مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

برتری کامپوزیت دندان

اگر به دنبال راهی برای بهبود طرح لبخند خود هستید که به دندان های طبیعی شما آسیبی نرساند، کامپوزیت دندان می تواند زیبایی منحصر به فردی را برای دندان های شما به ارمغان بیاورد.


برتری کامپوزیت دندان

اگر به دنبال راهی برای بهبود طرح لبخند خود هستید که به دندان های طبیعی شما آسیبی نرساند، کامپوزیت دندان می تواند زیبایی منحصر به فردی را برای دندان های شما به ارمغان بیاورد.

کامپوزیت دندان

ونیرهای کامپوزیت بسیار طبیعی به نظر می رسند و شبیه دندان های خودتان هستند. رنگ آن به سلیقه بیمار و با مشورت دندانپزشک می تواند سفید باشد و ترکیب آن با رنگ های مختلف رنگی شبیه به دندان های خودتان ایجاد کند.

این روش کاربردهای زیادی مانند پرکردن لب، تغییر رنگ دندان، ترمیم شکستگی و ظاهر دندان ها دارد. همچنین رزین های کامپوزیت حفره های سطحی دندان ها را بدون نیاز به تراشیدن مینا پر می کنند.

کامپوزیت دندان

مزایای کامپوزیت دندان

  1. بدون نیاز به تراشیدن دندان

همه کسانی که برای درمان به کلینیک دندانپزشکی مراجعه می کنند امیدوارند با کمترین آسیب بهترین نتیجه را بگیرند. ایمپلنت های کامپوزیت ونیر نیازی به میناکاری ندارند، بنابراین کوچکترین آسیبی به دندان های طبیعی وارد نمی کنند.

  1. امکان تعمیر کامپوزیت آسیب دیده

اگر ونیر کامپوزیت در اثر ضربه یا فشار زیاد پر یا شکسته شود، برخلاف لمینت قابل ترمیم است. در صورت شکستگی لمینت دندان باید به طور کامل تعویض شود.

  1. ظاهر طبیعی

کامپوزیت ونیر شبیه دندان های طبیعی به دندان ها شکل و فرم زیبایی می بخشد.

  1. مدت کوتاه درمان

برای کاشت کامپوزیت دندان، دندانپزشک نیازی به قالب گیری دندان و ارسال آن به آزمایشگاه ندارد و کامپوزیت در یک جلسه توسط دندانپزشک نصب می شود.

  1. ایجاد مقاومت برای دندان های طبیعی

ونیر کامپوزیت از دندان های طبیعی در برابر تغییرات فشار و دمای بالا محافظت می کند.

مزایای کامپوزیت نسبت به لمینت

کامپوزیت دندان در مواردی نسبت به لمینت برتری دارد که در زیر به آنها اشاره می شود:

1. کاشت کامپوزیت دندان سریعتر از لمینت دندان است. دندانپزشک برای نصب کامپوزیت و ارسال آن به لابراتوار نیازی به قالب گیری ندارد، بنابراین کامپوزیت در یک جلسه روی دندان نصب می شود.

2. برای نصب کامپوزیت دندان نیازی به تهیه دندان و تراشیدن مینای دندان نیست. بنابراین انجام آن راحت تر از لمینت دندان است و هیچ آسیبی به دندان های طبیعی وارد نمی شود.

3. در صورت شکستگی دندان، کامپوزیت قابل ترمیم است، در حالی که لمینت باید تعویض شود.

 

کامپوزیت دندان یا لمینت؟

کامپوزیت دندان قوی تر و محکم تر است یا لمینت دندان؟

پوشش های لمینت بسیار قوی تر از رزین های کامپوزیت هستند، به این معنی که در برابر شکستگی مقاومت بیشتری دارند. اما لمینت ها را نمی توان مانند روکش کامپوزیت ترمیم کرد.

اگر لمینت سرامیکی آسیب دیده باشد، نیاز به تعویض دارد که می تواند هزینه نسبتاً بالایی داشته باشد.

عمر کامپوزیت چقدر است؟

طول عمر و دوام کامپوزیت بستگی زیادی به مراقبت پس از کامپوزیت دارد. به طور کلی باید به سلامت دهان و دندان خود توجه ویژه ای داشته باشید. شما باید حداقل دو بار در روز مسواک بزنید و همچنین از نخ دندان استفاده کنید.

پس از خوردن غذا و نوشیدنی های رنگی حتما دهان خود را با آب بشویید و از خوردن غذاهای سفت و گاز گرفتن یخ خودداری کنید. اگر به درستی از این امر مراقبت کنید، دوام و ماندگاری کامپوزیت ونیرها را به بیش از 5 سال افزایش خواهید داد. زمان خاصی برای تعمیر یا حذف کامپوزیت ها وجود ندارد، فقط در صورت آسیب دیدن کامپوزیت نیاز به تعمیر یا تعویض دارد.

کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک دندانپزشکی تخصصی قلهک با همکاری جمعی از متخصصان بنام و اعضای هیئت علمی دانشگاه های معتبر کشور تأسیس گردیده است.

این مجموعه مأموریت خود را همراهی با سایر مراکز دندانپزشکی برای ارایه خدمات تکمیلی دندانپزشکی از جمله خدمات تخصصی در تمامی رشته ها و نیز خدمات تحت بیهوشی قرارداده است.

بهره مندی از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

این مجموعه در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال خدمات دندانپزشکی در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینیک مراجعه فرمایید.

https://clinicgholhak.com/

دندانپزشکی قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

قیمت کامپوزیت دندان جلو
قیمت کامپوزیت دندان جلو

03 آبان 1402

انواع مارک کامپوزیت دندان
انواع مارک کامپوزیت دندان

08 شهریور 1401

چرا کامپوزیت دندان می ریزد؟
چرا کامپوزیت دندان می ریزد؟

30 مرداد 1401

جلوگیری از زرد شدن کامپوزیت دندان
جلوگیری از زرد شدن کامپوزیت دندان

24 مرداد 1401

چگونه کامپوزیت دندان را می چسبانند؟
چگونه کامپوزیت دندان را می چسبانند؟

23 مرداد 1401