ارتودنسی دندان,عمر ارتودنسی دندان,کاربرد ارتودنسی دندان,شرایط انجام ارتودنسی دندان,هزینه ارتودنسی دندان
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

اشتباهات نادرست درباره ارتودنسی دندان

ارتودنسی دندان از روش های درمانی است که در حال حاضر افراد زیادی با این روش دندان های خود را ترمیم می نمایند و بیشتر اوقات  نتیجه موفقیت آمیزی داشته است و مورد قبول دندانپزشکان است.


اشتباهات نادرست درباره ارتودنسی دندان

ارتودنسی دندان از روش های درمانی است که در حال حاضر افراد زیادی با این روش دندان های خود را ترمیم می نمایند و بیشتر اوقات  نتیجه موفقیت آمیزی داشته است و مورد قبول دندانپزشکان است.

اُرتودُنسی دندان یکی از رشته های تخصصی در دندانپزشکی است و هر ساله افراد زیادی از این روش برای درمان دندان خود استفاده می نمایند.

اولین تخصص در دندانپزشکی شاخه ارتودنسی می باشد و در این علم دندان ها و فک هایی که در محل نامناسبی قرار گرفته اند اصلاح و به محل صحیح خود بازمی گردند.

وقتی دندان ها در جای درست خود قرار نمی گیرند، علاوه بر اینکه ظاهر زیبایی ندارند مشکلات بهداشتی را هم به دنبال خود دارد.

مشکلات بهداشتی را از این نظر می گوییم که وقتی دندان در جای درست نیست تمیز کردن و نگهداری از آن نیز سخت تر می شود و پوسیدگی دندان ها از عوارض آن خواهد شد.

از دیگر عوارض آن میتوانیم به موارد زیر اشاره نماییم:

  • مشکلات لثه ای
  • خوب جویده نشدن دندانها و مشکلات گوارشی
  • سردرد
  • مشکلات TMJ
  • احساس درد درگردن، شانه و پشت

همچنین دندان های کج و نامرتب به زیبایی ظاهر شخص آسیب می زند و اعتماد بنفس از وی می گیرد.

از مزایای استفاده از درمان ارتودنسی، داشتن دهانی سالم با ظاهری مناسب و زیبا با طول عمر بالا اشاره کرد.

اما برخی باور های غلط و اشتباه درباره این روش درمانی وجود دارد که در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.

ارتودنسی-دندان

اطلاعات درست ارتودنسی دندان را بدانیم

  • افراد بزرگسال نمی توانند ارتودنسی انجام بدهند

برخی از افراد این فکر را دارند که افراد بزرگسال نمی توانند ارتودنسی دندان را انجام دهند و تنها این درمان مختص سنین پایین است. باید گفت این باور اشتباهی است و ارتودنسی دندان سن خاصی ندارد.

  • ارتودنسی، درمان همه ایرادات دندانی است

عده ای نیز با این دید به ارتودنسی دندان نگاه می نمایند که بیشتر مشکلات دندانی به این روش قابل درمان است. اما باید گفت صحیح نیست و هر درمانی مختص خود و در سن مناسب قابل انجام است.

  • ارتودنسی جنبه زیبایی دارد

درست است این روش به زیبایی ظاهری فرد میافزاید، اما به نوعی درمان است و باعث می شود شما دندانی سالم داشته باشید.

  • روش‌های جدید ارتودنسی تبلیغ است

با پیشرفت علم قطعا روش های جدیدتری بوجود می آید و آنان جایگزین روش های قبلی می شود. اما برخی آنان را تبیغ می دانند و نسبت به روش های جدید اطمینان ندارند. باید گفت که چنین چیزی نیست روش های جدید و به روز تر با کاربرد و شرایط بهتر برای بیمار عمل می کند.

  • شکل دندان ها بعد از ارتودنسی دندان تغییر می کند

این دیدگاه به نوع انجام ارتودنسی دندان بستگی دارد. تغییرات به اینکه دندانپزشک چگونه ارتودنسی را انجام دهد و بعد از آن بیمار چگونه از نگهداری کند وابسته است.

