ارتودنسی دندان,طول درمان ارتودنسی درمان,هزینه ارتودنسی دندان,شرایط انجام ارتودنسی دندان
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

پرسش های متداول درباره ارتودنسی دندان

افرادی که دندان های آنها نیاز به ارتودنسی دندان دارند اغلب سوالاتی از قبیل هزینه ، طول درمان ، میزان درد و ... دارند. در این مقاله سعی کردیم به مهمترین سوالات مربوط به ارتودنسی پاسخ دهیم.


ارتودنسی دندان

 

پرسش های متداول درباره ارتودنسی دندان

 

افرادی که دندان های آنها نیاز به ارتودنسی دندان دارند اغلب سوالاتی از قبیل هزینه ، طول درمان ، میزان درد و ... دارند. در این مقاله سعی کردیم به مهمترین سوالات مربوط به ارتودنسی پاسخ دهیم.

بهترین سن ارتودنسی دندان

بیماران با مشکلات ارتودنسی در هر سنی قابل درمان هستند. شاید برای شما سوال پیش بیاید که ارتودنسی دندان تا چند سالی جواب میدهد؟ بهترین زمان نخ دندان کشیدن در سنین 10 تا 14 سالگی است ، زمانی که سر و دهان هنوز رشد می کنند و دندان ها بهتر صاف می شوند. با این حال ، از آنجا که هرگونه تنظیم صورت در این سنین می تواند مضر باشد. بنابراین ، والدین باید قبل از درمان این مسئله را با فرزندشان در میان بگذارند. ارتودنسی فقط برای کودکان نیست ، بزرگسالان همچنین می توانند برای از بین بردن مشکلات نفخ شکم و بهبود لبخند آنها آن را درمان کنند.

ارتودنسی دندان به لثه ها فشار وارد میکند؟

ارتودنسی دندان روش درمانی برای تراز و مرتب سازی دندان هاست ، دندان هایی که به طور نامنظم رشد کرده اند و ممکن است باعث زشت به نظر رسیدن فرد شوند و اعتماد به نفس افراد را بیشتر از بین ببرند.

چه کسانی به ارتودنسی نیاز دارند؟

ارتودنسی دندان در اکثر بیماران یک انتخاب است نه اجباری. به عبارت دیگر ، بیمار مجبور به انجام ارتودنسی نیست و ارتودنسی تهدیدی برای زندگی او نخواهد بود. اما اگر ارتودنسی به درستی انجام شود ، با اصلاح فرم دندان ها و صورت و اصلاح لبخند به بهبود کیفیت زندگی بیمار کمک می کند.

ارتودنسی دندان عوارض دارد؟

گاهی اوقات این سوال برای بعضی از کاندیداهای ارتودنسی پیش می آید که آیا درمان ارتودنسی دندان عوارض جانبی یا مضراتی دارد؟ خوب است بدانید که درمان این ناهنجاری ها با استفاده از ارتودنسی به خودی خود منجر به عارضه ای نمی شود و تنها عارضه این امر در شخص زمانی مشاهده می شود که بیمار در رعایت بهداشت دهان و دندان و رعایت توصیه های متخصص ارتودنسی خود را انجام ندهید.

آیا برای انجام ارتودنسی دندان میتوان از بیهوشی استفاده کرد؟

یکی از مهمترین خدمات درمانی و زیبایی دندان ارتودنسی دندان است که به منظور حفظ سلامت دندان ها و جلوگیری از مشکلات ثانویه در حفره دهان، استفاده میشود.

این نوع خدمات دندانپزشکی انواع مختلفی دارد و بسته به شرایط آناتومیکی دندان و فک بیمار ، پس از معاینه اولیه توسط متخصص ارتودنسی انتخاب و انجام می شود. میزان درد و چگونگی تحمل درد در طی روند این روش درمانی یکی از سوالات متقاضیان برای انجام انواع ارتودنسی دندان در بیماران است.

آیا فرایند ارتودنسی دندان دردناک است؟

یکی از مهمترین و متداولترین سوالات و نگرانی ها در مورد آزمایش انواع روشهای ارتودنسی دندان ، درد این فرآیند و نحوه تحمل درد در طول دوره درمان است. اساس اصلی درمان ارتودنسی اعمال نیرو و کشش خارجی متناسب با موقعیت دندانها روی سطح آنها به منظور تغییر موقعیت و جابجایی دندان در شرایط غیر طبیعی است. بنابراین ، در پاسخ به سوالات متداول متقاضیان در مورد دردناک بودن ارتودنسی ، می توان گفت که پاسخ ذهنی بیمار به محرک ها و فشار خارجی سطح دندان یکی از دلایل اصلی تجربه درد و ناراحتی خفیف تا شدید در حین ارتودنسی است.

اول از همه ، باید توجه داشت که میزان درد ناشی از مراحل مختلف درمان ارتودنسی به عوامل مختلفی مانند تحمل درد ، جنس ، سن بیمار ، وضعیت روحی بیمار ، وضعیت آناتومیک استخوان فک و میزان آن بستگی دارد.

 

ارتودنسی-دندان

 

کلینیک دندانپزشکی قلهک

 

برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینک مراجعه فرمایید.

www.clinicgholhak.com

کلینیک قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

قبل و بعد ارتودنسی دندان
قبل و بعد ارتودنسی دندان

14 شهریور 1401

قیمت ارتودنسی دندان کودکان
قیمت ارتودنسی دندان کودکان

10 شهریور 1401

آیا می شود فقط یک دندان را ارتودنسی کرد؟
آیا می شود فقط یک دندان را ارتودنسی کرد؟

01 شهریور 1401

ارتودنسی دندان مرحله به مرحله
ارتودنسی دندان مرحله به مرحله

24 مرداد 1401

ارتودنسی دندان نامرتب
ارتودنسی دندان نامرتب

23 مرداد 1401