزینه کمتری را نسبت به  درمان ثابت بپردازید.

 

انجام-ارتودنسی-دندان

 

معیار انتخاب متخصص ارتودنسی دندان

برای انجام ارتودنسی دندان قطعا موارد مهمی در نظر بیمار هست و با استفاده از دندانپزشک مورد نظر خود را انتخاب خواهد کرد. از میان موارد در ذهن بیمار میتوانیم اشاره کنیم:

  • رضایت بیماران

یکی ازمهمترین دلایل در انتخاب متخصص ارتودنسی دندان، رضایت بیماران و مراجعه کنندگان جدید و سابق او است. هر چه تعداد بیماران و مراجعه کنندگان به یک متخصص ارتودنسی زیاتر باشد، شما می توانید با اطمینان بالاتری انتخاب خود را انجام دهید.

  • داشتن تابلوی اختصاصی

دقت کنید که دندانپزشک شما حتما تابلوی اختصاصی خود را داشته باشد و تخصص و اطلاعاتش در آن ذکر شده باشد و تحت نام و زیر نظر کسی کار نمی کند.

  • انجام فرآیند درمان توسط خود متخصص

توجه داشته باشید که خود متخصص درمان را برای شما انجام می دهد و این کار توسط دستیاران و کارآموزانش انجام      نمی گیرد.

  • استفاده از بهترین مواد  و ابزار برای درمان

استفاده از بهترین مواد و ابزار برای اجرای درمان، نکته بسیار مهمی است که باید نسبت به آن دقت نمایید و دندانپزشکی را انتخاب نمایید که از مواد و ابزار خوبی استفاده کند.

در ادامه یکی از کلینیک های با تجربه و متخصص دندانپزشکی در تهران را به شما معرفی خواهیم کرد تا با استفاده از خدمات این مجموعه درمانی صاحب دندان هایی زیبا و سالم شوید و با خیال آسوده ارتودنسی دندان خود را انجام دهید.

 

دندانپزشک-معتبر-در-تهران

 

ارتودنسی دندان درکلینیک قلهک

همانطور که گفته شد برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه و انجام ارتودنسی دندان هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینیک قلهک در تهران مراجعه فرمایید.

https://clinicgholhak.com/

 

کلینیک-دندانپزشکی-قلهک-در-تهران

 

 

 

 


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

قبل و بعد ارتودنسی دندان
قبل و بعد ارتودنسی دندان

14 شهریور 1401

قیمت ارتودنسی دندان کودکان
قیمت ارتودنسی دندان کودکان

10 شهریور 1401

آیا می شود فقط یک دندان را ارتودنسی کرد؟
آیا می شود فقط یک دندان را ارتودنسی کرد؟

01 شهریور 1401

ارتودنسی دندان مرحله به مرحله
ارتودنسی دندان مرحله به مرحله

24 مرداد 1401

ارتودنسی دندان نامرتب
ارتودنسی دندان نامرتب

23 مرداد 1401