ارتودنسی دندان,طول درمان ارتودنسی درمان,هزینه ارتودنسی دندان,شرایط انجام ارتودنسی دندان
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

ارتودنسی دندان را در کنار چه کسی انجام دهیم؟

یافتن یک متخصص ارتودنسی دندان خوب و مطمئن دغدغه اصلی همه افرادی است که خود یا فرزندشان مشکلات ارتودنسی دارند.


درمان ارتودنسی دندان

 

ارتودنسی دندان را در کنار چه کسی انجام دهیم؟

یافتن یک متخصص ارتودنسی دندان خوب و مطمئن دغدغه اصلی همه افرادی است که خود یا فرزندشان مشکلات ارتودنسی دارند. درمان ارتودنسی یکی از مهمترین درمانها در زمینه ترمیم دندان و فک است و نقش اساسی در سلامت دهان ، دندان ، صورت و لبخند افراد دارد. اجرای صحیح درمان های ارتودنسی به دلیل پیچیدگی فرآیند ، به دانش ، مهارت و تجربه به روز نیاز دارد ، بنابراین درمان های ارتودنسی باید توسط یک متخصص ارتودنسی خوب انجام شود.

درمان ارتودنسی دندان

ارتودنسی دندان گروهی از درمان های دندانپزشکی است که توسط متخصص ارتودنسی برای بهبود وضعیت دندان ها و فک در داخل دهان انجام می شود. در ارتودنسی هدف این است که دندانها به موقعیت مناسب خود برگردند تا عملکرد و زیبایی دندانها بهبود یابد. بنابراین ، وظیفه ارتودنسی اصلاح مال اکلوژن یا جفت شدن نامناسب دندان ها است. مال اکلوژن می تواند به دلیل عدم هم راستایی دندان ها یا دو فک نسبت به یکدیگر یا تا حدی از هر دو مشکل در یک فرد باشد.

قرارگیری نامناسب دندان ها یا دو فک نسبت به یکدیگر ، دندان های کج ، نامرتب ، تمیز کردن و نگهداری دندان را دشوارتر می کند و خطر پوسیدگی دندان ، بیماری لثه و در بعضی موارد از دست دادن دندان را افزایش می دهد.

این ناهنجاری ها می تواند منجر به مشکلات جویدن غذا ، ناهنجاری های سطح دندان و درد در مفاصل فک یا آسیب به بافت استخوانی فک و لثه شود. اگر دندان ها و آرواره ها در جای مناسبی نباشند ، نمی توانند وظیفه خود را به درستی در دستگاه گوارش انجام دهند و این امر مشکلات زیادی در دستگاه گوارش و سپس در سراسر بدن ایجاد خواهد کرد.

گاهی اوقات ، حتی افرادی که دندان های منظمی دارند ، نیاز به درمان ارتودنسی دارند. چیدمان نامناسب فک و دندان می تواند توانایی فرد در جویدن غذا و حتی صحبت را کاهش دهد. نامرتب بودن دندان ها باعث ساییدگی بیش از حد دندان ها و افزایش سرعت از دست رفتن دندان ها به مرور می شود.

از طرف دیگر ، دندان های کج ، نامرتب یا ناخوشایند از نظر دیگران زیبایی فرد را کاهش می دهد و باعث کاهش اعتماد به نفس و مشکلات اساسی در زندگی اجتماعی می شود.

تجربه متخصص ارتودنسی

تجربه نیز از فاکتورهای مهم در انتخاب یک متخصص ارتودنسی خوب است ، زیرا متخصص ارتودنسی باید بتواند دانش خود را به بهترین شکل در قالب درمان ارتودنسی به کار گیرد. تجربه کافی امکان اجرای درمان ارتودنسی دندان را با کمترین انحراف از برنامه ریزی و برنامه درمانی فراهم می کند.

تجربه بالا لزوماً به معنای پیری پزشک نیست ، امروزه بسیاری از پزشکان جوان ، زیرا آنها از ابتدای آموزش در دانشگاه ها در حال معالجه بیماران هستند ، بیش از یک دهه تجربه در درمان بیماری های دهان و دندان دارند.

اما درمان توسط افراد مسن لزوماً بهتر نیست و معیارهای دیگری نیز باید در نظر گرفته شود ، زیرا در برخی موارد سن بالا و تجربه بیش از حد پزشک می تواند نشانه دانش قدیمی او باشد. زیرا متأسفانه در بسیاری از موارد میل به فراگیری علوم جدید با گذشت زمان کاهش می یابد و تجربه در افراد افزایش می یابد.

بنابراین تجربه مهم است ، نه سن ، و سایر معیارها باید در نظر گرفته شوند.

 

متخصص ارتودنسی خوب

 

نکات مهمی که باید برای یافتن یک متخصص ارتودنسی خوب، مدنظر قرار داد:

 

پس از یافتن لیست متخصصان ارتودنسی و اطمینان از تخصص آنها در ارتودنسی ، گام بعدی انتخاب یک متخصص ارتودنسی است که بتوانید به آن اعتماد کرده و روند درمان خود را به او بسپارید.

شناسایی یک متخصص ارتودنسی با توجه به ویژگی های خاص وی آسان است. هنگامی که لیستی از چندین متخصص ارتودنسی به دست آوردید ، فقط برای مشاوره ارتودنسی به وب سایت مراجعه کنید یا برای مشاوره حضوری به ارتودنتیست مراجعه کنید و با کمی تحقیق ، به دنبال علائم و ویژگی های خاص زیر باشید.

کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

www.clinicgholhak.com

کلینیک قلهک

 


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

قبل و بعد ارتودنسی دندان
قبل و بعد ارتودنسی دندان

14 شهریور 1401

قیمت ارتودنسی دندان کودکان
قیمت ارتودنسی دندان کودکان

10 شهریور 1401

آیا می شود فقط یک دندان را ارتودنسی کرد؟
آیا می شود فقط یک دندان را ارتودنسی کرد؟

01 شهریور 1401

ارتودنسی دندان مرحله به مرحله
ارتودنسی دندان مرحله به مرحله

24 مرداد 1401

ارتودنسی دندان نامرتب
ارتودنسی دندان نامرتب

23 مرداد 1401