ارتودنسی دندان,طول درمان ارتودنسی درمان,هزینه ارتودنسی دندان,شرایط انجام ارتودنسی دندان
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

مشاوره قبل از ارتودنسی دندان

ارتودنسی دندان یکی از روش های دندانپزشکی می باشد که در حال حاضر بسیاری از افراد برای مرتب سازی و هم ردیف بودن دندان های خود از آن استفاده می نمایند.

شاید با شنیدن ارتودنسی دندان در ذهن شما این به وجود آید این روش مناسب نوجوانان و در آن سن بهترین زمان انجامش  می باشد، اما امروزه میتوان گفت  اغلب بیماران را بزرگسالان تشکیل می دهند.


مشاوره قبل از ارتودنسی دندان

ارتودنسی دندان یکی از روش های دندانپزشکی می باشد که در حال حاضر بسیاری از افراد برای مرتب سازی و هم ردیف بودن دندان های خود از آن استفاده می نمایند.

شاید با شنیدن ارتودنسی دندان در ذهن شما این به وجود آید این روش مناسب نوجوانان و در آن سن بهترین زمان انجامش  می باشد، اما امروزه میتوان گفت  اغلب بیماران را بزرگسالان تشکیل می دهند.

سلامت دهان و دندان ها یکی از مهمترین مواردی است که در سلامتی نقش مهم و بسزایی دارد و توجه به آن ها را باید در الویت خود قرار دهید و انجام ترمیم و هرگونه درمان سن و سال نمی شناسد هدف این می باشد که شما صاحب دندان هایی سالم باشید تا از آسیب به دیگر بخش های بدنتان جلوگیری شود.

علاوه بر این شما با مرتب سازی دندان هایتان چهره دلنشین و لبخندی زیباتر خواهید داشت و همین امر باعث می شود اعتماد بنفس بسیار زیادی داشته باشید و بتوانید در جمع ها حس بهتری را تجربه کنید.

اما قبل از هر اقدامی برای ارتودنسی دندان چه کارهایی را باید انجام دهیم؟

  • انتخاب متخصص ارتودنسی دندان:

شما باید قبل از انجام درمان خود در درجه اول نزد متخصص ماهر و با تجربه بروید و توسط این شخص معاینات لازم را انجام دهید و تصمیم بگیرید کدام نوع از ارتودنسی برای شما مناسب است و طول درمان چه مدتی طول می کشد. وقتی که دندانپزشک خود را انتخاب می کنید حتما مطمئن باشید که تخصص ارتودنسی را دارد و در برد تخصصی پذیرفته شده باشد. اینگونه با خیالی آسوده و راحت می توانید ارتودنسی دندان را برای خود انجام دهید.

  • تعیین وقت مشاوره با متخصص ارتودنسی دندان:

بعد از اینکه دندانپزشک خود را انتخاب کردید باید در اسرع وقت ساعتی را برای ویزیت خود در نظر بگیرید تا هرچه زودتر درمان را آغاز نمایید. بیشتر اوقات جلسات مشاوره رایگان می باشد و شما می توانید اطلاعات لازم و کافی را دریافت کنید و بعد از هر اقدامی را که صلاح دیدید انتخاب نمایید.

  • هزینه انجام ارتودنسی دندان:

درمان ارتودنسی هزینه زیادی دارد و با توجه به محل زندگی و کارهایی که قرار است بر روی دندان شما انجام شود تغییر خواهد کرد و نوع  ابزار و براکت و ... در هزینه ای که شما باید پرداخت کنید تاثیر دارد. پس در جلسات مشاوره درباره این موضوع نیز صحبت نمایید.

میانگین هزینه درمان ارتودنسی هزینه ارتودنسی دندان بسته به جایی که شما زندگی می‌کنید و آنچه که باید روی دندان‌های شما انجام شود، متغیر است. معمولاً ارتودنسی شفاف به اندازه بریس‌های فلزی هزینه دارند و گاهی هزینه بیشتری هم خواهند داشت. البته برای شما این امکان وجود دارد که مبلغ را به صورت اقساطی پرداخت نمایید.

ارتودنسی-دندان

هزینه ارتودنسی دندان چگونه است؟

هزینه ارتودنسی دندان بستگی به نوع ارتودنسی دارد. معمولا ارتودنسی با توجه به نظر پزشک و معاینات انجام شده مشخص می شود. ارتودنسی اغلب شامل یک فک ثابت با ریتینر، دو فک ثابت با ریتینر، ارتودنسی متحرک نیم فک، درمان ارتودنسی ثابت دو فک با دندان نهفته، اضافه شدن هدگیر به ثابت و غیره می باشد که هر یک از این موارد دارای هزینه های خاص هستند. هزینه ارتودنسی بستگی به نوع درمان و تعداد جلسات و سختی کار و تجهیزات و ابزار های قابل استفاده دارد. معمولا با استفاده از جلسات مشاوره سعی می شود به سادگی کارهای درمان آغاز شود و هزینه های دقیق برآورد شود. ارتودنسی اقساطی دارای مزایایی است که از جمله آن ها می توان به کاهش درد های ناشی از عدم ردیف بودن دندان ها و هضم ساده تر اشاره نمود.

