ارتودنسی,ارتودنسی دندان,متخصص ارتودنسی دندان,ارتودنتیست,متخصص ارتودنسی خوب,هزینه ارتودنسی
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

ارتودنسی دندان توسط متخصص

درمان ارتودنسی دندان راهی برای صاف و جابجایی دندان ها برای بهبود ظاهر و عملکرد آنها است. همچنین با وارد آوردن کمی فشار به کل دندان به حفظ سلامت طولانی مدت دندان ها ، لثه ها و مفاصل فک کمک می کند.


ارتودنسی دندان توسط متخصص

درمان ارتودنسی دندان راهی برای صاف و جابجایی دندان ها برای بهبود ظاهر و عملکرد آنها است. همچنین با وارد آوردن کمی فشار به کل دندان به حفظ سلامت طولانی مدت دندان ها ، لثه ها و مفاصل فک کمک می کند.

متخصص ارتودنسی کیست؟

متخصص ارتودنسی یا ارتودنسی پزشکی است که پس از گذراندن یک دوره 6 ساله عمومی و کسب تجربه بالینی ، یک دوره تخصصی سه ساله را پشت سر می گذارد و با ارائه پایان نامه در زمینه ارتودنسی ، قادر به تشخیص و درمان ناهنجاری های دندان است. فک برای درمان و ایجاد زیبایی و نظم دندان. پس از گذراندن این دوره ها ، متخصص ارتودنسی باید در برنامه هایی به نام بازآموزی حرفه ای شرکت کند تا اطلاعات و دانش خود را به روز کند. لازم به ذکر است که تمام متخصصان ارتودنسی دندانپزشک محسوب می شوند ، در حالی که تنها کمتر از 2٪ دندانپزشکان در ایران متخصص ارتودنسی هستند.

نحوه تشخیص ارتودنتیست:

برای تشخیص دندانپزشک متخصص ارتودنسی ، باید کلمه "متخصص" را در مهر پزشکی و کارت ویزیت یا تابلو جستجو کنیم. زیرا وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی فقط به متخصصان ارتودنسی اجازه ذکر این کلمه را می دهند. علاوه بر این ، با جستجوی وب سایت سازمان نظام پزشکی کل کشور ، می توان از متخصص بودن پزشک اطمینان حاصل کرد.

تفاوت دندانپزشک عمومی و ارتودنسی

تفاوت بین دندانپزشک و ارتودنتیست با توجه به شباهت ظاهری روند درمان در هر دو قسمت دهان و دندان ، احتمالاً آنطور که باید آشکار نیست. با این حال ، از نظر درجه تخصص و نوع خدمات پزشکی که آنها به بیماران ارائه می دهند ، بین دندانپزشکان و ارتودنتیست ها تفاوت هایی وجود دارد.

دندانپزشک پزشکی است که پس از گذراندن یک دوره شش ساله دندانپزشکی ، درمانهای عمومی دهان و دندان مانند پرکردن ، عصب کشی ، کشیدن دندان ، دندان مصنوعی یا جرم گیری را انجام می دهد. لازم به ذکر است که درمان ناهنجاری های فک و صورت به عهده دندانپزشک عمومی نیست. بنابراین می توان گفت ارتودنتیست دندانپزشکی است که علاوه بر گذراندن دوره عمومی ، دوره تخصصی آموزش علمی درمان مشکلات و ناهنجاری های دندانی را نیز برگزار می کند.

زمان مراجعه به متخصص ارتودنسی:

در اینجا چند فاکتور وجود دارد که باید هنگام مراجعه به متخصص ارتودنسی در نظر بگیرید:

 

  • اوایل یا اواخر سقوط دندانهای شیری 
  • دندان های نامنظم ، بیرون زده یا خارج از قوس
  • انحراف فک یا صدای فک هنگام باز و بسته شدن دهان 
  • مشکل در صحبت کردن
  • گاز گرفتن گونه یا تماس دندانهای جلویی پایین با سقف دهان
  • هنگام بستن دهان فاصله بین قوس دندانی بالا و پایین را رعایت کنید
  • عدم تعادل صورتی
  • دندان قروچه
  • داشتن فکهایی که در جلو یا پشت حالت طبیعی قرار دارند

معیارهای متخصص ارتودنسی خوب

یک متخصص ارتودنسی دندانپزشکی است که دانش و مهارت لازم را در زمینه ارتودنسی داشته باشد و بهترین روش درمانی را انتخاب کند.

داشتن تجربه بالا یکی دیگر از ویژگی های مهم یک متخصص جراحی ارتودنسی و فک و صورت است.

داشتن شخصیت و وجدان کاری ملاک دیگر متخصص ارتودنسی است.

همچنین یک متخصص ارتودنسی باید در جلسه قبل از ارتودنسی بیمار را به خوبی راهنمایی کند و نکات لازم را به او بگوید و فقط به فکر جلب بیمار و علایق شخصی او نباشد.

یک متخصص ارتودنسی باید صبور باشد و زمان کافی را برای معاینه بیمار بگذارد

چگونه یک متخصص ارتودنسی خوب انتخاب کنیم؟

برای ترمیم و درمان دندان از جمله ارتودنسی توسط متخصص، احتیاج است که نزد فرد متخصص بروید تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک دندانپزشکی قلهک آماده انجام خدمات  تخصصی زیبایی چون : ارتودنسی دندان، بلیچینگ دندان ، کامپوزیت دندان ، لمینت دندان ، ایمپلنت و پروتز دندان ، به شما عزیزان است. همچنین دارای خدمات تخصصی دندانپزشکی از جمله : بخش دندانپزشکی اطفال ، دندانپزشکی با بیهوشی ، دندانپزشکی بیماران خاص ، بخش جراحی لثه ،فک و صورت ، بخش درمان ریشه دندان و مشاوره به بیماران دهان و دندان و آموزش مراقبت های بهداشتی و خدمات پیشگیرانه است.

mwww.clinicgholhak.co


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

قبل و بعد ارتودنسی دندان
قبل و بعد ارتودنسی دندان

14 شهریور 1401

قیمت ارتودنسی دندان کودکان
قیمت ارتودنسی دندان کودکان

10 شهریور 1401

آیا می شود فقط یک دندان را ارتودنسی کرد؟
آیا می شود فقط یک دندان را ارتودنسی کرد؟

01 شهریور 1401

ارتودنسی دندان مرحله به مرحله
ارتودنسی دندان مرحله به مرحله

24 مرداد 1401

ارتودنسی دندان نامرتب
ارتودنسی دندان نامرتب

23 مرداد 1401