ارتودنسی دندان,عمر ارتودنسی دندان,ارتودنسی نامرئی دندان,شرایط انجام ارتودنسی دندان,هزینه ارتودنسی دندان
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

ارتودنسی نامرئی دندان چیست؟

ارتودنسی دندان از بهترین روش های مرتب سازی و زیباسازی دندان ها است و در حال حاضر انتخاب بسیاری مناسبی است. ارتودنسی شاید به دلیل ظاهری که دارد برای خیلی از افراد  انجام آن حس خوبی نداشته باشد. اما این موضوع قابل حل است و برای این افراد راهکاری وجود دارد.


ارتودنسی نامرئی دندان چیست؟

ارتودنسی دندان از بهترین روش های مرتب سازی و زیباسازی دندان ها است و در حال حاضر انتخاب بسیاری مناسبی است. ارتودنسی شاید به دلیل ظاهری که دارد برای خیلی از افراد  انجام آن حس خوبی نداشته باشد. اما این موضوع قابل حل است و برای این افراد راهکاری وجود دارد.

ارتودنسی نامرئی از انواع ارتودنسی دندان است که بر روی دندان ها مشخص نمی باشد و بخاطر اینکه از سیم و براکت خبری نیست خیلی از افراد از دندانپزشک خود درخواست دارند این روش را برای درمان دندان های خود استفاده نمایند.

ارتودنسی نامرئی خود به سه روش انجام می گیرد و براساس شرایطی که شما دارید، دندانپزشک درمان شما را انجام می دهد.

این روش ها را با نام های زیر می شناسند:

  • لینگوال
  • ارتودنسی با مواد همرنگ
  • ارتودنسی با پلاک شفاف

تفاوتی که انواع ارتودنسی نامرئی با یکدیگر دارند، در نحوه قرارگیری و برداشتن آنها از دهان است. ارتودنسی نامرئی نیز به صورت ثابت و متحرک وجود دارد.

در ادامه کمی با روش های ارتودنسی نامرئی آشنا می شویم:

ارتودنسی نامرئی لینگوال:

ارتودنسی نامرئی به روش لینگوال سیم هایش در پشت دندان ها چسبانده می شود. این روش را دندانپزشکان معمولا توصیه نمی کنند، چرا که باعث اذیت زبان می شوند و فضا اشغال می کنند. در برخی موارد نیز از استفاده این روش شکستگی به وجود آمده است. از این رو دندانپزشک روش دیگری را به بیمارپیشنهاد می دهد.

ارتودنسی نامرئی با مواد همرنگ:

در این روش از براکت شفاف و رنگ دندان استفاده می کنند و جنس آن از پلاستیک و سرامیک است و از استحکام و زیبایی برخوردار می باشد. استفاده از این روش برای زبان و صحبت کردن مشکلی ایجاد نمی کند.

ارتودنسی نامرئی با پلاک شفاف:

در ارتودنسی با پلاک شفاف برای ردیف کردن و مرتب سازی دندان ها استفاده می شود. این روش را متخصص ارتودنسی دندان به تشخیص خود انجام می دهد. استفاده از پلاکت شفاف هنگام صحبت کردن آزاری برای فرد ندارد و رنگ آن مشخص نیست.

اما چرا باید ارتودنسی دندان انجام دهیم؟

روش-ارتودنسی-دندان

چرا باید ارتودنسی انجام دهیم؟

شاید برای شما سوال باشد که اگر دندان هایتان ارتودنسی نشود ممکن است به مرور زمان اصلاح گردد و در جای صحیح خود قرار بگیرد؟

جواب ما به سوال شما خیر است. چرا که دندان هرگونه رشد کند در همان حالت نیز باقی می ماند و تنها به وسیله ارتودنسی شما می توانید این ایراد دندانی خود را برطرف سازید و برای اقدام به این کار با متخصص ارتودنسی مشورت نمایید تا زمان مناسب انجام آن را برای شما تعیین نماید.

این کار برای کودکان و نوجوانان بسیار حائز اهمیت است که در زمان درستی دندان هایشان را ارتودنسی نمایند تا هر چه زودتر به سلامت کامل دهان و دندان دست یابند بهتر است در سن زیر 10 سال ارتودنسی دندان کودک نیز انجام گیرد. دلیل این امر این است که ایرادات فک های بالا حتما باید سریع اصلاح شود امابرای درمان  فک پایین اگر ایرادی داشته باشد می توان کمی دیر تر اقدام کرد.

درباره ایرادات دندانی نمیتوان سن دقیقی را معین کرد. شاید زمانی دندان ثنای مشکل دار شده باشد و درمان آن به قدری مهم است که باید از 8 سالگی کودک درمانش شروع شود.

بعضی اوقات این نامرتبی در دندانها را متخصص ارتودنسی تا زمان رویش تمام دندانهای دائمی و ریزش دندانهای شیری به تعویق می اندازد.

هدف از مرتب سازی فک و دندان در سنین پایین این می باشد که ظاهر او در سن بالاتر خوب شود و دیگر خجالتی از این بابت نداشته باشد. افرادی که با این مشکل درگیر هستند حتی با خندیدن نیز مشکل دارند و نمیتوانند به راحتی لبخند بزنند چون از ظاهر خود راضی نیستند. بنابراین این علم ارتودنسی کمک بسیار زیادی به اعتماد بنفس فرد می کند.