و باورهایی دیگر که به اشتباه در بین مردم جا افتاده است و باعث شده که عده ای از این روش برای درمان خود استفاده نکنند.

اما در ادامه به شما خواهیم گفت چرا باید ارتودنسی دندان انجام دهید.

شرایط-انجام-ارتودنسی-دندان

 چرا باید ارتودنسی دندان را انجام دهیم؟

  • کمک به بهبود رعایت بهداشت:

به این مورد دقت کرده اید که وقتی میخواهید مسواک بزنید، به بعضی نقاط دندان دسترسی راحتی ندارید و نمیتوانید به خوبی آن را تمیز نمایید. حال تصور کنید دندان های نامرتب و کج باشند و ردیف هم قرار نداشته باشند. تمیز کردن دندان های نامرتب بسیار سخت و دشوار خواهد شد. از این جهت احتمال پوسیدگی دندان ها نیز بسیار زیاد می شود و ممکن است عفونت های لثه را نیز به دنبال داشته باشد. وقتی دندان های شما کامل تمیز نشودو روی آنها کامل پاک نشود به مرور سطح دندان ماده چسبناک و سختی تشکیل می شود که به مرور زمان تبدیل به جرم می شود.

جرم دندان به وجود آمده محل مناسبی برای کلونی سازی باکتری ها محسوب می شود و باکتری ها می توانند در آن ورود کنند از باقیمانده غذای روی دندان تغذیه می نمایند. این باعث می شود سطح  دندان اسیدی شود و به مرور کلسیم مینای دندان را از بین ببرد.

مینای دندان بخش اصلی محافظت است و اگر باکتری ها به لایه های عمیق تر نفوذ کنند، پوسیدگی دندان ایجاد می شود. اما این موارد به همینجا منتهی نمی شود، امکان این وجود دارد که در این بین لثه ها نیز درگیر شوند و عفونت کنند و همین باعث تحلیل رفتن استخوان و بافتهای نگهدارنده دندان می شود.

 اگر شما بتوانید دندان خود را به خوبی تمیز کنید درگیر چنین مسائلی نخواهید شد. اما باید بدانید که با وجود ایرادات دندانی این کار دشوار است اما ارتودنسی به شما کمک خواهد کرد ، دندان های صاف و سالمی داشته باشید و بعد از دوره درمان به راحتی از پس تمیز کردن آن بر آیید.

  • کمک به بهبود تکلم:

از مشکلات دیگری که دندان های نامرتب می توانند ایجاد کنند، ایراد تلفظ و تکلم است که می توان این مورد را با ارتودنسی بر طرف نمود .

  • بهبود زیبایی:

  تقاضای بیشتر مردم از درمان ارتودنسی ، جنبه زیبایی است. قطعا اگر دندان های نامرتب در دهان شما وجود داشته باشد، لبخند شما زیبا نخواهد بود. شما با درمان ارتودنسی دندان  می توانید این موضوع را درمان نمایید و به زیبایی خود بیافزایید. همچنین با درمان ارتودنسی مشکلاتی همچون عقب یا جلو بودن چانه را نیز میتوانید برطرف سازید و صورتی زیبا داشته باشید.

حال به این بپردازیم که در ارتودنسی چه مواردی مهم تر است:

استفاده از گزینه های جدیدتر و پیشرفته درمانی

در حال حاضر روش های جدیدی برای برطرف کردن مشکلات دندانی بوجود آمده است و شما بابت مسائلی همچون: فاصله بین دندان‌ها، نامنظمي دندانها، نهفتگي دندانها، بیرون زدگی دندانها، بزرگي يا كوچكي فكين و ... میتوانید روشی را برای خود انتخاب نمایید.

