کامپوزیت دندان,طول عمر کامپوزیت دندان,هزینه کامپوزیت دندان,انواع کامپوزیت دندان
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

اقدامات لازم انجام کامپوزیت دندان

اقدامات دندانپزشکی قبل از کامپوزیت دندان و همچنین مراقبت های بعد از آن در این درمان بسیار مهم و ضروری است.


اقدامات لازم انجام کامپوزیت دندان

اقدامات دندانپزشکی قبل از کامپوزیت دندان و همچنین مراقبت های بعد از آن در این درمان بسیار مهم و ضروری است.

افرادی که تصمیم به انجام کامپوزیت دندانی دارند باید نکات لازم را قبل و بعد از آن رعایت کنند تا بهترین نتیجه را به دست آورند.

اقدامات قبل از کامپوزیت دندان

  • در انتخاب کلینیک و دندانپزشک برای این درمان دقت کنید.
  • دندانپزشکی را انتخاب کنید که تجربه کافی در این زمینه داشته باشد.
  • اطلاعات کافی در مورد کامپوزیت دندان و نحوه انجام آن به دست آورید.
  • نمونه کار دندانپزشک را مشاهده کنید.
  • قبل از درمان با دندانپزشک خود مشورت کنید.

چه کسانی باید کامپوزیت و یا لمینت دندان انجام دهند؟

  • کسانی که دندان های ساییده دارند
  • افرادی که عادات بد دهان مانند دندان قروچه دارند
  • بهداشت ضعیف دهان و دندان
  • اختلالات شدید دندانی

کامپوزیت دندان

 

اقدامات بعد از کامپوزیت دندان

 

1.بهداشت دهان و دندان خود را را به خوبی حفظ کنید

دو بار در روز مسواک بزنید و نخ دندان بکشید و از یک دهانشویه خوب برای تمیز کردن دهان خود استفاده کنید تا از رشد باکتری ها جلوگیری کنید.

بهتر است ونیرهای کامپوزیت را حداقل دو بار در روز با یک مسواک نرم بشویید و ترجیحاً قبل از خواب از نخ دندان استفاده کنید.

همچنین برای مسواک زدن بهتر است از خمیر دندان غیر ساینده استفاده کنید. مسواک های برقی یا دستی برای دندان های کامپوزیت تفاوتی ندارند، اما توصیه می شود برای جلوگیری از زرد شدن دندان های کامپوزیت بعد از هر وعده غذایی مخصوصا غذاهایی که رنگ غیر طبیعی دارند مسواک بزنید.

نخ دندان کشیدن حداقل یک بار در روز ذرات غذایی باقی مانده بین دندان ها را از بین می برد و سلامت دهان، دندان ها، روکش ها و لثه های شما را تضمین می کند.

یک یا دو بار در روز رول های نمک نمکی بدون نمک یا دهان شویه های ضد باکتری به حفظ سلامت دندان ها و لثه ها و افزایش طول عمر روکش کامپوزیت شما کمک می کند.

به خاطر داشته باشید که دهانشویه های مبتنی بر الکل نه تنها می توانند به تدریج پیوند بین کامپوزیت و مینای دندان شما را بشکنند و باعث افتادن آن ها از دندان ها شوند. قرار گرفتن دندان کامپوزیت در معرض الکل نیز احتمال زرد شدن را افزایش می دهد.

2.از ساییدن دندان ها به هم خودداری کنید

ساییدن یا ساییدن دندان ها به هم در هنگام خواب برای کامپوزیت دندان کاملاً مضر است زیرا فشار بیش از حد به کامپوزیت ها توسط دندان های مقابل وارد می شود و باعث شکستگی و افتادن آن ها از روی دندان می شود.

اگر دندان قروچه دارید و به مسواک زدن زیاد عادت دارید. حتماً قبل از نصب کامپوزیت ونیر با دندانپزشک خود مشورت کنید تا در صورت نیاز برای محافظت در برابر فشار بیش از حد بر روی کامپوزیت محافظ های شبانه را تجویز کند.

3.با دقت بجوید

بهتر است بعد از نصب کامپوزیت ها با احتیاط غذا بخورید. البته اکثر مواد غذایی مانند ساندویچ، برنج و ... مشکلی برای کامپوزیت دندان ایجاد نمی کنند.

جویدن غذاهایی که فشار زیادی به کامپوزیت ها وارد می کند. اجتناب کردن؛ در طول مدت زمانی که آنها روی دندان های شما هستند. زیبایی خود را از دست نمی دهند و نیازی به تعمیر و پرداخت هزینه اضافی ندارند.

4.عادات زیر را کنار بگذارید

از ونیر کامپوزیت به عنوان ابزار استفاده نکنید. باز کردن کیسه های پلاستیکی با دندان، گاز گرفتن یا جویدن یخ، ناخن، سر خودکار یا ته سیگار و گاز گرفتن استخوان یا غذاهای سفت مانند بلال و سیب که می تواند فشار زیادی به کامپوزیت ها وارد کند و آنها را به دندان بچسباند. از بین بردن؛ به کامپوزیت دندان آسیب می رساند.

