کامپوزیت دندان,عمر کامپوزیت دندان,شرایط انجام کامپوزیت دندان,هزینه کامپوزیت دندان
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

کامپوزیت دندان چگونه است؟

کامپوزیت دندان روشی است که باعث تغییر رنگ دندان ها ، شکل ، اندازه و شکل ظاهری دندان میشود. اگر تا به امروز دندان های خود را با خمیر دندان پر کرده اید ، پس حتماً با این روش آشنا هستید. این کامپوزیت بر روی دندانهای نامنظم ، شکسته و آسیب دیده قرار می گیرد تا توسط اشعه به شکل دندان سفت شود.


کامپوزیت دندان

 

کامپوزیت دندان چگونه است؟

کامپوزیت دندان روشی است که باعث تغییر رنگ دندان ها ، شکل ، اندازه و شکل ظاهری دندان میشود. اگر تا به امروز دندان های خود را با خمیر دندان پر کرده اید ، پس حتماً با این روش آشنا هستید. این کامپوزیت بر روی دندانهای نامنظم ، شکسته و آسیب دیده قرار می گیرد تا توسط اشعه به شکل دندان سفت شود.

برای اصلاح ظاهر دندان ها و سلامت آنها از درمان کامپوزیت استفاده می شود. اگر دندان شما نامنظم یا آسیب دیده است ، می توانید به راحتی ، بدون درد و سریع از این روش استفاده کنید.

مراحل کامپوزیت دندان

مراحل کامپوزیت دندان ، فقط در یک جلسه دندانپزشکی توسط متخصص کامپوزیت دندان انجام می شود. چون کامپوزیت دندان توسط خود متخصص کامپوزیت روی دندان قرار می گیرد، به همین دلیل ، کامپوزیت دندان بیش از سایر روش ها به ترکیبی از مهارت و مهارت دندانپزشکی نیاز دارد. به طور کلی ، مراحل انجام کامپوزیت دندان به شرح زیر است :

  1. . در مرحله اول ، در صورت لزوم ، هرگونه کار دندانپزشکی زیبایی و درمانی مانند لیفت لثه باید انجام شود.
  2. در صورت لزوم ، اندکی آماده سازی روی دندان های بیمار انجام می شود.
  3. انتخاب رنگ دندان کامپوزیت در این مرحله انجام می شود.
  4. دندان ها را ایزوله کردن ، اسید زدن ، شستن  و خشک کردن دندانها.
  5. 5- دندانپزشک با استفاده از انواع مختلف کامپوزیت شروع به ساخت روکش های کامپوزیت می کند.
  6. پالیش و اتمام کامپوزیت.
  7. شستشوی فیزیولوژیکی لثه ها پس از درمان.

در صورت اطلاعات بیشتر درباره روش انجام کامپوزیت دندان بر روی لینک کلیک نمایید.

انواع کامپوزیت دندان

انواع کامپوزیت های دندانی شامل کامپوزیت های روکش دندان ، کامپوزیت ماکروفیلیک ، کامپوزیت میکروفیل ، کامپوزیت هیبریدی ، میکرو هیبرید و نانو هیبرید است. برای اطلاعات بیشتر در مورد انواع کامپوزیت دندان بر روی لینک کلیک کنید.

بهترین مارک کامپوزیت دندان

بهترین مارک کامپوزیت دندان در ایران از برندهای امریکایی یا ژاپنی هستند. که بسته به نوع آنها قیمتشان هم متغیر خواهد بود.از مارکهای خوب امریکایی میتوان به 3M , Bisco ، Cosmedent  اشاره کرد.از مارکهای کاپوزیت ژاپنی نیز میتوان به Gradia Direct ، Geanial و kuraray اشاره کرد.

 

کامپوزیت-دندان

 

چه کسانی نباید از کامپوزیت دندان استفاده کنند؟

 

تقریباً همه افراد می توانند از کامپوزیت دندان برای اصلاح طرح لبخند خود استفاده کنند. لازم به ذکر است که از روش های زیبایی دندان مانند کامپوزیت دندان و لمینت دندان بر روی دندان هایی استفاده می شود که اساساً سالم و ردیف هستند.

در واقع از کامپوزیت ها و لمینت ها فقط برای رفع مشکلات زیبایی دندان ها مانند رفع کج شدن دندان ها ، فاصله بین دندان ها و ... استفاده می شود و نمی توانند در درمان و مشکلات عملکردی دندان ها موثر باشند. به همین دلیل ، دندانپزشک زیبایی برای دریافت کامپوزیت و لمینت ابتدا وضعیت دندان های شما را ارزیابی می کند و اگر مشکل عمده ای در دندانپزشکی ندارید ، این روش ها را روی دندان های شما اعمال می کند.

برای کسانی که مشکلات دندانی مانند پوسیدگی دندان ، بیماری لثه ، دندان های شدید کج و غیره دارند ، ابتدا باید این مشکلات با سایر روش های دندانی برطرف شود ، سپس برای دندان های زیبایی ، از روش های زیبایی دندان و لمینت دندان استفاده شود. به طور کلی ، افرادی که مشکلات زیر را دارند ممکن است تا زمان حل مشکل کاندیداهای مناسبی برای کامپوزیت دندان و لمینت دندان نباشند.

  • افرادی که عادت هایی مانند دندان قروچه دارند.
  • افرادی که ساییدگی شدید دندان دارند.
  • افرادی که دچار پوسیدگی شدید دندان هستند.
  • افراد مبتلا به بیماری لثه فعال.
  • افراد با سلامت دهان و دندان بسیار ضعیف.
  • همچنین افرادی که دندان هایشان برجسته تر است برای اصلاح طرح لبخند خود باید به جای دندان کامپوزیت از لمینت سرامیکی استفاده کنند. ضخامت لمینت دندان های سرامیکی بسیار ناچیز است و بنابراین برای افرادی که دارای دندان برجسته هستند بیشتر مناسب است.

کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

www.clinicgholhak.com

کلینیک قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

قیمت کامپوزیت دندان جلو
قیمت کامپوزیت دندان جلو

03 آبان 1402

انواع مارک کامپوزیت دندان
انواع مارک کامپوزیت دندان

08 شهریور 1401

چرا کامپوزیت دندان می ریزد؟
چرا کامپوزیت دندان می ریزد؟

30 مرداد 1401

جلوگیری از زرد شدن کامپوزیت دندان
جلوگیری از زرد شدن کامپوزیت دندان

24 مرداد 1401

چگونه کامپوزیت دندان را می چسبانند؟
چگونه کامپوزیت دندان را می چسبانند؟

23 مرداد 1401