ارتودنسی دندان,طول درمان ارتودنسی درمان,هزینه ارتودنسی دندان,شرایط انجام ارتودنسی دندان
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

طول درمان با ارتودنسی چند سال طول میکشد؟

چه از بریس های سنتی استفاده کنید و چه از بریس های نامرئی ، روش ارتودنسی دندان شما حدود 6 تا 24 ماه طول می کشد. اگر شدت مشکلات ارتودنسی کمتر باشد ، درمان کوتاهتر و برای مشکلات پیچیده تر ، درمان طولانی تر خواهد شد. پس از برداشتن مهاربندها از دندان ، بیمار نیاز به استفاده از نگهدارنده به همان مدت درمان اصلی دارد.


طول درمان ارتودنسی دندان

 

طول درمان با ارتودنسی چند سال طول میکشد؟

چه از بریس های سنتی استفاده کنید و چه از بریس های نامرئی ، روش ارتودنسی دندان شما حدود 6 تا 24 ماه طول می کشد. اگر شدت مشکلات ارتودنسی کمتر باشد ، درمان کوتاهتر و برای مشکلات پیچیده تر ، درمان طولانی تر خواهد شد. پس از برداشتن مهاربندها از دندان ، بیمار نیاز به استفاده از نگهدارنده به همان مدت درمان اصلی دارد.

یک متخصص ارتودنسی معمولاً سریعترین و ایمن ترین روش را برای صاف نمودن دندان های شما پیشنهاد می کند.

وظیفه بریس های ارتودنسی

عملکرد بریس ها و آسترهای ارتودنسی حرکت دندان ها به همراه لثه ها و فک ها به موقعیت اصلی خود است ، بنابراین تسریع در این روند می تواند منجر به مشکلاتی از جمله از دست دادن استخوان و تحلیل لثه شود. یک متخصص ارتودنسی می تواند تعادل بین اتمام هر چه سریعتر ارتودنسی و داشتن لبخندی سالم را برای بقیه عمر حفظ کند.

عوامل موثر در مدت زمان ارتودنسی دندان

ارتودنسی دندان برای هر بیمار متفاوت عمل می کند زیرا دهان هر فرد منحصر به فرد است. اگرچه مدت زمان درمان ارتودنسی را نمی توان با قطعیت تعیین کرد ، اما می توان به عواملی اشاره کرد که در تعیین این زمان نقش مهمی دارند.

نوع ارتودنسی

متقاضیان ارتودنسی امروزه گزینه های زیادی برای انتخاب دارند: بریس های فلزی سنتی ، بریس های سرامیکی و بریس های شفاف از نوع ارتودنسی. بریس های فلزی از فلز جامد رنگی ساخته شده اند که سیستم را بسیار قوی نگه می دارند. از طرف دیگر ، بریس های سرامیکی و آسترهای شفاف زیباتر از بریس های فلزی به نظر می رسند و بیشتر بزرگسالان آنها را ترجیح می دهند.

سن

سن عامل دیگری است که تعیین می کند چه مدت باید بریس ها روی دندان قرار گیرند. افراد در هر سنی می توانند از ارتودنسی بهره مند شوند ، اما کودکان و نوجوانان با درمان ارتودنسی سریعتر و نتایج بهتری می گیرند. کودکان زیر 7 سال باید توسط متخصص ارتودنسی معاینه شوند. فک کودکان هنوز در حال رشد است و در صورت درمان زود هنگام ، هرگونه مشکل اسکلتی یا دهانی بدون نیاز به اقدامات تهاجمی به راحتی قابل اصلاح است. در این مرحله ارتودنسی کودکان قبل از قرار دادن همه دندان های دائمی انجام می شود. درمان ارتودنسی در دوره بلوغ سریعتر ، آسان تر و جامع تر است. از آنجا که بزرگسالان رشد خود را متوقف کرده اند ، برای دستیابی به نتایج مطلوب مجبورند زمان بیشتری را برای درمان ارتودنسی بگذرانند. البته این بدان معنا نیست که ارتودنسی برای همه بزرگسالان دو سال یا بیشتر طول می کشد ، اما بسته به هدف درمان ، بیشتر بزرگسالان می توانند در مدت یک سال یا کمتر به لبخند دلخواه برسند.

شدت مشکل ارتودنسی

مسئله اصلی دیگر در این بحث شدت مشکلات ارتودنسی است. فاصله و شلوغی جزئی دندان ها در یک سال یا کمتر قابل اصلاح است. در حالی که اصلاح موارد شدیدتر مانند مال اکلوژن می تواند بسیار بیشتر طول بکشد.

رفتار و تعهد بیمار

روش و تعهد بیمار به درمان ارتودنسی می تواند نقش بسیار مهمی در تخمین مدت زمان درمان ارتودنسی و نتیجه آن داشته باشد. عدم همکاری بیمار می تواند درمان ارتودنسی را طولانی کرده و کیفیت نتیجه نهایی را کاهش دهد. کار با متخصص ارتودنسی به بیمار کمک می کند تا در مدت زمان کوتاهتری نتیجه بهتری کسب کند. همکاری شامل حفظ بهداشت دندان های ارتودنسی ، شرکت در قرارهای منظمی است که توسط ارتودنتیست برنامه ریزی شده و استفاده از بریس های ارتودنسی طبق دستورالعمل ها. مثلا؛ اگر بیمار روزانه به جای 20 تا 22 ساعت استفاده از ارتودنسی نامرئی در دهان خود قرار دهد ، صاف و مرتب شدن دندان ها بسیار بیشتر طول می کشد.

عوامل دیگر

در حالی که نوع ارتودنسی ، شدت مشکل و میزان تعهد بیمار نقش اساسی در طول ارتودنسی دندان دارد ، عوامل بیولوژیکی نیز می توانند نقش داشته باشند. بدن هر بیمار متفاوت است و دندان ها با سرعت های مختلف حرکت می کنند.

نگهداری نتیجه ارتودنسی

پس از برداشتن مهاربندها از دندان ، استفاده از نگهدارنده برای حفظ این نتیجه ضروری است. از آنجا که بریس های ارتودنسی برداشته می شوند ، دندان ها تمایل به بازگشت به موقعیت قبلی خود دارند. با استفاده از یک نگهدارنده ، لثه ها و استخوان های فک زمان کافی را خواهند داشت تا به موقعیت جدید عادت کنند.

ارتودنسی-دندان

 

کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

www.clinicgholhak.com

کلینیک قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

قبل و بعد ارتودنسی دندان
قبل و بعد ارتودنسی دندان

14 شهریور 1401

قیمت ارتودنسی دندان کودکان
قیمت ارتودنسی دندان کودکان

10 شهریور 1401

آیا می شود فقط یک دندان را ارتودنسی کرد؟
آیا می شود فقط یک دندان را ارتودنسی کرد؟

01 شهریور 1401

ارتودنسی دندان مرحله به مرحله
ارتودنسی دندان مرحله به مرحله

24 مرداد 1401

ارتودنسی دندان نامرتب
ارتودنسی دندان نامرتب

23 مرداد 1401