5.ورزش یا فعالیت بدنی شدید انجام ندهید

اگر ورزش شدید یا فعالیت بدنی جزئی از برنامه روزانه شما شده است، احتمال آسیب دیدن کامپوزیت دندان بسیار زیاد است و احتمالاً باید هر ماه هزینه های گزافی برای محافظت از آنها و همچنین دندان های طبیعی خود بپردازید.

6.از زرد شدن کامپوزیت ونیر ها جلوگیری کنید

اگر از ظاهر کامپوزیت دندان خود راضی هستید، باید سعی کنید آن را حفظ کنید. محدود کردن مصرف غذاهایی که به تغییر رنگ دندان کمک می کنند مانند قهوه، شراب قرمز، چای و ... یکی از راه های جلوگیری از زرد شدن ونیرهای کامپوزیت است.

از آنجایی که کامپوزیت ونیرها پس از مصرف غذاها و نوشیدنی های رنگی مانند دندان های طبیعی بیشتر مستعد زرد شدن هستند، باید از قرار دادن کامپوزیت ها در معرض موادی مانند تنباکو، چای قرمز، آب میوه های غیر طبیعی و غذاهای رنگی خودداری کنید.

استفاده از سفید کننده های طبیعی مانند جوش شیرین و روش های دندانپزشکی مانند بلیچینگ تاثیری در بلیچینگ ونیرهای کامپوزیت ندارد. تنها راهی که می توانید از زرد شدن آنها جلوگیری کنید. مراقب باشید، رژیم غذایی را رعایت کنید و بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید.

7.کامپوزیت های آسیب دیده را تعمیر کنید

اگر کامپوزیت شما پر یا شکسته است، باید به دندانپزشک مراجعه کنید تا از همان رزین کامپوزیت برای اصلاح قطعاتی که نیاز به تعمیر دارند استفاده کند.

کامپوزیت های دندانی معمولاً در عرض چند دقیقه قابل ترمیم هستند، بنابراین بهتر است قبل از حاد شدن مشکل برای رفع آن وقت بگذارید.

8.سیگار نکشید

سیگار کشیدن و باقی ماندن دود روی دندان نه تنها باعث زرد شدن کامپوزیت می شود، بلکه سلامت دهان و دندان شما را نیز به خطر می اندازد.

9.معاینات منظم نزد دندانپزشک را فراموش نکنید

معاینات منظم دندانپزشکی پس از کامپوزیت دندان باید به عنوان یک ضرورت در زندگی شما در نظر گرفته شود.

زیرا بهداشت دهان و دندان در حفظ کامپوزیت های دندان موثر است.

حتماً هر شش ماه یکبار به دندانپزشک خود مراجعه کنید و در صورت مشاهده هرگونه مشکل از جمله پوسیدگی در دندان های خود بلافاصله آن را تعمیر کنید.

10.سعی نکنید کامپوزیت ها را سفید نکنید

به هیچ وجه از روش هایی مانند بلیچینگ روی دندان های کامپوزیت خود استفاده نکنید. کامپوزیت ها به راحتی دندان های طبیعی را زرد نمی کنند، اما اگر کامپوزیت شما به دلیل استفاده از مواد رنگی تغییر رنگ داد، بهتر است آنها را به حال خود رها کنید و از مواد ساینده یا سفید کننده استفاده نکنید زیرا نه تنها جواب نمی دهد، بلکه ممکن است به کامپوزیت ها آسیب برساند.

کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک دندانپزشکی تخصصی قلهک با همکاری جمعی از متخصصان بنام و اعضای هیئت علمی دانشگاه های معتبر کشور تأسیس گردیده است. این مجموعه مأموریت خود را همراهی با سایر مراکز دندانپزشکی برای ارایه خدمات تکمیلی دندانپزشکی از جمله خدمات تخصصی در تمامی رشته ها و نیز خدمات تحت بیهوشی قرارداده است.

بهره مندی از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

این مجموعه در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال خدمات دندانپزشکی در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

https://clinicgholhak.com/

کلینیک قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

قیمت کامپوزیت دندان جلو
قیمت کامپوزیت دندان جلو

03 آبان 1402

انواع مارک کامپوزیت دندان
انواع مارک کامپوزیت دندان

08 شهریور 1401

چرا کامپوزیت دندان می ریزد؟
چرا کامپوزیت دندان می ریزد؟

30 مرداد 1401

جلوگیری از زرد شدن کامپوزیت دندان
جلوگیری از زرد شدن کامپوزیت دندان

24 مرداد 1401

چگونه کامپوزیت دندان را می چسبانند؟
چگونه کامپوزیت دندان را می چسبانند؟

23 مرداد 1401