ارتودنسی دندان,طول درمان ارتودنسی درمان,هزینه ارتودنسی دندان,شرایط انجام ارتودنسی دندان
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

ارتودنسی نامرئی

در ارتودنسی نامرئی ، وسایل ارتودنسی روی دندان دیده نمی شود. به عبارت دیگر ، وقتی بیمار دهان خود را باز می کند ، وسایل ارتودنسی دیده نمی شود. ارتودنسی نامرئی به علت تقاضای زیاد بیماران بزرگسال یکی از درمان های رایج در مطب های ارتودنسی شده است.


ارتودنسی نامرئی دندان

 

ارتودنسی نامرئی

در ارتودنسی دندان از نوع  نامرئی ، وسایل ارتودنسی روی دندان دیده نمی شود. به عبارت دیگر ، وقتی بیمار دهان خود را باز می کند ، وسایل ارتودنسی دیده نمی شود. ارتودنسی نامرئی به علت تقاضای زیاد بیماران بزرگسال یکی از درمان های رایج در مطب های ارتودنسی شده است.

انواع ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی نامرئی دارای انواع مختلفی است که در ادامه با آنها آشنا خواهیم شد.

ارتودنسی نامرئی لینوگوال

 

1.ارتودنسی نامرئی لینگوال

در ارتودنسی دندان از نوع  نامرئی با براکت های لینگوال ، سیم های ارتودنسی به سطح پشتی دندان های فک بالا و پایین متصل می شوند. متخصص ارتودنسی به طور معمول استفاده از ارتودنسی لینگوال را توصیه نمی کند. ارتودنسی نامرئی زبان به دلیل ناراحتی ای که برای زبان و فضایی که اشغال می کند و همچنین احتمال شکستگی ، معمولاً محبوب نیست. به همین دلیل سایر روش های ارتودنسی نامرئی به بیمار توصیه می شود.

 

ارتودنسی نامرئی پلاک های شفاف

 

2.ارتودنسی نامرئی با پلاک های شفاف

 

ارتودنسی نامرئی با صفحات شفاف از صفحات نامرئی یا دستگاه های بسیار شفاف برای تراز نمودن دندان ها استفاده می کند. نوع ناهنجاری تعیین می کند که آیا از این پلاک های نامرئی شفاف می توان استفاده کرد یا خیر. این عمل توسط متخصص ارتودنسی در حین معاینه بیمار تعیین می شود.

اگر بیمار نیاز به ارتودنسی نامرئی با پلاک های شفاف دارد ، این پلاک های نامرئی شفاف باید هر دو هفته یا هر سه هفته تعویض شوند. از آنجا که این پلاک ها بسیار شفاف هستند ، هنگام صحبت بیمار مشاهده نمی شوند و امروزه تقاضای ارتودنسی نامرئی با پلاک های واضح بسیار زیاد است.

 

ارتودنسی نامرئی همرنگ با دندانها

 

3.ارتودنسی نامرئی با براکت همرنگ دندان

 

در روش ارتودنسی نامرئی با براکت های همرنگ دندان از براکت هایی استفاده می شود که بسیار شفاف و به رنگ دندان هستند. جنس براکت ها در روش ارتودنسی نامرئی با بریس های همرنگ دندان ها پلاستیکی یا سرامیکی است. این روش درمانی بسیار موثر است. در صورت بروز ناهنجاری در بیمار می توان از این روش استفاده کرد. براکت های رنگ دندان بی رنگ و نامرئی هستند. این روش از قدرت و زیبایی خوبی برخوردار است و برای زبان یا گفتار بیمار مشکلی ایجاد نمی کند.

 

ارتودنسی نامرئی بدون سیم

 

4.ارتودنسی نامرئی بدون سیم

 

نوعی سیستم الاینر تراپی (آرایش دندان ها توسط دستگاه های مرتب کننده بی سیم دندان) است که با کمک تکنیک های پیشرفته درمان ارتودنسی ، دندان های نامنظم قابل اصلاح است. در این روش ، با استفاده از فناوری CAD / CAM ، برای درمان هر بیمار ، تعدادی ردیف کننده بی سیم دندان با استفاده از پلاک های شفاف مخصوص بیمار طراحی و تولید می شود. این طراحی به کمک کامپیوتر بر اساس طرح درمان ارتودنتیست است.

مراحل ارتودنسی نامرئی

در اصل ارتودنسی شفاف یا همان نامرئی، کار همان ارتودنسی ثابت را انجام می دهد.

1.گام اول :

برای ساخت ارتودنسی نامرئی ، قالبی از دهان بیمار گرفته می شود (در بعضی مطب ها و کلینیک ها این کار با اسکنری انجام می شود که می تواند موقعیت دهان را به صورت سه بعدی در پرونده کامپیوتر ذخیره کند).

2.گام دوم:

مدل دندان به صورت سه بعدی در داخل کامپیوتر شبیه سازی شده است. به دندانهای مدل مشابه شبیه سازی شده ، حرکات لازم داده می شود. وقتی این حرکات به آنها داده شد ، اکنون وضعیت نهایی را با وضعیت اول مقایسه می کنند. آنها دندان را به دندان تراز می کنند تا ببینند که هر دندان قرار است چه حرکتی داشته باشد. به عنوان مثال ، یک دندان قرار است 2 میلی متر در جهت حرکت کند. بنابراین تعدادی پلاک شفاف درست می کنند که هر کدام می توانند 0.2 میلی متر از دندان را حرکت دهند و ما این حرکت 2 میلی متر را انجام می دهیم (به عنوان مثال در 15 مرحله). بنابراین در مرحله اول شبیه سازی ، همه دندان ها 0.2 میلی متر حرکت می کنند.

3.گام سوم:

اکنون فرمان به چاپگر سه بعدی ارسال می شود. چاپگر سه بعدی مرحله یک را چاپ می کند و صفحه محرک واضحی را روی آن ایجاد می کند و به بیمار تحویل می دهد.

سپس پلاک مرحله دو چاپ می شود و سپس مرحله سه و ... همه چاپ می شوند و به عنوان مثال ، اگر قرار است در 10 مرحله انجام شود ، 10 پلاک به بیمار تحویل می دهند.

بیمار از هر پلاک به مدت یک تا دو هفته استفاده می کند تا مثلاً 0.2 میلی متر رخ دهد و پس از استفاده از همه پلاک ها (که ممکن است 15 یا 20 باشد) ، نتیجه نهایی به دست می آید.

بنابراین تعداد مراحل (که اساساً همان تعداد پلاک های شفاف است) به درجه تغییر شکل و پیچیدگی دندان های بیمار برمی گردد.

کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

www.clinicgholhak.com

کلینیک قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

قبل و بعد ارتودنسی دندان
قبل و بعد ارتودنسی دندان

14 شهریور 1401

قیمت ارتودنسی دندان کودکان
قیمت ارتودنسی دندان کودکان

10 شهریور 1401

آیا می شود فقط یک دندان را ارتودنسی کرد؟
آیا می شود فقط یک دندان را ارتودنسی کرد؟

01 شهریور 1401

ارتودنسی دندان مرحله به مرحله
ارتودنسی دندان مرحله به مرحله

24 مرداد 1401

ارتودنسی دندان نامرتب
ارتودنسی دندان نامرتب

23 مرداد 1401