لمینت دندان,انواع لمینت دندان,مزایای لمینت,معایب لمینت
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

لمینت دندان چندسال برای ما ماندگار است؟

تحقیقاتی در مورد عمر لمینت دندان انجام شده است که به میزان مراقبت از دندانپزشک بستگی دارد. به طور کلی ، لمینت های سرامیکی 10 تا 15 سال و لمینت های کامپوزیت 5 تا 7 سال عمر مفید دارند.


دوام لمینت دندان

 

لمینت دندان چندسال برای ما ماندگار است؟

تحقیقاتی در مورد عمر لمینت دندان انجام شده است که به میزان مراقبت از دندانپزشک بستگی دارد. به طور کلی ، لمینت های سرامیکی 10 تا 15 سال و لمینت های کامپوزیت 5 تا 7 سال عمر مفید دارند.

ماندگاری لمینت دندان چقدر است؟

لمینت های دندانی تقریباً دو برابر طول عمر دندان کامپوزیت است. برای اینکه لمینت ماندگاری بیشتری داشته باشد ، دوبار در سال به دندانپزشک مراجعه می کنید ، علاوه بر این باید مرتب و با دقت مسواک بزنید و نخ دندان بکشید.

جویدن یخ و غذای سخت ، قلم و حتی ناخن بسیار مهم است. لازم نیست رژیم غذایی خود را محدود کنید ، اما باید از عقل سلیم در انتخاب غذاهایی که می خورید استفاده کرد. غذاهای رنگی ، جویدنی و چسبناک باید به حداقل برسد.

اگر احساس می کنید یکی از روکش های شما شل شده است ، فوراً با دندانپزشک خود تماس بگیرید. ممکن است دندانپزشک به جای تعویض روکش جدید ، روکش شل شده را ترمیم کند.همه این ها به شرایط بستگی دارد.

تعویض لمینت دندان

در هر صورت ، لمینت دندان شما بدون توجه به نحوه مراقبت از آن باید تعویض شود. هنگامی که به لمینت های جایگزین نیاز دارید ، مجبور نیستید دوباره مراحل آماده سازی را طی کنید زیرا دندان های شما از قبل آماده شده اند. تا زمانی که روکش های جایگزین ساخته نشوند ، باید از روکش لمینت دندان موقت استفاده کنید. پس از نصب لمینت های جدید دندانپزشکی ، می توانید سال ها از لمینت دندان استفاده کنید ، درست مانند لمینت سرامیکی اصلی خود.

جایگزینی لمینت دندان یک فرآیند بسیار شبیه به نصب اولیه لمینت است. دندانپزشک شما مواد باندینگ قدیمی را برمی دارد و سپس یک قالب را از دندان های شما خارج می کند. لمینت جدید دندان در آزمایشگاه ساخته شده و آماده پیوند به دندان شما می شود.

عمر متوسط لمینت دندان حدود 10 سال است. با مراقبت و درمان مناسب ، این دوره ممکن است به 20 سال افزایش یابد. اگر یکی از موارد زیر اتفاق افتاد ، ممکن است لازم باشد روکش دندان خود را زودتر تعویض کنید:

اگر روکش لمینت شما بریده ، ترک خورده یا به سادگی پوشیده شده است. لمینت های دندانی از سرامیک ساخته شده اند و اگرچه بادوام هستند ، اما اگر از لمینت مراقبت نکنید ، می توانند فرسوده شوند یا خراب شوند.

اگر دندانی که لمینت روی آن قرار گرفته است پوسید. اگرچه لمینت های دندانی از عمر بالایی برخوردارند ، اما دندان های شما در زیر لمینت ممکن است پوسیده شوند.

اگر بهداشت ضعیف دندان و بیماری لثه باعث جدا شدن لمینت از لثه شما می شود. لمینت های دندان به اندازه دندان های معمولی شما نیاز به مراقبت دارند. اگر از دهان و دندان خود مراقبت نکنید ، لثه های شما می توانند شروع به پوسیدگی کنند و باعث ایجاد شکاف بین لمینت و لثه ها شود.

