ارتودنسی دندان,عمر ارتودنسی دندان,ارتودنسی نامرئی دندان,شرایط انجام ارتودنسی دندان,هزینه ارتودنسی دندان

آیا ارتودنسی دندان درد به همراه دارد؟

در ارتودنسی دندان ، بریس ها با اعمال نیرو و کشش، دندان ها را مجبور به حرکت می کند. بنابراین تجربه ناراحتی خفیف و تحمل درد ارتودنسی یک اتفاق شایع است. جالب است بدانید عدم تحمل درد ارتودنسی یکی از دلایل اصلی ترک بیماران از این درمان است.

آیا ارتودنسی دندان درد به همراه دارد؟

ارتودنسی دندان

آیا هنگام نصب ارتودنسی درد دارد؟

نصب براکت در درمان ارتودنسی دندان یکی از مراحل اصلی این درمان است. باید گفت که قرار دادن براکت و سیم روی دندان ها در این درمان ، قرار دادن وسایل ثابت و متحرک و همچنین برداشتن آنها نیز باعث درد خفیفی برای بیمار می شود. بنابراین ، پاسخ به اینکه آیا ارتودنسی برای نصب دردناک است ، کاملاً منفی نخواهد بود. اما نگران نباشید ، در ادامه عوامل افزایش یا کاهش تحمل درد ارتودنسی را بررسی می کنیم.

چگونگی تحمل درد ارتودنسی

بد نیست بدانید که درد ارتودنسی دندان از چند ساعت دیگر شروع می شود و در 24 ساعت آینده افزایش می یابد. ، و در 7 روز کاهش می یابد. اگر بیش از چند روز از درد ارتودنسی رنج می برید و سوالی دارید ، به دندانپزشک خود مراجعه کنید. مطمئن شوید که او ناامیدی شما را درک کرده و سعی می کند آن را برطرف کند. اما استراتژی مناسب برای تحمل درد ارتودنسی چیست؟

اگر در چند روز اول زخم هایی روی لثه یا لب خود دارید ، مسکن یکی از بهترین گزینه ها برای تسکین درد ارتودنسی است. برخی افراد برای درد ارتودنسی جویدن آدامس و خوردن یک وعده غذایی متوسط ​​را به مصرف مسکن ترجیح می دهند. این باعث افزایش جریان خون در ریشه دندان ها و کاهش درد می شود. همچنین ، بهداشت دهان را دست کم نگیرید ، زیرا ممکن است منجر به التهاب یا التهاب لثه شود. عفونت ها و بیماری های لثه و به دنبال آن دندان درد ، درد ارتودنسی را افزایش می دهد.

آیا وقتی سیم ارتودنسی تنظیم میشود درد دارد؟

سخت شدن وسایل ارتودنسی معمولاً دردناک ترین قسمت درمان ارتودنسی است. اکثر بیماران پس از یک تنظیم کوتاه بریس تا دو روز درد را تجربه می کنند. که به راحتی با دارو و روش های دیگر قابل درمان است.

برای اینکه دندان های شما صاف باشند ، سیم قوس ارتودنسی باید به مرور زمان محکم شود. هر بار که این سیم تنظیم می شود و فشار بیشتری به دندان ها وارد می کند ، درد را تجربه می کنید. اما مدت زمان درد ارتودنسی پس از تنظیم بسیار کوتاه خواهد بود و مانند روز اول اتصال دستگاه ها نیست. از آنجا که به این درد عادت ندارید ، درد ارتودنسی معمولاً در اولین جلسه قابل تحمل است. اما با تجربه آن ، به آن عادت می کنید و دیگر به درد زیاد اهمیت نمی دهید.

درد ارتودنسی تا کی ادامه دارد؟

این درد مختصر و جزئی است. اول از همه ، اصلا نگران این موضوع نباشید. اما اگر می ترسید که زمان زیادی طول بکشد ، ما به شما می گوییم که تنها زمانی که سیم را تنظیم می کنید ، آن را تجربه خواهید کرد. این جلسه تعدیل ممکن است چندین بار تا آخرین دقیقه درمان تکرار شود. اما در چند جلسه اول به درد عادت می کنید.

ارتودنسی-دندان

ارتودنسی دندان در کلینیک دندانپزشکی قلهک

ارتودنسی دندان یکی از روش های دندانپزشکی است که نسبت به سایر روش های دندانپزشکی مانند ایمپلنت دندان کمترین درد را دارد و بیمار درد بسیار کمی را از آن تجربه خواهد کرد. به عبارت دیگر ، صادقانه بگویم ، درد ارتودنسی فقط در برخی افراد وجود دارد. اما متأسفانه ترس ناشی از آن بسیار بیشتر از درد است. شاید دلیل عدم درمان خود این بود که از چیزی به نام درد می ترسیدید.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

www.clinicgholhak.com

کلینیک قلهک

قبل و بعد ارتودنسی دندان

قیمت ارتودنسی دندان کودکان

آیا می شود فقط یک دندان را ارتودنسی کرد؟

ارتودنسی دندان مرحله به مرحله

24 مرداد 1401