مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

کامپوزیت دندان فاصله دار

فاصله بین دو دندان دیاستما نامیده می شود. اگر از جمله افرادی هستید که دندان های فاصله دار (دیاستم) دارید، می توانید با استفاده از روش کامپوزیت دندان این مشکل را حل کنید.


کامپوزیت دندان فاصله دار

فاصله بین دو دندان دیاستما نامیده می شود. اگر از جمله افرادی هستید که دندان های فاصله دار (دیاستم) دارید، می توانید با استفاده از روش کامپوزیت دندان این مشکل را حل کنید.

 

بستن فاصله بین دندانی

دیاستما یا فاصله بین دندان ها، مانند بسیاری از مشکلات دیگر، برنامه های درمانی متفاوتی دارد. میزان فاصله بین دندان ها و تعداد دندان هایی که از هم دور هستند عواملی هستند که برنامه درمانی را تعیین می کنند.

  • اگر فاصله کم یا متوسط ​​باشد و فقط در یک طرف دندان باشد، فقط با افزودن کامپوزیت به آن سطح دندان درمان می شود.
  • اگر دیاستم در دو طرف دندان باشد یعنی نیاز به افزایش کامپوزیت دو طرف دندان باشد یا اینکه دیاستم عمومیت داشته باشد یا به اصطلاح دندان های بیشتری را درگیر کند در این صورت با توجه به با توجه به شرایط موجود، معمولا از روکش استفاده می شود. از لمینت کامپوزیت و گاهی لمینت سرامیکی استفاده می شود.

قبل از تصمیم گیری در مورد نوع درمان، تفاوت بین لمینت سرامیکی و ونیر کامپوزیت را بررسی کنید. یا قیمت هر واحد ونیر کامپوزیت را با قیمت هر واحد لمینت سرامیکی مقایسه کنید تا خلاصه بررسی شود.

توضیح: ونیر کامپوزیت به این معنی است که کامپوزیت نه تنها به دو طرف دندان اضافه می شود، بلکه تمام سطح خارجی دندان پوشیده می شود.

 

بستن فاصله بین دندان ها با کامپوزیت

کامپوزیت دندان

هنگامی که بین دو یا چند دندان فاصله وجود دارد، دندانپزشکان این مشکل را به عنوان فاصله دندانی یا فاصله بین دندان ها می شناسند. فاصله بین دندان ها گاهی اوقات می تواند باعث ایجاد مشکل شود. ممکن است بیمار از ظاهر آنها خوشش نیاید یا غذا در آنها گیر کرده و باعث بیماری لثه شود.

فاصله بین دندان ها می تواند باعث ایجاد فضای خالی بین دندان ها و لثه ها شود که در آن مواد غذایی گیر می کند. این موضوع می تواند باعث حساسیت و درد لثه شود. و با گذشت زمان، بیماری لثه ایجاد می شود. خوشبختانه این شکاف ها قابل حل است.

درمان های مختلفی برای شکاف بین دندان ها وجود دارد. رفع آنها می تواند برای ظاهر لبخند و سلامت فرد مفید باشد. به غیر از ارتودنسی، فاصله بین دندان ها را می توان با روش هایی مانند کامپوزیت رفع کرد. فاصله زیاد بین دندان ها را می توان با ایمپلنت یا اوردنچر رفع کرد.

 

انواع دیاستم دندان

  • فاصله بین دندان های جلو و کناری
  • بین دندان نیش
  • فاصله بین دندان های جلو یا همه دندان ها

 

دلایل دیاتومها

همانطور که گفته شد فاصله بین دو دندان به نام دیاستم شناخته می شود. این فضاها معمولاً بین دو دندان جلویی قرار دارند. اما آنها می توانند بین همه دندان ها ظاهر شوند و دلایل زیادی برای فاصله بین دندان ها وجود دارد.

حتی اگر فاصله بین دندان ها برای فرد مشکلی به نظر نمی رسد، بهتر است دندانپزشک دیاستم ها را بررسی کند تا از بیماری جدی لثه مطمئن شود. دیاستم ردیف دندان ها را از بین می برد و فرد ممکن است زبان یا لثه خود را ناخودآگاه گاز بگیرد. این مشکل باعث آسیب به دندان ها می شود.

