کامپوزیت دندان,عمر کامپوزیت دندان,شرایط انجام کامپوزیت دندان,هزینه کامپوزیت دندان
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

چگونه متوجه شویم کامپوزیت دندان برای ما مناسب است؟

اگر شما قصد انجام کامپوزیت دندان را دارید و می خواهید بدانید که آیا استفاده از این روش برای شما مناسب است یا خیر باید در ابتدا بدانید به طور کلی کامپوزیت دندان چه ایرادات و مشکلاتی را می پوشاند و برطرف می کند.

شما به وسیله کامپوزیت دندان می توانید ایرادات جزئی تر را برطرف سازید و صاحب لبخندی زیبا و دندان هایی بدون نقص شوید. شما با مراجعه به دندانپزشک با تجربه و حرفه ای معاینات لازم را انجام می دهید و براساس نظری که او دارد درمان خود را آغاز می نمایید.


چگونه متوجه شویم کامپوزیت دندان برای ما مناسب است؟

اگر شما قصد انجام کامپوزیت دندان را دارید و می خواهید بدانید که آیا استفاده از این روش برای شما مناسب است یا خیر باید در ابتدا بدانید به طور کلی کامپوزیت دندان چه ایرادات و مشکلاتی را می پوشاند و برطرف می کند.

شما به وسیله کامپوزیت دندان می توانید ایرادات جزئی تر را برطرف سازید و صاحب لبخندی زیبا و دندان هایی بدون نقص شوید. شما با مراجعه به دندانپزشک با تجربه و حرفه ای معاینات لازم را انجام می دهید و براساس نظری که او دارد درمان خود را آغاز می نمایید.

اما برای اینکه کاملتر بدانید جز افراد کاندید شده هستید با ما همراه شوید تا به این موضوعات بپردازیم.

معایبی که می توان با کامپوزیت دندان پوشش داد

برای اینکه بدانیم فرد کاندید مناسب کامپوزیت دندان است یا خیر، ابتدا توضیح می دهیم چه معایبی را می توان با استفاده از کامپوزیت دندان پوشش داد؟ در صورتی که این مشکلات را دارید، می توان گفت کاندید مناسبی برای این روش به شمار می روید:

  • نامرتبی دندان ها

یکی از مشکلاتی که می توان با کامپوزیت دندان پوشش داد، نامرتبی و عدم نظم بین دندان ها می باشد. بهم ریختن دندان ها به این صورت است که دندان ها عقب تر و یا جلوتر از دندان های دیگر هستند. علت این عدم نظم را می توان به مسایل ژنتیکی و یا عوامل دیگری مانند استفاده از پستونک و یا زبان زدن به دندان های تازه رشد کرده و نیز عدم مراقبت های بهداشتی مربوط دانست. در هر صورت نامنظمی دندان ها می تواند فرد را کاندید مناسب کامپوزیت دندان نماید.

  • دندان های خرگوشی

دندان خرگوشی ها افرادی هستند که دندان ها در فک بالا جلوتر از دندان های فک پایین باشند. این مشکل نیز ممکن است ارثی باشد و یا عواملی مانند مکیدن انگشت یا پستونک در دوران کودکی و در زمان رشد دندان ها در ایجاد آن تاثیر داشته باشند. کامپوزیت دندان یک روش غیر تهاجمی و ایمن برای زیباتر نشان دادن وضعیت قرار گرفتن این دندان ها می باشد. با کامپوزیت دندان می توان دندان های صاف و یکدستی را برای فرد به همراه آورد.

  • دندان هایی با شکستگی جزیی

دندان ها در اثر عواملی مانند ضربه خوردن، سوانح، تصادفات و ممکن است دچار شکستگی و لب پر شدن شوند. در این صورت می توان با کامپوزیت دندان این مشکل را پوشش داد. نکته ای که در این زمینه مهم است این است که شکستگی باید جزیی باشد، در غیر این صورت روش های دیگری برای رفع این مشکل وجود دارد. گاز زدن اجسام و یا مواد غذایی سفت و سخت نیز ممکن است احتمال لب پر شدن دندان ها را بالا ببرد که در این صورت فرد را کاندید مناسب کامپوزیت دندان خواهد نمود. این شکستگی و لب پر شدن بخصوص در دندان های جلویی برای فرد مشکلاتی را در هنگام حضور در اجتماع و ایجاد می کند. با کامپوزیت دندان در سریع ترین زمان ممکن و در یک جلسه دندانپزشکی می توان به راحتی این مشکل را برطرف نمود و اعتماد به نفس را به فرد بازگرداند.

  • دندان های فاصله دار

دندان های فاصله دار بخصوص در دندان های جلویی می تواند زیبایی چهره فرد را تحت تاثیر قرار دهد. با انجام کامپوزیت دندان این فاصله پوشش داده می شود و شکافی در بین دندان ها دیده نمی شود.