اگر لمینت دندان برای اولین بار به طور اشتباه نصب شده باشد. اگر دندانپزشک شما ماهر نباشد و لمینت دندان را بدون قالب گیری مناسب روی دندان های شما نصب کند ، می تواند بسیار دردناک باشد. در کلینیک دندانپزشکی قلهک، یک قالب سفارشی برای دندان های شما ساخته شده است تا مطمئن شوید روکش لمینت روی دندان ها هنگام نصب مناسب است.

 

طول عمر لمینت دندان

 

چگونه طول عمر لمینت دندان خود را طولانی تر کنید

علیرغم بهترین درخواست دندانپزشک ، اگر مواظب دندان های خود نباشید ، روکش های لمینت دندان شما فرسوده خواهد شد. در اینجا چند نکته برای نگهداری طولانی مدت روکش های لمینت دندان وارد شده است:

  1. از دندان های خود به عنوان ابزار استفاده کنید استفاده کنید. اگر سعی می کنید با دندان های خود چیزهایی را باز کنید یا مواد غیرغذایی را گاز بزنید ، ممکن است لمینت دندان شما ترک بخورد و بشکند.
  2. از محصولات دخانی خودداری کنید. سیگار ، توتون و تنباکو دندان شما را لکه دار می کند و می تواند رنگ لمینت دندان شما را زرد کند.
  3. از غذاهایی (و نوشیدنی هایی) که دندان شما را لکه دار می کنند پرهیز کنید. سس پاستا ، انواع توت ها ، نوشابه ، شراب ، قهوه و چای همه می خواهند دندان های شما را لکه دار کنند. اعتدال ، کلید سفید نگه داشتن لمینت دندان و لبخند است.
  4. برای پاکسازی منظم و معاینات منظم به دندانپزشک مراجعه کنید. نه تنها به دندانپزشک برای تمیز کردن منظم و حرفه ای ، دندان های خود را در وضعیت مطلوبی حفظ می کنید ، دندانپزشک می تواند لمینت دندان شما را معاینه کند و از سالم بودن آنها اطمینان حاصل شود.
  5. روزانه نخ دندان استفاده کنید. روکش های لمینت دندان شما را از نخ دندان کشیدن بی نیاز نمی کنند. نخ دندان لثه های شما را به شکلی عالی نگه می دارد و می تواند شما را در برابر بیماری لثه ایجاد کند که باعث ایجاد شکاف بین لثه ها و لمینت شما می شود ، محافظت کند.
  6. اگر دچار دندان قروچه هستید ، هنگام ورزش و هنگام شب از خمیردندان استفاده کنید. استفاده از محافظ می تواند از فرسایش لامینت های سرامیکی شما جلوگیری کرده و آنها را برای مدت طولانی در حالت عالی نگه دارد.
  7. از مسواک نرم و خمیردندان ساینده استفاده کنید. حتی مسواک زدن بیش از حد دندان ها می تواند به مرور زمان دندان های شما را از بین ببرد. با روکش های لمینت خود ملایم باشید و احتمال ماندگاری لمینت را افزایش دهید.

استفاده از یک دندانپزشک خوب یکی از بهترین راه ها برای اطمینان از دوام لمینت دندان تا حد ممکن است. پرداخت هزینه ایمپلنت های دندانی که به درستی نصب نشده اند می تواند هزینه بر و بسیار خسته کننده باشد. همه این مراقبت ها و مراقبت ها در مورد کامپوزیت های دندان نیز صدق می کند. روکش کامپوزیت از نظر نحوه انجام آن با لمینت دندان تفاوت دارد ، اما عملکرد لمینت و کامپوزیت تقریباً یکسان است و هر دو به گروه دندانپزشکی زیبایی تعلق دارند.

کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

www.clinicgholhak.com

کلینیک قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

جنبه زیبایی لمینت دندان
جنبه زیبایی لمینت دندان

12 مهر 1402

ایرادات لمینت دندان چیست؟
ایرادات لمینت دندان چیست؟

01 مهر 1402

قیمت لمینت دندان در سال 1401 چقدر است؟
قیمت لمینت دندان در سال 1401 چقدر است؟

15 فروردین 1401

ترمیم مجدد لمینت دندان
ترمیم مجدد لمینت دندان

03 اسفند 1400

نیاز افراد به استفاده از لمینت دندان 
نیاز افراد به استفاده از لمینت دندان 

26 بهمن 1400