از هزینه های ارتودنسی دندان  اگر بخواهیم بگوییم بستگی به این دارد که دندان شما چه مشکلاتی دارد و چقدر باید روی آن کار شود تا حالت عادی به خود بگیرد.

مثلا اگر شما دندان پوسیده خراب داشته باشید اول باید به رفع آن مشکلات بپردازید و بعد از درمان کامل دندان هایتان، ارتودنسی را انجام دهید.

همین موارد باعث می شود شما علاوه بر هزینه ارتودنسی، هزینه های دیگری را نیز پرداخت نمایید و این مبلغ درمان را برای شما بالاتر می برد.

اگر در نظر دارید از روش های جدید تر درمانی استفاده کنید، باید هزینه بالاتری را پرداخت کنید. برای مثال ارتودنسی شفاف با الاینر گرانتر از براکت فلزی معمولی است. از این رو انتخاب روش و نوع وسیله مورد استفاده هم یکی از فاکتورهای تعیین کننده  هزینه درمان است که در صحبت با ارتودنتیست مشخص میشود.

ارتودنسی-نامرئی-دندان

درباره ارتودنسی نامرئی بیشتر بدانیم

استفاده از ارتودنسی دندان برای هر فردی که علاقمند به انجام این روش است مناسب و با مشورت دندانپزشک قابل انجام است و چون براکت و سیم مشخص نیست افراد بیشتر جذب آن شده اند.

هزینه این روش درمانی بالا است و نسبت به حالت استاندارد باید مبلغ بالاتری را پرداخت نمایید. اگر این درمان درست انجام شود دندان های شما مرتب می شود و احتیاجی نیست تا آخر عمر از آن استفاده نمایید.

در روش ارتودنسی نامرئی به دلیل اینکه می توان آن را در آورد و تمیز کرد و بهداشت دندان راحت تر انجام می شود. از این جهت از پوسیدگی دندان جلوگیری می شود.

از ویژگی مهم و خوبی که این نوع از ارتودنسی دندان دارد این می باشد که سیم و براکت مشخص نیست و ظاهر فرد را تغییر نمی دهد.

انجام ارتودنسی نامرئی دردی برای شما نخواهد داشت و اگر اوایل درمان کمی ناراحتی داشته باشید طبیعی است و فقط زمانی که می خواهید غذا بخورید و چیزی بنوشید می توانید آن را بردارید و بعد از مجدد بر سر جای خود قرار دهید.

این ها مواردی بودند که در روش ارتودنسی نامرئی مورد توجه است. اما باید در نظر داشته باشید نتیجه موفقیت آمیز هر درمانی به در دندانپزشکی به آن دندانپزشک بستگی دارد و براساس معیارهای مهم و مشخص باید آن را انتخاب نمایید.

از مواردی که باید به آن توجه کنید:

  • رضایت بیماران

یکی ازمهمترین دلایل در انتخاب متخصص ارتودنسی دندان، رضایت بیماران و مراجعه کنندگان جدید و سابق او است. هر چه تعداد بیماران و مراجعه کنندگان به یک متخصص ارتودنسی زیاتر باشد، شما می توانید با اطمینان بالاتری انتخاب خود را انجام دهید.

  • داشتن تابلوی اختصاصی

دقت کنید که دندانپزشک شما حتما تابلوی اختصاصی خود را داشته باشد و تخصص و اطلاعاتش در آن ذکر شده باشد و تحت نام و زیر نظر کسی کار نمی کند.

  • انجام فرآیند درمان توسط خود متخصص

توجه داشته باشید که خود متخصص درمان را برای شما انجام می دهد و این کار توسط دستیاران و کارآموزانش انجام      نمی گیرد.

  • استفاده از بهترین مواد  و ابزار برای درمان

استفاده از بهترین مواد و ابزار برای اجرای درمان، نکته بسیار مهمی است که باید نسبت به آن دقت نمایید و دندانپزشکی را انتخاب نمایید که از مواد و ابزار خوبی استفاده کند.

در ادامه یکی از کلینیک های دندانپزشکی در تهران را به شما معرفی خواهیم کرد تا با استفاده از خدمات این مجموعه بتوانید صاحب دندان هایی زیبا و سالم شوید.

ارتودنسی-دندان

ارتودنسی دندان درکلینیک قلهک

همانطور که گفته شد برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه و انجام ارتودنسی دندان هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینیک مراجعه فرمایید.

https://clinicgholhak.com/

کلینیک-دندانپزشکی-قلهک

 


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

قبل و بعد ارتودنسی دندان
قبل و بعد ارتودنسی دندان

14 شهریور 1401

قیمت ارتودنسی دندان کودکان
قیمت ارتودنسی دندان کودکان

10 شهریور 1401

آیا می شود فقط یک دندان را ارتودنسی کرد؟
آیا می شود فقط یک دندان را ارتودنسی کرد؟

01 شهریور 1401

ارتودنسی دندان مرحله به مرحله
ارتودنسی دندان مرحله به مرحله

24 مرداد 1401

ارتودنسی دندان نامرتب
ارتودنسی دندان نامرتب

23 مرداد 1401