مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

علائم نیاز به کامپوزیت دندان

در حقیقت کامپوزیت دندان برای افرادی مناسب است که دارای مشکلاتی نظیر کج شدن دندان ها ، شکاف بین دندان ها ، شکستگی ، آسیب دیدگی هستند تأثیر دارد.


علائم نیاز به کامپوزیت دندان

در حقیقت کامپوزیت دندان برای افرادی مناسب است که دارای مشکلاتی نظیر کج شدن دندان ها ، شکاف بین دندان ها ، شکستگی ، آسیب دیدگی هستند تأثیر دارد. برای ساختن دندان کامپوزیت ، دندان های شما باید از قبل سالم باشد و اگر بیماری یا مشکل خاصی در دندان دارید ، از کامپوزیت نمی توان استفاده کرد.

کامپوزیت دندان

آیا شما برای انجام کامپوزیت دندان مناسب هستید؟

اتصال کامپوزیت رزین دندانی برای همه مناسب نیست. اگر لبخند شما به دلایل مختلف یا کمبود لب کج باشد ، این روش درمانی برای اصلاح آن مفید نخواهد بود. روش دیگر ، شما می توانید با دندانپزشک خود صحبت کنید تا ببینید آیا کار عمیق تری لازم است ، مانند تنظیم نیش یا تراش دادن دندان ها یا ایجاد شکاف در دندان ها. نصب کامپوزیت در درجه اول برای افرادی است که به دنبال یک راه حل آرایشی برای دندان هایی هستند که به هیچ وجه زیبا به نظر نمی رسند.

درمان کامپوزیت دندان با برداشتن برخی از مینای دندان روی سطح دندان شروع می شود و به دندانپزشک اجازه می دهد بهترین کامپوزیت را روی دندان شما بگذارد و به دنبال آن یک ماده نگهدارنده وجود دارد. سپس دندانپزشک شما یک رزین کامپوزیتی به آن اضافه می کند ، آن را با نور خاصی درمان می کند و با جلا دادن دندان ها آن را تمام می کند. از آنجا که این فرایند شامل تکنیک سطح بالایی برای یک قالب و فرم طبیعی است ، بهتر است با دندانپزشکی صحبت کنید که در این زمینه تجربه و تخصص دارد.

در حقیقت کامپوزیت دندان برای افرادی مناسب است که دارای مشکلاتی نظیر کج شدن دندان ها ، شکاف بین دندان ها ، شکستگی ، آسیب دیدگی هستند تأثیر دارد. برای ساختن دندان کامپوزیت ، دندان های شما باید از قبل سالم باشد و اگر بیماری یا مشکل خاصی در دندان دارید ، از کامپوزیت نمی توان استفاده کرد.

کسانی که مشکلاتی از قبیل پوسیدگی دندان ، عفونت یا بیماری لثه ، کج شدن بیش از حد دندان و غیره دارند ، باید این مشکلات را قبل از استفاده از کامپوزیت دندان و برای مراحل بعدی کامپوزیت دندان برای زیبایی و مرطوب نمودن دندان های استفاده شده برطرف کنند.

دقت داشته باشید که بهداشت دهان و دندان برای افزایش عمر کامپوزیت ها بسیار مهم است. اگر به  بهداشت دندان های خود توجه نکنید ، کامپوزیت دندان برای شما مناسب نیست زیرا به سرعت آسیب می بیند.

کامپوزیت ونیر

چه کسانی نباید از کامپوزیت دندان استفاده کنند؟

تقریباً همه افراد می توانند از کامپوزیت دندان برای اصلاح طرح لبخند خود استفاده کنند. لازم به ذکر است که روش های زیبایی دندان مانند کامپوزیت دندان و لمینت دندان برای دندان هایی که اساسا سالم هستند استفاده می شود.

در واقع از کامپوزیت ها و لمینت ها فقط برای رفع مشکلات زیبایی دندان مانند رفع کجی دندان ها، فاصله بین دندان ها و ... استفاده می شود و نمی توانند در درمان و مشکلات عملکردی دندان موثر باشند.

به همین دلیل برای دریافت کامپوزیت و لمینت ابتدا دندانپزشک زیبایی وضعیت دندان های شما را ارزیابی می کند و در صورت نداشتن مشکل اساسی دندانی این روش ها را روی دندان های شما اعمال می کند.

برای کسانی که مشکلات دندانی مانند پوسیدگی دندان، بیماری لثه، پوسیدگی شدید دندان و ... دارند، باید ابتدا این مشکلات با سایر روش های دندانپزشکی برطرف شود، سپس برای زیبایی دندان از روش های زیبایی دندان و لمینت دندان استفاده شود.

به طور کلی افرادی که مشکلات زیر را دارند نمی توانند کاندیدای مناسبی برای کامپوزیت و لمینت دندان باشند تا زمانی که مشکل برطرف شود.

  • افرادی که عادت هایی مانند دندان قروچه دارند.
  • افرادی که سایش شدید دندان دارند.
  • افرادی که پوسیدگی شدید دندان دارند.
  • افراد مبتلا به بیماری لثه فعال.
  • افرادی که بهداشت دهان و دندان بسیار ضعیفی دارند.

همچنین افرادی که دندان هایشان برجسته تر است بهتر است به جای دندان های کامپوزیت از لمینت سرامیکی برای اصلاح طرح لبخند خود استفاده کنند.

ضخامت لمینت دندان سرامیکی بسیار کم است و بنابراین برای افرادی که دندان های برجسته دارند مناسب تر است.

برای اینکه بفهمید می توانید کامپوزیت ونیر تهیه کنید یا خیر، ابتدا باید مشخص کنید که با دریافت کامپوزیت دندان می خواهید کدام مشکل زیبایی را حل کنید.

سپس با یک دندانپزشک زیبایی مشورت کنید تا وضعیت دهان و دهان شما را ارزیابی کند و نکات لازم و سایر گزینه های موجود را برای شما توضیح دهد.

کامپوزیت دندان در کلینیک دندانپزشکی قلهک

برای ترمیم و درمان دندان باید آن را نزد متخصص ببرید تا کار شما را بهتر انجام دهند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندانپزشکی می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص می باشد و این فرصت خوبی است تا کسانی که به دنبال دندانپزشک مجرب هستند از خدمات این مجموعه بهره مند شوند.

دانش و تجربه منحصر به فرد موسسان و متخصصان این کلینیک و امکانات و تجهیزات به روز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

https://clinicgholhak.com/

دندانپزشکی قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

قیمت کامپوزیت دندان جلو
قیمت کامپوزیت دندان جلو

03 آبان 1402

انواع مارک کامپوزیت دندان
انواع مارک کامپوزیت دندان

08 شهریور 1401

چرا کامپوزیت دندان می ریزد؟
چرا کامپوزیت دندان می ریزد؟

30 مرداد 1401

جلوگیری از زرد شدن کامپوزیت دندان
جلوگیری از زرد شدن کامپوزیت دندان

24 مرداد 1401

چگونه کامپوزیت دندان را می چسبانند؟
چگونه کامپوزیت دندان را می چسبانند؟

23 مرداد 1401