  • انتخاب نوع درمان به موارد زیر بستگی دارد:
  • سن
  • ظاهر دندان و زیبایی آن
  • طول دوره درمان
  • هزینه و ترجیح شخصی بیمار و متخصص

اما با این حال اگر به متخصص ارتودنسی مراجعه کنید بهترین درمان را با مشورت شما انتخاب می کند . این اولویت درمانی بهترین انتخاب برای شخص شما با مشکلات شما خواهد بود.  قطعا استفاده از جدیدترین تکنولوژی ها در این شاخه برای بیمار بهتر است و درمان راحتر صورت می گیرد.

در مقالات بعدی حتما به بررسی این روش ها می پردازیم.

  • هزینه انجام ارتودنسی مناسب

یکی از فاکتورهای مهم که قبلا نیز درباره اش گفته شد هزینه درمان می باشد. بهتر از قبل از انتخاب ارتودنتیست مناسب خود، اول از قیمت های درمان اطلاع کسب کنید تا بهتر بتوانید برای انجامش تصمیم بگیرید.

هزینه های ارتودنسی به مواد مورد استفاده و همچنین میزان پیچیدگی کار بستگی دارد و با توجه به کاری که برای شما انجام می شود قیمتی متفاوت دارد.

لازم به ذکر است که، تمام برندهاي معتبر ارتودنسی در اروپا و آمريكا توليد مي شوند  و این  محصولات وارداتي هستند و از دلایل هزینه بر بودن آن میتوانیم این مواد هزینه بر را ذکر کنیم . البته هزينه ي درمان ارتودنسی به صورت اقساطي ميباشد  و در مقايسه با بسياري درمانها كه تمام هزينه يكجا دريافت ميشود، ارتودنسی درمان مرقون به صرفه تری است. شما هزینه ی ارتودنسی را می توانید در طی یک سال که برابر با طول درمان ارتودنسی است، پرداخت کنید.

  • آرامش بیمار در محیط کلینیک

یکی از موارد حائز اهمیت و  مهم برای بیماران ارتودنسی دندان، راحتی  و آرامش در محیط کلینیک است. منظور از راحتی این است که در کلینیک تمامی کارها همچون:

  • زمان بندی نوبتها و درمان
  • زمان انتظار
  • راحتی اتاق انتظار از نظر سرمایش/گرمایش و مبلمان
  • برخورد مناسب کارکنان
  • دستیابی آسان به ارتودنتيست یا متخصص ارتودنسی جهت پرسیدن سؤالات
  • سهولت دسترسی به مطب

این حق بیمار است که در جلسه ویزیت تمامی سوالات در ذهن خود را بپرسد. متخصصین کلینیک قلهک زمان کافی برای مشاوره و ارائه طرح درمان برای بیماران خود تخصیص می دهند.

  • از سردرگمی در آوردن بیمار

 قبل از ارتودنسی دندان  نیاز است دندانپزشک معاینات لازم را انجام  می دهد و تمامی دندان های پوسیده بیمار را مشخص  و درمان می کند پس از آن متخصص ارتودنسی درمان را آغار می کند.  تمامی مراحل به  بیمار به طور کامل توضیح داده می شود و رادیوگرافی ها و فوتوگرافی های مورد نیاز تهیه می شود.

ارتودنسی-دندان-مناسب

ارتودنسی دندان درکلینیک قلهک

همانطور که گفته شد برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه و انجام ارتودنسی دندان هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینیک مراجعه فرمایید.

https://clinicgholhak.com/

 

کلینیک-دندانپزشکی-قلهک

 


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

قبل و بعد ارتودنسی دندان
قبل و بعد ارتودنسی دندان

14 شهریور 1401

قیمت ارتودنسی دندان کودکان
قیمت ارتودنسی دندان کودکان

10 شهریور 1401

آیا می شود فقط یک دندان را ارتودنسی کرد؟
آیا می شود فقط یک دندان را ارتودنسی کرد؟

01 شهریور 1401

ارتودنسی دندان مرحله به مرحله
ارتودنسی دندان مرحله به مرحله

24 مرداد 1401

ارتودنسی دندان نامرتب
ارتودنسی دندان نامرتب

23 مرداد 1401