می توان هزینه های ارتودنسی را به صورت اقساطی پرداخت نمود. این اقساط با توجه به تعداد جلسات درمانی و پس از مشاوره و معاینه دقیق مشخص می شوند. ارتودنسی اقساطی دارای مزایای زیادی می باشد. سیمادنت سعی می کند بهترین خدمات را با شرایط پرداختی مناسب ارائه بدهد.

اگر ارتودنسی اقساطی باشد، از کیفیت کار کم می شود؟

ارتودنسی به این صورت است که اول از هر چیزی بیمار به دندانپزشک ارتودنسی مراجعه می کند و با مشورت و راهنمایی میزان هزینه برای شما مشخص خواهد شد. پس از اینکه هزینه و نوع ارتودنسی مشخص شد تعداد جلسه های درمانی نیز مشخص می شود. در بازه زمانی درمانی ارتودنسی بیمار می تواند هزینه را به صورت اقساط پرداخت نماید. هزینه ارتودنسی بستگی به معیار های خاص کلینیک مربوطه دارد و باید بدانید که اقساطی بودن این کار ربطی به کیفیت کار انجام شده ندارد.

همه مراحل ارتودنسی با بهترین کیفیت برای شما انجام خواهد شد.

مشاوره-قبل-ارتودنسی-دندان

تغذیه بعد از انجام ارتودنسی چگونه باید انجام شود؟

بعد از انجام ارتودنسی دندان مراقبت هایی لازم است انجام دهید، یکی از این موارد این می باشد که از خوردن خوراکی های رنگی، سفت، ذرت و تنقلات باید پرهیزکرد.

در مقابل مواد غذایی که دارای کلسیم است به شدت توصیه می شود و مصرف انواع ویتامین ها مواد معدنی مانعی ندارد. نوشیدنی های خنک نیز می توان خوردنش در این دوران برای شما بسیار لذتبخش باشد.

اما ممکن است با وجود مراقبت هایی که انجام می دهید، آسیب هایی نیز وارد شود در این زمان چه کارهایی باید انجام داد؟ ما مواردی را برای شما آورده ایم که ممکن است سوال در ذهن شما باشد:

1.اگر براکت ارتودنسی شما شل یا کنده شد چه کاری را باید انجام داد؟

  • در این مواقع با متخصص ارتودنسی معالج خود تماس بگیرید و یک وقت اورژانسی معاینه ارتودنسی بگیرید. در صورتی که نسبت این موارد سهل انگار باشید در طول درمان ارتودنسی خود اختلال ایجاد می کنید.

2.چطور براکت ارتودنسی را تمیز کنیم؟

  • برای تمیز کردن براکت های ثابت ارتودنسی از مسواک و براش مخصوص ارتودنسی کمک بگیرید. همچنین دقت کنید استفاده از دهانشویه های کلرهگزیدین طی این دوران منجر به زرد شدن دندان ها می شود. بنابراین از دهانشویه مناسب دوران ارتودنسی استفاده کنید تا از زرد شدن دندان ها جلوگیری کنید.

3.آیا براکت ارتودنسی برای گفتار مشکل ایجاد می کند؟

  • در روزهای اولیه درمان ارتودنسی ممکن است بیمار کمی نوک زبانی صحبت کند اما با گذشت چند روز بیمار به براکت ارتودنسی عادت می کند و می تواند به راحتی کلمات را تلفظ کند. این وضعیت ممکن است در ارتودنسی لینگوال یا پشت دندانی کمی بیشتر طول بکشد.

4.هر چند وقت یک بار باید برای معاینه ارتودنسی مراجعه کنیم؟

  • بسته به نظر متخصص ارتودنسی دندان معالج این بازه زمانی ممکن است از هر دو هفته تا هر دو ماه متغییر باشد. متخصص ارتودنسی پس از هر جلسه ویزیت بیمار زمان مناسب بعدی را به او یادآوری می کند. این بازه زمانی ویزیت ارتودنسی بسته به نوع درمان و مرحله درمان ارتودنسی متغییر خواهد بود.

در ادامه یکی از کلینک های مجهز دندانپزشکی در شمال تهران را به شما معرفی خواهیم کرد. این مجموعه با داشتن کادری مجرب و دندانپزشکانی متخصص می توانند همراهی برای شما باشند تا داشتن دندان هایی زیبا و سالم را تجربه کنید.

هزینه-ارتودنسی-دندان

ارتودنسی دندان درکلینیک قلهک

همانطور که گفته شد برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه و انجام ارتودنسی دندان هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینیک مراجعه فرمایید.

https://clinicgholhak.com/

کلینیک-دندانپزشکی-قلهک

 

 

 

 

 


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

قبل و بعد ارتودنسی دندان
قبل و بعد ارتودنسی دندان

14 شهریور 1401

قیمت ارتودنسی دندان کودکان
قیمت ارتودنسی دندان کودکان

10 شهریور 1401

آیا می شود فقط یک دندان را ارتودنسی کرد؟
آیا می شود فقط یک دندان را ارتودنسی کرد؟

01 شهریور 1401

ارتودنسی دندان مرحله به مرحله
ارتودنسی دندان مرحله به مرحله

24 مرداد 1401

ارتودنسی دندان نامرتب
ارتودنسی دندان نامرتب

23 مرداد 1401