 

دیاستم چه مشکلاتی ایجاد می کند؟

 

  1. اندازه دندان متناسب با استخوان فک
  • اگر اندازه دندان های فرد نسبت به استخوان فک کوچک باشد، باعث ایجاد فاصله بین دندان ها می شود.
  • اندازه استخوان فک و دندان ها می تواند ژنتیکی باشد. ژنتیک می تواند یکی از علل دیاستما در خانواده ها باشد.

 

  1. دندان های از دست رفته یا کوچک

افتادن دندان ها یا دندان هایی که کوچکتر از سایرین هستند باعث دیاستما می شوند. این معمولاً دندان های جلویی بالایی را درگیر می کند. اگر دندان های دو طرف دندان های جلویی بالا افتاده یا نسبتا کوچک باشند، بین دندان ها فاصله ایجاد می شود.

 

  1. مهار لبی بزرگ

بریس لبی بافتی است که از داخل لب بالا به لثه بالای دندان های جلویی متصل می شود. اگر این بافت بیش از حد بزرگ باشد، می تواند باعث ایجاد فاصله بین این دندان ها شود.

 

  1. بیماری لثه

جابجایی دندان یکی از علائم شایع بیماری لثه است. در افراد مبتلا به بیماری لثه، تورم باعث آسیب به استخوان های نگهدارنده دندان می شود. بیماری لثه در نهایت باعث لق شدن دندان ها و ایجاد فاصله بین آنها می شود.

 

  1. واکنش بلع نادرست

وقتی به درستی انجام شود، زبان به سقف دهان می چسبد. برخی افراد به جای کمک به زبان هنگام بلع، به دندان های جلویی فشار وارد می کنند. با گذشت زمان، این فشار مکرر روی دندان های جلو، دندان ها را از هم جدا می کند. در نتیجه فاصله ایجاد می شود.

 

  1. عادت

مکیدن شست یا لب، بیرون آوردن زبان و عادات مشابه می تواند به دندان های جلویی فشار وارد کند. این فشار باعث ایجاد شکاف بین آنها می شود.

 

  1. افتادن دندان های شیری

دیاستم موقت ممکن است در کودکان با ریختن دندان های شیری رخ دهد. این شکاف ها معمولا با رویش دندان های دائمی از بین می روند. دندانپزشکان این شکاف را بخشی از رشد طبیعی کودکان می دانند. معمولاً در چنین مواردی درمان لازم نیست.

دیاستم در دو سوم کودکانی که فقط دندان‌های پره مرکزی را برداشته‌اند، دیده می‌شود، دندان‌های پیش مرکزی، دندان‌های صاف هستند (که در قسمت بالا و جلوی فک بالا قرار دارند).

 

زمان مراجعه به دندانپزشک

بیماران تنها زمانی باید به دندانپزشک مراجعه کنند که دیاستم آنها یا فرزندشان باعث نگرانی شود. توصیه می شود همه کودکان تا سن هفت سالگی برای ارزیابی به ارتودنتیست مراجعه کنند. دندانپزشک یا متخصص ارتودنسی می تواند دلیل لازم را تشخیص دهد و در صورت لزوم روند درمانی مناسب را پیشنهاد دهد.

 

کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک دندانپزشکی تخصصی قلهک با همکاری جمعی از متخصصان بنام و اعضای هیئت علمی دانشگاه های معتبر کشور تأسیس گردیده است. این مجموعه مأموریت خود را همراهی با سایر مراکز دندانپزشکی برای ارایه خدمات تکمیلی دندانپزشکی از جمله خدمات تخصصی در تمامی رشته ها و نیز خدمات تحت بیهوشی قرارداده است. بهره مندی از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

این مجموعه در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال خدمات دندانپزشکی در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینیک مراجعه فرمایید.

https://clinicgholhak.com/


کلینیک قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

قیمت کامپوزیت دندان جلو
قیمت کامپوزیت دندان جلو

03 آبان 1402

انواع مارک کامپوزیت دندان
انواع مارک کامپوزیت دندان

08 شهریور 1401

چرا کامپوزیت دندان می ریزد؟
چرا کامپوزیت دندان می ریزد؟

30 مرداد 1401

جلوگیری از زرد شدن کامپوزیت دندان
جلوگیری از زرد شدن کامپوزیت دندان

24 مرداد 1401

چگونه کامپوزیت دندان را می چسبانند؟
چگونه کامپوزیت دندان را می چسبانند؟

23 مرداد 1401