مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

کامپوزیت دندان چند رنگ دارد؟

افرادی که قصد استفاده از گزینه کامپوزیت دندان را دارند، گاهی اوقات نگران انتخاب رنگ کامپوزیت دندان هستند. زیرا آنها می خواهند لبخند زیباتری داشته باشند، نه اینکه دندان هایشان غیر طبیعی به نظر برسد.


کامپوزیت دندان چند رنگ دارد؟

افرادی که قصد استفاده از گزینه کامپوزیت دندان را دارند، گاهی اوقات نگران انتخاب رنگ کامپوزیت دندان هستند. زیرا آنها می خواهند لبخند زیباتری داشته باشند، نه اینکه دندان هایشان غیر طبیعی به نظر برسد.

در این صورت باید با یک دندانپزشک مجرب و خوش ذوق صحبت کنید تا در انتخاب رنگ به شما کمک کند، در این صورت در نهایت لبخندی زیبا، جذاب و بی عیب خواهید داشت.

 

سفیدترین رنگ کامپوزیت دندان

شاید افرادی باشند که به دنبال سفیدترین رنگ دندان کامپوزیت باشند. اما آن لبخندهای سفید درخشانی که در تلویزیون می بینید در دنیای واقعی بسیار غیر طبیعی هستند. بسته به رنگ و تن پوست و چندین عامل دیگر، دندان های خیلی سفید اصلا گزینه مناسبی نیستند. قوانین کوچکی وجود دارد که شما را در انتخاب رنگ مناسب راهنمایی می کند.

• افرادی که رنگ پوست تیره تری دارند باید از سایه ها و رنگ های طبیعی بیشتری استفاده کنند. هر چه کنتراست ایجاد شده بیشتر باشد، دندان ها روشن تر به نظر می رسند، حتی اگر بلیچینگ نکرده باشید. توصیه کارشناسان در این موارد این است که تا حد امکان سعی کنید سایه های رنگی طبیعی تری انتخاب کنید نه رنگ های روشن.

• افرادی که پوست روشن تری دارند باید رنگ های سفید روشن تری را انتخاب کنند. از آنجایی که در این افراد تضاد زیادی بین رنگ پوست و رنگ دندان وجود ندارد، باید رنگ روشن تری انتخاب کنید تا سفیدی دندان ها برجسته شود.

 

رنگ دندان B2 محبوب ترین رنگ است.

گاهی اوقات بیماران ممکن است سفیدترین رنگ ممکن را انتخاب کنند، اما دندانپزشکان معمولا سعی می کنند از این رنگ برای افرادی که پوست روشن دارند استفاده کنند تا تضاد زیاد و غیر طبیعی ایجاد نشود.

• سفیدی طبیعی و واقعی تر با تکنیک لایه به لایه رنگ. دندان های واقعی دارای درجه بندی رنگی هستند، یعنی در وسط و وسط دندان بسیار کدر هستند، اما در لبه های دندان حالت شفاف تری وجود دارد. افراد می توانند رنگ های بسیار سفیدتری را انتخاب کنند و با استفاده از تکنیک لایه بندی به آن جلوه ای طبیعی ببخشند.

به سفیدی چشم توجه کنید. اگر سایه ای را انتخاب کنید که سفیدتر از سفیدی چشمتان باشد، دندان هایتان غیر طبیعی به نظر می رسند. سفیدی چشم نزدیک ترین و دقیق ترین منبع برای تشخیص رنگ دندان است.

 

رنگ دندان B1

بسیاری از بیماران هستند که می خواهند هنگام مراجعه به مطب، روشن ترین رنگ دندان ممکن را داشته باشند. بنابراین بیایید در مورد طیف رنگ B1 در مقایسه با A3 صحبت کنیم.

بسیاری از آگهی های سفید کننده دندان ادعا می کنند که می توانند دندان ها را 20 تا 30 درجه روشن کنند. با این حال، همه چیز به این بستگی دارد که طیف رنگی را چگونه درجه بندی می کنید و چگونه تصمیم می گیرید از آنها با هم استفاده کنید.

بسیاری از اوقات، تمام کاری که این شرکت ها انجام می دهند این است که یک سایه اضافی را به عنوان نیم سایه اضافه می کنند و تعداد سایه هایی را که می توانند دندان های شما را روشن کنند افزایش می دهند!

یک راه حرفه ای برای نظارت بر سفیدی دندان ها و میزان سفیدی دندان ها استفاده از کاتالوگ رنگ کامپوزیت دندان است.

 

کاتالوگ رنگ کامپوزیت دندان

راهنمای سایه دندان های معمولی چهار دسته دارد: A، B، C، D. این دسته از سایه های مایل به زرد و قرمز تا مایل به خاکستری متغیر است.

درجه بندی شدت نور سایه ها با اعداد 1، 2، 3، 4 نشان داده می شود که 1 روشن ترین سایه است.

ممکن است کمی گیج کننده باشد، اما این دسته بندی ها برای ساده سازی و داشتن یک اصل برای انتخاب رنگ دندان استفاده می شوند.

سایه معمولی دندان ها A3 است که یک رنگ معمولی است و 70 درصد افراد با رنگ طبیعی دندان در این محدوده قرار دارند.

سایه A B1 به طور قابل توجهی روشن تر از A3 است و به طور معمول روشن ترین سایه طبیعی است. با این حال، با ظهور روش‌های سفید کردن دندان‌ها، بیماران به رنگ‌هایی بسیار روشن‌تر از این رنگ‌ها روی آورده‌اند که به سفیدهای هالیوودی معروف هستند.

