ارتودنسی دندان,طول درمان ارتودنسی درمان,هزینه ارتودنسی دندان,شرایط انجام ارتودنسی دندان
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

اگر قصد انجام ارتودنسی دندان را دارید بخوانید.

تجربه ارتودنسی دندان می تواند کمی دلهره آور باشد ، به خصوص برای کسانی که هیچ شناخت قبلی از اقدامات ارتودنسی ندارند. اما اگر با تمام مراحل و همه کارهایی که در طول هر مرحله انجام می شود آشنا باشید ، قطعاً تحمل درمان های ارتودنسی برای شما آسان خواهد بود.


انجام ارتودنسی دندان

 

اگر قصد انجام ارتودنسی دندان را دارید بخوانید

 

تجربه ارتودنسی دندان می تواند کمی دلهره آور باشد ، به خصوص برای کسانی که هیچ شناخت قبلی از اقدامات ارتودنسی ندارند. اما اگر با تمام مراحل و همه کارهایی که در طول هر مرحله انجام می شود آشنا باشید ، قطعاً تحمل درمان های ارتودنسی برای شما آسان خواهد بود.

9 مرحله اصلی هر درمان ارتودنسی

1.مرحله ارجاع

اولین قدم مراجعه به یک متخصص ارتودنسی خوب است. از آنجا که بیشتر افراد برای سالم نگه داشتن دهان و دندان خود به دندانپزشک مراجعه می کنند ، ممکن است توسط دندانپزشک به ارتودنتیست ارجاع شود. دندانپزشک مشکلات ناهموار بودن دندان ها را می بیند و به بیمار توصیه می کند برای حفظ عملکرد و زیبایی دندان ها به متخصص مراجعه کند.

اما این بدان معنا نیست که شما باید ابتدا به دندانپزشک مراجعه کنید و سپس بنا به درخواست وی به متخصص ارتودنسی بروید. شما می توانید بدون مراجعه به مطب یا کلینیک یکی از این متخصصان مراجعه کرده و مستقیماً مورد ارزیابی و معالجه قرار بگیرید.

2.مرحله مشاوره

در تمام مراحل ارتودنسی ثابت و متحرک ، جلسه اول بسیار مهم است. این جلسه معمولاً یک جلسه معرفی و مشاوره است. متخصص با دقت به دندان های شما نگاه می کند و یا حتی از آنها اشعه ایکس می گیرد ، مشکلات آنها را پیدا می کند و بهترین روش ارتودنسی را برای تمیز و صاف کردن آنها معرفی می کند. اگر همه چیز خوب پیش برود و این متخصص را به عنوان متخصص ارتودنسی خود انتخاب کنید ، به ترتیب وارد مراحل دیگر ارتودنسی خواهید شد.

3.مرحله تعیین نوع درمان

همه بیمارانی که به متخصص ارتودنسی مراجعه می کنند مشکل خاصی یا مشابه ندارند. کمتر از حد بین دندان ها ، اوربایت ، شلوغی یا شکاف وجود دارد ، بنابراین با همه یکسان رفتار نخواهد شد. روش درمانی هر فرد دقیقاً متناسب با مشکل و شرایط دندانهای وی خواهد بود.

اگرچه نوع درمان تقریباً از همان الگوی پیروی می کند ، اما اقدامات ارتودنسی کودکان اندکی با روش های بزرگسالان متفاوت است.

4.رفع مشکلات دهان و دندان

درمان ارتودنسی دندان نسبتاً زمان بر است و اگر مشکل خاصی نداشته باشید ممکن است بین 6 ماه تا 3 سال طول بکشد. در همان جلسه ارزیابی ، متخصص بهداشت دهان و دندان شما معمولاً سلامت دهان و دندان شما را بررسی می کند و اگر مشکلی در سلامت دهان و دندان شما وجود نداشته باشد ، درمان را شروع می کند. اما اگر مشکل خاصی مانند عفونت لثه ، آبسه و غیره داشته باشید درمان نمی شوید و به شما گفته می شود که پس از درمان مشکلات دهان ، مجدداً برای ارزیابی به مطب بروید.

