مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

کامپوزیت دندان خراب

آیا ممکن است کامپوزیت دندان آسیب ببیند؟ یکی از روش هایی که برای درمان دندان های پوسیده استفاده می شود کامپوزیت دندان است.


کامپوزیت دندان خراب

آیا ممکن است کامپوزیت دندان آسیب ببیند؟ یکی از روش هایی که برای درمان دندان های پوسیده استفاده می شود کامپوزیت دندان است.

کامپوزیت یکی از درمان هایی است که زمان زیادی ندارد و مستقیماً توسط پزشک روی دندان شما قرار می گیرد تا دندان اصلی شکل بگیرد.

معمولا افراد در سنین مختلف دچار پوسیدگی دندان می شوند و پس از رفع مشکل خود نیاز به لبخندی زیبا دارند.

 

کامپوزیت دندان پوسیده چگونه انجام می شود؟

اگر در دندان های خود درد و پوسیدگی دارید، بهتر است در اسرع وقت به دندانپزشک مراجعه کنید. با درمان به موقع می توانید از پوسیدگی دندان جلوگیری کنید.

کامپوزیت یکی از محبوب ترین روش ها برای درمان دندان های پوسیده است. بنابراین در پاسخ به این سوال که آیا دندان های پوسیده می توانند کامپوزیت باشند؟ بله وجود دارد.

اما این پایان کار نیست و فرآیند کامپوزیت دندان های آسیب دیده نیازمند رعایت مراحل و نکاتی است که باید توسط دندانپزشک رعایت شود:

 

  • جداسازی پوسیدگی و ضدعفونی

اولین اقدامی که برای ترمیم و کامپوزیت دندان های پوسیده باید انجام شود، برداشتن قسمت پوسیده توسط دندانپزشک با دریل یا لیزر است.

پس از برداشتن قسمت پوسیده باید به دقت بررسی شود تا اثری از پوسیدگی روی دندان و قسمت آسیب دیده باقی نماند.

برای جلوگیری از باقی ماندن باکتری های دندان در حفره، ضدعفونی توسط دندانپزشک با استفاده از محلول های مناسب انجام می شود. این ضد عفونی از مشکلات بیشتر دندان جلوگیری می کند.

 

  • کامپوزیت دندان معیوب

در این قسمت از مقاله آیا می توان دندان آسیب دیده را کامپوزیت کرد، به قسمت سوم از مراحل کامپوزیت دندان آسیب دیده می رسیم.

پس از برداشتن قسمت پوسیده دندان و ضدعفونی حفره، دندانپزشک با استفاده از ماده کامپوزیتی که رنگ و کشور سازنده آن را می توانید انتخاب کنید، دندان را پر می کند.

دندانپزشک کامپوزیت را مطابق با دندان اصلی شکل می دهد و کامپوزیت دندان آسیب دیده تمام می شود.

 

  • مزایای کامپوزیت دندان بد چیست؟

همانطور که در قسمت بالای مقاله خواندیم، آیا دندان های پوسیده می توانند کامپوزیت باشند، دندان های پوسیده و پوسیده می توانند کامپوزیت باشند. استفاده از این روش برای درمان دندان های پوسیده فواید زیادی دارد که در ادامه به مهم ترین آنها می پردازیم.

 

آیا همه می توانند از کامپوزیت استفاده کنند؟

در این قسمت از مقاله آیا دندان های پوسیده می توانند کامپوزیت باشند، می خواهیم بدانیم چه افرادی نمی توانند از کامپوزیت برای دندان های خود استفاده کنند؟ به طور کلی افرادی که دندان های سالمی دارند می توانند از روش های زیبایی مانند لمینت و کامپوزیت استفاده کنند.

کار اصلی کامپوزیت ترمیم طرح لبخند و پوشاندن عیوب خارجی دندان است و درمان اصلی مشکلاتی مانند پوسیدگی نیست. افراد زیر نمی توانند فرد مناسبی برای انجام کامپوزیت باشند.

  • کسانی که دندان قروچه دارند
  • کسانی که سایش دندان دارند
  • کسانی که دندان های پوسیده دارند
  • کسانی که از سلامت دهان و دندان برخوردار نیستند

 

ترمیم طرح زیبایی و لبخند

در کامپوزیت دندان های آسیب دیده از مواد شیشه پودری و رزین اکریلیک استفاده می شود و به همین دلیل می توان رنگ های متنوع و جذابی به آن داد. انتخاب رنگ به عهده مشتری می باشد.

در صورت تمایل مشتری می تواند از رنگ هایی استفاده کند که جلوه طبیعی تری داشته باشند و همه متوجه کامپوزیت او نشوند.

اگر تعداد کمی از دندان هایتان به دلیل آسیب کامپوزیت هستند، بهتر است از رنگ های نزدیک به دندان های دیگرتان استفاده کنید. به طور کلی برای دندان هایی که در پشت جلوی دهان قرار دارند بهتر است از کامپوزیت استفاده شود.

استفاده از کامپوزیت برای دندان های خلفی نیاز به مراقبت خاصی دارد زیرا دندان های خلفی بیشتر از دندان های جلو در جویدن غذا نقش دارند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت زیر مراجعه نمایید.

https://clinicgholhak.com/


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

قیمت کامپوزیت دندان جلو
قیمت کامپوزیت دندان جلو

03 آبان 1402

انواع مارک کامپوزیت دندان
انواع مارک کامپوزیت دندان

08 شهریور 1401

چرا کامپوزیت دندان می ریزد؟
چرا کامپوزیت دندان می ریزد؟

30 مرداد 1401

جلوگیری از زرد شدن کامپوزیت دندان
جلوگیری از زرد شدن کامپوزیت دندان

24 مرداد 1401

چگونه کامپوزیت دندان را می چسبانند؟
چگونه کامپوزیت دندان را می چسبانند؟

23 مرداد 1401