ارتودنسی دندان,طول درمان ارتودنسی درمان,هزینه ارتودنسی دندان,شرایط انجام ارتودنسی دندان
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

حداقل هزینه ارتودنسی دندان

دانستن هزینه های ارتودنسی دندان یکی از مهمترین عوامل در تصمیم گیری در مورد انجام درمان ارتودنسی برای بیماران است.


هزینه ارتودنسی دندان

 

حداقل هزینه ارتودنسی دندان

دانستن هزینه های ارتودنسی دندان یکی از مهمترین عوامل در تصمیم گیری در مورد انجام درمان ارتودنسی برای بیماران است.

هزینه های ارتودنسی دندان

نمی توان هزینه ارتودنسی دندان را به طور دقیق بیان کرد. از آنجا که بسته به عوامل مختلفی می تواند قیمت های متفاوتی داشته باشد ، احتمالاً با ارقام و برآوردهای مختلفی در مورد هزینه درمان یک عارضه خاص در هر کلینیک ارتودنسی روبرو خواهید شد.

عوامل موثر بر هزینه ارتودنسی دندان

مهمترین عواملی که می تواند هزینه درمان ارتودنسی شما را تحت تاثیر قرار دهد عبارتند از:

•اقدامات قبل از انجام ارتودنسی

قبل از شروع درمان ارتودنسی دندان معمولاً باید هزینه های ارتودنسی از جمله قالب ها و عکس برداری از دندان ها را جداگانه پرداخت کنید. در بعضی موارد ، بسته به شرایط دندان های شما ، ممکن است برخی از دندان ها قبل از شروع ارتودنسی نیاز به کشیدن یا پر شدن آن داشته باشند. انجام هر یک از این روش ها بر هزینه ارتودنسی تأثیر می گذارد.

عامل مهم دیگری که در هزینه ارتودنسی تأثیر می گذارد ، تجهیزات و ابزار خاصی است که متخصص ارتودنسی برای درمان شما استفاده می کند.

•نوع براکت انتخابی

می توان گفت که نوع ارتودنسی مورد نظر شما مهمترین عامل تأثیرگذار در قیمت ارتودنسی یا هزینه ارتودنسی است. به طور معمول ، هزینه ارتودنسی قابل مشاهده و ثابت با براکت های معمولی یا براکت های رنگی ، یک دهم تا یک پنجم هزینه ارتودنسی نامرئی است. مواد استفاده شده در حین ارتودنسی تأثیر مستقیمی بر هزینه ارتودنسی و قیمت ارتودنسی دارد.

سایر عواملی که بر هزینه ارتودنسی دندان تأثیر می گذارد:

  • نوع دستگاهی که برای درمان این اختلال استفاده می شود.
  • سن شما
  • نوع مشکلی که دارید.
  • شدت مشکلی که دارید.
  • دندانپزشکی که درمان ارتودنسی شما را انجام می دهد. به عنوان مثال ، اگر او یک متخصص ارتودنسی است ، هزینه آن بیشتر است و اگر او دندانپزشک باشد ، اغلب هزینه کمتری دارد.
  • منطقه جغرافیایی که در آن زندگی می کنید.
  • طول دوره درمانی که تحت آن هستید.
  • آیا شما به جراحی یا یک روش دندانپزشکی اضافی نیاز دارید یا خیر
  • دستگاه های خارجی یا داخلی (به عنوان مثال هزینه ارتودنسی موبایل در روش موبایل ، اگر خارجی باشد ، هزینه آن به دلیل قیمت ارز زیاد است).

آیا طول درمان ارتودنسی بر هزینه ارتودنسی تأثیر می گذارد؟

بله، هرچه درمان پیچیده تر باشد ، مدت زمان درمان بیشتر و هزینه آن بیشتر است.

آیا بیمه ارتودنسی را شامل می شود؟

قبل از شروع درمان ، هماهنگی های لازم را با ارائه دهنده بیمه درمانی خود انجام دهید و از او بپرسید که آیا درمان ارتودنسی در دندانپزشکی بخشی از خدمات تحت پوشش است.

طول دوره درمان ارتودنسی دندان

هرچه روشهای ارتودنسی پیچیده تری برای تهیه دندانها و روشهای دندانپزشکی خود نیاز داشته باشید ، درمان ارتودنسی شما بیشتر طول خواهد کشید و البته هزینه بیشتری نیز برای پرداخت آن خواهید داشت.

اصولاً هر چه تعداد ویزیت های بیشتری از دندانپزشک داشته باشید ، هزینه درمان ارتودنسی دندان شما بیشتر می شود.