5.نصب بریس و براکت ها

این طولانی ترین مرحله از سری ارتودنسی ثابت یا ارتودنسی متحرک برای همه افراد تحت درمان است. زیرا روند نصب بریس های ارتودنسی کمی زمان بر است و به دقت ، توجه و مهارت بالایی نیاز دارد که در مجموع این جلسه را از هر جلسه دیگر طولانی می کند. در این جلسه سطح دندان ها تمیز می شود ، سیم های خاصی به دندان های شما وارد می شود و بر اساس موقعیت های تعیین شده ، براکت های ارتودنسی با کمک این سیم های خاص به سطح دندان ها متصل می شوند.

6.سیم‌کشی براکت ها

پس از نصب براکت ها ، نوبت به قرار دادن سیم در داخل براکت ها می رسد. متخصص ارتودنسی سیم های نیم دایره را برای اتصال براکت ها انتخاب می کند. اندازه سیم را مشخص کنید و در صورت لزوم آن را خم یا برش دهید. پس از عبور سیمها از داخل براکتها ، فشاری که این سیمها باید به دندانها وارد کنند توسط متخصص ارتودنسی تنظیم می شود.

7.مرحله بحث و تبادل نظر در مورد مراقبت از دهان و دندان

بعد از اینکه بریس ارتودنسی کاملاً روی دندانهای شما نصب و تنظیم شد ، ما وارد سایر مراحل ارتودنسی می شویم. اکنون وقت آن فرا رسیده است که متخصص در مورد عملکرد مهاربندها و عمر آن پس از نصب آنها با شما صحبت کند. او به شما می آموزد که چگونه درد ، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن را با یک مهاربند کنترل کنید. این احتمالاً محصولی را به شما معرفی خواهد کرد که می تواند در طول درمان برای شما مفید باشد که باید خریداری و استفاده کنید.

8.تنظیم بریس ها

پس از فشار فشاری که سیم باید روی دندان های کج شما وارد کند ، باید حدود 3 تا 4 هفته بعد به مطب متخصص خود بروید. متخصص سیم را از براکت و دهان شما جدا می کند. و سیم برداشته شده را با یک سیم جدید جایگزین می کند. برای اینکه دندان ها به سمتی که می خواهیم حرکت کنیم ، این سیم جدید کمی محکم تر می شود یا تنظیمات و تنظیمات متفاوتی نسبت به سیم قبلی دارد. (چون دندانها تا حدودی جابجا شده اند و سیم را باید این بار با فشار دیگری تنظیم کرد). با هر بار مراجعه به متخصص ارتودنسی ، سیم تغییر کرده و تنظیمات آن تغییر می کند.

9.قرار ملاقات های مکرر و منظم

در طول دوره درمان ارتودنسی ، باید در تمام جلساتی شرکت کنید که متخصصان برای شما تجویز می کنند. این قرارها برای ارزیابی و معاینه شما است. متخصص ارتودنسی می خواهد مطمئن شود که دندان های شما صاف است و مشکلی از نظر شما ، دندان ها و بریس ها وجود ندارد. اگر در این جلسات شرکت نکنید ، احتمالاً دوره درمان شما طولانی تر خواهد بود ، بنابراین به طور منظم در تمام جلسات درمانی به نفع شماست.

 

ارتودنسی-دندان

 

کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

 

در صورت نیاز به درمان ارتودنسی دندان می توانید برای رفع مشکلات خود به کلینیک قلهک ، یکی از برترین متخصصان ارتودنسی در تهران مراجعه کنید.

از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

www.clinicgholhak.com

کلینیک قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

قبل و بعد ارتودنسی دندان
قبل و بعد ارتودنسی دندان

14 شهریور 1401

قیمت ارتودنسی دندان کودکان
قیمت ارتودنسی دندان کودکان

10 شهریور 1401

آیا می شود فقط یک دندان را ارتودنسی کرد؟
آیا می شود فقط یک دندان را ارتودنسی کرد؟

01 شهریور 1401

ارتودنسی دندان مرحله به مرحله
ارتودنسی دندان مرحله به مرحله

24 مرداد 1401

ارتودنسی دندان نامرتب
ارتودنسی دندان نامرتب

23 مرداد 1401