حدود 10 سال پیش، اگر از دندانپزشکی بخواهید که دندان های خود را به رنگ B1 سفید کند، بسیار بسیار سفید می شود، اما از آنجایی که افراد مشهور روز به روز دندان های خود را سفید می کنند یا حتی از ونیرهای کامپوزیت فوق سفید استفاده می کنند، طعم و مزه این دندان ها بسیار سفید می شود. تغییر کرد. عموم مردم به این باور رسیده اند که B1 آنطور که انتظار دارید سفید نیست.

 

روش های دندانپزشکی افراد مشهور

کامپوزیت دندان

دندانپزشک متخصص در دندانپزشکی زیبایی باید به شما کمک کند رنگ کامپوزیت مورد نظر را با توجه به سایه و رنگ طبیعی دندان خود انتخاب کنید. همچنین باید به شما کمک کند که چقدر دندان های شما در نتیجه سفید کردن روشن می شوند. دکتر سایه و سایه B1 را با رنگ فعلی دندان‌های شما مقایسه می‌کند تا ببیند در مقایسه با رنگ پوست و رنگ کلی شما خیلی روشن نیست.

 

قابلیت رنگ پذیری کامپوزیت روکش دندان

روکش ها معمولا از پرسلن یا رزین کامپوزیت ساخته می شوند.

انجمن دندانپزشکی کانادا می گوید ونیرها یا لمینت های چینی لک یا تغییر رنگ نمی دهند، اما این مورد در مورد ونیرهای رزین کامپوزیت صدق نمی کند.

درست است که رزین های کامپوزیت به راحتی مینای دندان تغییر رنگ نمی دهند، اما به مرور زمان تغییر رنگ می دهند. لکه های رنگی سطحی معمولاً پس از قرار گرفتن مکرر در معرض نوشیدنی های بسیار رنگی مانند چای، قهوه یا مشروبات الکلی قرمز ایجاد می شوند.

 

زرد شدن کامپوزیت دندان

افرادی که سیگار می کشند باید بدانند که نیکوتین موجود در سیگار باعث ایجاد لکه های زرد یا قهوه ای روی کامپوزیت رزین می شود.

 

اصلاح تغییر رنگ کامپوزیت دندان

وقتی پزشک برای اولین بار کامپوزیت ها را روی دندان های شما می زند، از میزان زیبایی، سفیدی و درخشش شما غرق در اعتماد به نفس و خوشحالی می شوید، اما با گذشت زمان رنگ روکش ها تغییر می کند. چرا این اتفاق می افتد و آیا می توان روکش ها را سفید کرد؟

البته خبر خوبی نیست، اما باید بدانید که کامپوزیت ونیرها معمولاً به تکنیک های سفیدکننده مانند ژل سفید کننده، جوش شیرین و یا حتی روش های سفید کننده حرفه ای پاسخ نمی دهند.

با این حال، چه روکش های شما پرسلن باشد یا رزین، این روش ها بی فایده هستند. این مواد تراکم تر از دندان های طبیعی هستند و به همین دلیل در برابر لکه شدن مقاوم هستند اما در صورت لک شدن در برابر روش های سفید کردن نیز مقاوم هستند.

 

روش های جلوگیری از تغییر رنگ دندان کامپوزیت

اگر کامپوزیت دارید، باید از روش های دیگری برای سفید کردن استفاده کنید که عبارتند از:

 

  • مسواک زدن بعد از نوشیدن چای یا قهوه

بعد از قهوه یا غذا مسواک بزنید زیرا مسواک زدن می تواند اتصال مواد اسیدی و قندی به دندان ها را کاهش دهد و در نتیجه از ایجاد لکه بیشتر جلوگیری کند.

 

  • دندان های اطراف کامپوزیت را سفید کنید.

هنگامی که می خواهید از کامپوزیت استفاده کنید، احتمالاً دندانپزشک به شما پیشنهاد می دهد که دندان های اطراف را سفید کنید تا رنگ سایر دندان ها با کامپوزیت مطابقت داشته باشد. چنین رویکردی یک روش پیشگیرانه است.

اگر قبل از استفاده از کامپوزیت دندان های خود را سفید نکرده اید، همچنان می توانید این کار را انجام دهید. فقط تطبیق سفیدی دندان و کامپوزیت با این روش بسیار دشوارتر است. ونیرهای کامپوزیت نیز سفید نمی کنند، اما می توانید دندان های دیگر را سفید کنید.

 

  • از کامپوزیت های جدید به جای کامپوزیت های قدیمی استفاده کنید.

اگر دندانپزشک متوجه تغییر رنگ کامپوزیت شما شود، به شما پیشنهاد می کند ونیرهای قدیمی را با کامپوزیت جدید جایگزین کنید.

حتما قبل از استفاده از کامپوزیت جدید از روش های سفید کننده دندان استفاده کنید تا رنگ دندان ها با ونیرهای کامپوزیت جدید مطابقت داشته باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و اخذ وقت با شماره های زیر تماس بگیرید یا به سایت زیر مراجعه نمایید.

26640905 - 26640907 - 26640957

https://clinicgholhak.com/

کلینیک قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

قیمت کامپوزیت دندان جلو
قیمت کامپوزیت دندان جلو

03 آبان 1402

انواع مارک کامپوزیت دندان
انواع مارک کامپوزیت دندان

08 شهریور 1401

چرا کامپوزیت دندان می ریزد؟
چرا کامپوزیت دندان می ریزد؟

30 مرداد 1401

جلوگیری از زرد شدن کامپوزیت دندان
جلوگیری از زرد شدن کامپوزیت دندان

24 مرداد 1401

چگونه کامپوزیت دندان را می چسبانند؟
چگونه کامپوزیت دندان را می چسبانند؟

23 مرداد 1401