مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

جدا شدن کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان ممکن است به دلایل مختلفی کنده شود. دلیل کنده شدن کامپوزیت دندان عفونت در لثه است.


جدا شدن کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان ممکن است به دلایل مختلفی کنده شود. دلیل کنده شدن کامپوزیت دندان عفونت در لثه است.

یکی دیگر از دلایل کنده شدن کامپوزیت دندان، فشار دادن به دندان است که باعث شل شدن و افتادن پوشش کامپوزیت دندان می شود. از دیگر دلایل براده شدن کامپوزیت دندان، پوسیدگی دندان و رزین کامپوزیت کم کیفیت است.

 

آشنایی با دلیل برداشتن کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان

یکی از مشکلاتی که ممکن است به مرور زمان برای دندان ایجاد شود، حذف کامپوزیت دندان است. مهم ترین دلیل حذف کامپوزیت دندان می تواند پوسیدگی دندان باشد. با پوسیدگی دندان، ارتباط بین مینای دندان و کامپوزیت شل می شود و در نتیجه کامپوزیت از دندان جدا می شود.

دندانپزشک زیبایی در غرب تهران با توجه به میزان پوسیدگی دندان جایگزین کامپوزیت می شود. در صورت پوسیدگی بیش از حد دندان، تعویض تاج دندان ضروری خواهد بود.

 

  • کیفیت پایین کامپوزیت

یکی دیگر از دلایل تراشیدن کامپوزیت دندان می تواند به کیفیت کامپوزیت مورد استفاده در ترمیم دندان مربوط باشد. یکی از دلایل تراشیدن کامپوزیت دندان به خصوص در مدت زمان کوتاهی پس از ترمیم، استفاده از رزین کامپوزیت بی کیفیت است.

بنابراین برای اطمینان از کیفیت مناسب کامپوزیت باید با دندانپزشک مجرب و متخصص مشورت کنید. علاوه بر استفاده از مواد باکیفیت، تجربه دندانپزشک برای کامپوزیت دندان نیز بسیار مهم است. قالب گیری، فرآیند شکل دهی، ایجاد پیوند مناسب بین کامپوزیت و مینای دندان نیاز به تجربه و مهارت بالایی دارد.

 

  • عفونت لثه

عفونت لثه ممکن است دلیل اصلی کنده شدن کامپوزیت دندان باشد. عفونت لثه ممکن است به دلایل مختلفی از جمله عدم رعایت بهداشت دندان، تجمع پلاک و باکتری در اطراف دندان و پلاک کامپوزیت ایجاد شود.

عفونت دندان منجر به التهاب و تورم لثه می شود و در نتیجه فشار زیادی به ونیر کامپوزیت وارد می کند. فشار وارد شده به کامپوزیت پیوند بین دندان و کامپوزیت را ضعیف می کند و باعث جدا شدن رزین کامپوزیت از روی دندان می شود. با رعایت بهداشت دهان و دندان می توان از عفونت لثه و در نتیجه حذف کامپوزیت از روی دندان جلوگیری کرد.

 

  • فشار بیش از حد به دندان ها

دلایل متعددی ممکن است در جداسازی یا بیرون کشیدن کامپوزیت دندان موثر باشد که از جمله آنها می توان به فشار روی دندان اشاره کرد. اعمال فشار بر روی دندان کامپوزیت ممکن است در نتیجه خوردن اجسام سخت باشد.

له کردن پوست تنقلات با دندان کامپوزیت باعث فشار زیاد روی رزین کامپوزیت شده و ممکن است منجر به لایه برداری آن شود. گاهی انجام فعالیت های ورزشی سنگین به دندان فشار وارد می کند و باعث جدا شدن کامپوزیت ونیر می شود.

هنگامی که ونیر کامپوزیت شل یا کنده می شود، باید در اسرع وقت برای تعمیر یا تعویض با دندانپزشک زیبایی مشورت کنید.

 

  • ​​​​​​​پوسیدگی دندان در زیر ونیر کامپوزیت

اگر دندان زیر ونیر کامپوزیت پوسیده باشد. پیوند بین کامپوزیت و مینای دندان ضعیف شده و در نتیجه کامپوزیت دندان از روی دندان می افتد. در این شرایط دندانپزشک باید سطح پوسیدگی دندان را بررسی کرده و تصمیم نهایی را بگیرد.

اگر پوسیدگی دندان بسیار شدید است و نیاز به کانال ریشه دارید، باید کامپوزیت دندان را با روکش دندان جایگزین کنید. انتخاب رنگ تاج دندان در این شرایط بسیار مهم است زیرا باید با سایر ونیرهای کامپوزیت هماهنگ باشد.

همچنین توجه داشته باشید که دوام و طول عمر روکش های دندانی بسیار بیشتر از ونیرهای کامپوزیت است. بنابراین اگر بعد از چند سال نیاز به تعمیر و تعویض سایر ونیرهای کامپوزیت خود دارید، باید رنگ آنها را با توجه به تاج دندانی که اکنون در حال نصب آن هستید انتخاب کنید. با نصب روکش دندان دیگر نگران افتادن یا آسیب دیدن آن نخواهید بود.

 

  • تجربه دندانپزشک در کاشت کامپوزیت ونیر

تکنیک نصب کامپوزیت ونیر در دندانپزشکی زیبایی چندان دشوار نیست، اما فرآیند تشکیل و ایجاد پیوند بین کامپوزیت ونیر و دندان ها نیازمند تجربه و مهارت کافی برای جلوگیری از افتادن کامپوزیت دندان در کوتاه مدت است.

اگر ونیر کامپوزیت به درستی روی دندان قرار نگیرد. به ساختار دندان آسیب می رساند و در مدت کوتاهی دچار شکستگی، ترک خوردگی و آسیب های جزئی دیگر می شود و یا از روی دندان می افتد.

 

کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک دندانپزشکی تخصصی قلهک با همکاری جمعی از متخصصان بنام و اعضای هیئت علمی دانشگاه های معتبر کشور تأسیس گردیده است.

این مجموعه مأموریت خود را همراهی با سایر مراکز دندانپزشکی برای ارایه خدمات تکمیلی دندانپزشکی از جمله خدمات تخصصی در تمامی رشته ها و نیز خدمات تحت بیهوشی قرارداده است.

بهره مندی از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

این مجموعه در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال خدمات دندانپزشکی در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینیک مراجعه فرمایید.

https://clinicgholhak.com/

کلینیک قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

قیمت کامپوزیت دندان جلو
قیمت کامپوزیت دندان جلو

03 آبان 1402

انواع مارک کامپوزیت دندان
انواع مارک کامپوزیت دندان

08 شهریور 1401

چرا کامپوزیت دندان می ریزد؟
چرا کامپوزیت دندان می ریزد؟

30 مرداد 1401

جلوگیری از زرد شدن کامپوزیت دندان
جلوگیری از زرد شدن کامپوزیت دندان

24 مرداد 1401

چگونه کامپوزیت دندان را می چسبانند؟
چگونه کامپوزیت دندان را می چسبانند؟

23 مرداد 1401