  • بدرنگی دندان ها

یکی از مشکلاتی که فرد را کاندید مناسب کامپوزیت دندان می نماید، بدرنگی و زرد شدن دندان ها است. زرد شدن دندان ها بر اثر عوامل مختلفی مانند استعمال دخانیات و مصرف مداوم نوشیدنی های رنگی مانند چای، قهوه و اتفاق بیفتد. این افراد به مرور زمان شفافیت و سفیدی دندان ها را از دست می دهند و نیاز است که از روش هایی مانند کامپوزیت دندان برای پوشش دادن این مشکل استفاده نمایند. با نصب کامپوزیت دندان سفیدی و شفافیت دندان ها بازگشته و فرد دارای طرح لبخند زیبایی خواهد شد. نکته مهم این است که باید بعد از نصب کامپوزیت دندان، مراقبت های لازم برای جلوگیری از تغییر رنگ روکش انجام شود. رعایت بهداشت دهان و دندان در کنار محدود کردن مصرف مواد غذایی و نوشیدنی های رنگی و نیز قطع مصرف دخانیات و یا به حداقل رساندن آن از جمله مراقبت هایی است که باید انجام گیرد. در غیر اینصورت به مرور زمان روکش کامپوزیت دندان نیز دچار بدرنگی شده و باید تعویض گردد.

کامپوزیت-دندان

آیا مراحل انجام کامپوزیت دندان را می دانید؟

برای شمایی که قصد انجام کامپوزیت دندان را دارید خوب است که مراحل انجام را بدانید و نسبت به آن آگاهی داشته باشید.

قبل انجام هرکاری لازم است دندانپزشک دندان های شما را بررسی نماید و ببیند که دندان های شما آسیب و مشکلی نداشته باشد. بعد از آن می تواند آماده سازی های لازم برای شروع کار را انجام دهد و بعد از آن رنگ کامپوزیت را انتخاب می نماید.

در ابتدای کار دندانپزشک با ایزوله کردن و بعد آن شست و شوی دندان ها را با محلول تمیز کننده آغاز می کند و بعد از خشک کردن شروع به انجام کار می نماید.

پولیش زدن دندان مرحله بعدی انجام کار است که بدن آن کامپوزیت به وسیله چسب مخصوص این کار بر روی دندان قرار گرفته می شود.

از مزایایی که این روش دندانی دارد این است که ماندگاری بالا دارد و از نظر قیمتی بسیار مناسب است. البته این را بای گفت که هزینه های آن بستگی به نوع مواد مورد استفاده و دندانپزشک مربوطه دارد.

کامپوزیت دندان به نسبت درملن های دیگر خیلی زود و بدون گرفتن وقت بر روی دندان ها نصب می شود و از شما زمان کمی گرفته می شود و میتوانید هم درمان خود را انجام دهید و هم به دیگر کارهای خود بپردازید.

کامپوزیت دندان مناسب افراد با خصوصیات زیر نمی باشد:

  • عادت دندان قروچه کردن
  • سایش شدید دندانی
  • نا مرتبی دندانی شدید
  • بیماری لثه فعال
  • بهداشت دهانی بسیار پایین

از لمینت سرامیکی استفاده نمایند. چون ضخامت لمینت کوچک است و برای دندان های برجسته مناسب تر می باشد.

اگر شما دندانهایتان به گونه ای باشد که فاصله داشته باشد و این فاصله ها استاندارد نباشد از کامپوزیت نیز بجای ارتودنسی می توانید استفاده کنید.

مراحل-انجام-کامپوزیت-دندان

مزایای استفاده از کامپوزیت دندان چیست؟

هر روش درمان دندانپزشکی دارای مزایا و معایبی می باشد که دانستن آن کمک می کند تا با آگاهی کامل و با نظر دندانپزشک روشی را برای خود انتخاب نمایید.

انجام کامپوزیت دندان مزایای زیادی را از نظر ترمیم و همچنین زیبایی از نظر متقاضی به همراه خواهد داشت. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • حفاظت از ساختار ضعیف دندان
  • جلوگیری از گسترش ترک دندان
  • کابرد آن برای ترمیم های پس از عصب کشی
  • پوشش دهی مناسب شکستگی دندان
  • تصحیح عملکرد دندان برای جویدن غذا پس از شکستگی دندان
  • حفاظت از دندان در برابر سایش
  • راه اتصال بریج به دندان
  • پوشش مناسبی برای ایمپلنت
  • اصلاح بد رنگی دندان
  • اصلاح فرم، طول و پهنای دندان
  • تصحیح بد شکلی دندان
  • بستن فواصل دندانی (دیاستما)
  • اصلاح به هم ریختگی جزیی دندان ها

در حال حاضر با پیشرفت علم دندانپزشکی، در کلینیک های دندانپزشکی تمام مراحل ساخت قالب و روکش در جلسه اول به صورت دیجیتالی انجام می دهند و احتیاج نیست زمان زیادی را برای این کار صرف کنید. اما این را هم در داخل پرانتز بگوییم که استفاده از این روش هزینه بیشتری را برای شما خواهد داشت.

کامپوزیت-دندان-مناسب-کیست

کامپوزیت دندان درکلینیک قلهک

همانطور که گفته شد برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال کامپوزیت دندان در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینیک مراجعه فرمایید.

https://clinicgholhak.com/

کلینیک-دندانپزشکی-قلهک

 

 

 


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

قیمت کامپوزیت دندان جلو
قیمت کامپوزیت دندان جلو

03 آبان 1402

انواع مارک کامپوزیت دندان
انواع مارک کامپوزیت دندان

08 شهریور 1401

چرا کامپوزیت دندان می ریزد؟
چرا کامپوزیت دندان می ریزد؟

30 مرداد 1401

جلوگیری از زرد شدن کامپوزیت دندان
جلوگیری از زرد شدن کامپوزیت دندان

24 مرداد 1401

چگونه کامپوزیت دندان را می چسبانند؟
چگونه کامپوزیت دندان را می چسبانند؟

23 مرداد 1401