طول عمر متوسط براکت ها حدود 23 ماه است ، اما این شرایط ممکن است به دلیل شرایط خاص شما بسیار بیشتر باشد. بنابراین لازم است با بهترین متخصص ارتودنسی (متخصص ارتودنسی) در مورد زمان احتمالی دوره درمان خود مشورت کنید.

هنگامی که براکت های ارتودنسی در دهان شما قرار می گیرد ، برای تنظیم آنها معمولاً ماهی یک بار باید به دندانپزشکی مراجعه کنید.

چگونه می توان هزینه ارتودنسی دندان را کاهش داد؟

ارتودنسی دندان نیز قیمت ها و تعرفه های بالایی دارد و این باعث می شود بسیاری از مردان تحت درمان قرار بگیرند و دندان ها یا فک های آنها منظم و یکدست باشد. اگر این نگرانی شماست ، ما چند رله کوچک و ساده به شما معرفی می کنیم که می توانیم حداقل هزینه ها را کاهش دهیم و درمان شما را شروع کنیم.

1.پرداخت هزینه های ارتودنسی به صورت اقساطی

قسط بندی هزینه ها اولین کاری است که می توانید برای کاهش هزینه های خود انجام دهید. به متخصص مراجعه کنید که معمولاً هزینه ها را قسط بندی می کند. به این ترتیب و بخصوص در شرایط فعلی کشور به نفع شما خواهد بود. شما ابتدا در مورد هزینه موافقت می کنید و بعنوان مثال ، در 2 یا 3 قسط پرداخت می کنید.

2.مراکز دندانپزشکی دولتی

ما یک سری مراکز دندانپزشکی دولتی (مثلاً جهاد دانشگاهی) یا دندانپزشکی زیر نظر دانشکده های دندانپزشکی داریم که تعرفه ها در آنها کمتر است. اگر شهر شما این مراکز را دارد ، نگاهی بیندازید و ببینید هزینه آنها چقدر است. معمولاً باید کمتر از مراکز خصوصی و سایر کلینیک ها باشد.

3.بیمه دندانپزشکی بگیرید

البته منظور من از بیمه ، بیمه هایی مانند تأمین اجتماعی و موارد دیگر نیست. زیرا این بیمه ها که معمول ترین آنها نیز هستند ، معمولاً هزینه جراحی های زیبایی دندان را پوشش نمی دهند. به عنوان مثال ، بیمه ها معتقدند چون ارتودنسی برای بهبود طراحی لبخند و زیبایی ، ما هزینه آن را پرداخت نکردیم. اما اخیراً تعدادی شرکت تازه تاسیس وجود دارند که مبلغی را می گیرند و شما را بیمه می کنند. شما این هزینه را ماهیانه یا سالانه پرداخت می کنید و برای شما سقف پشتیبانی تعیین می شود. البته تعداد کمی از این شرکت ها هستند که ارتودنسی را بیمه می کنند.

4.دستگاه های ایرانی

ببینید ، هر آنچه در این کشور می بینید یک نمونه خارجی و یک نمونه تولید داخلی است. قبلاً که همه چیز مرتب بود و دلار زیر 2 تومن بود ، مثلاً بیشتر وسایل ارتودنسی از خارج می آمد. به عنوان مثال ، برای ارتودنسی Invisalign ، ما در اینجا معاینات ، اسکن ها و عکس های اشعه ایکس را انجام می دادیم ، آنها را به خارج از کشور می فرستادیم و در آنجا Invisaligns یا پلاک های قابل جدا شدن ساخته می شد و ما آنها را با بهترین کیفیت عالی به بیمار می دادیم.

من آن زمان فقط قدر آن را می دانستم ، اما اکنون که دلار 26 تومان است ، دیگر این کار مقرون به صرفه نیست و بهتر است از محصولات ایرانی استفاده شود. اگر پولتون برسد ، مورد خارجی خیلی خیلی بهتر است ، اما اگر می خواهید پس انداز کنید ، روی دستگاه های ایرانی حساب باز کنید.

 

ارتودنسی-دندان

 

کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

 

برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

www.clinicgholhak.com

کلینیک قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

قبل و بعد ارتودنسی دندان
قبل و بعد ارتودنسی دندان

14 شهریور 1401

قیمت ارتودنسی دندان کودکان
قیمت ارتودنسی دندان کودکان

10 شهریور 1401

آیا می شود فقط یک دندان را ارتودنسی کرد؟
آیا می شود فقط یک دندان را ارتودنسی کرد؟

01 شهریور 1401

ارتودنسی دندان مرحله به مرحله
ارتودنسی دندان مرحله به مرحله

24 مرداد 1401

ارتودنسی دندان نامرتب
ارتودنسی دندان نامرتب

23 مرداد 1401