کامپوزیت دندان,طول عمر کامپوزیت دندان,هزینه کامپوزیت دندان,انواع کامپوزیت دندان
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

شرایط خاص نگهداری از کامپوزیت دندان

یکی از روش های اصلاح طرح لبخند کامپوزیت دندان است که طرفداران زیادی دارد. این روش زیبایی برای افرادی مناسب است که ناهنجاری و بی نظمی شدید در دندان های خود ندارند و تنها مشکل دندان هایشان زردی و نامرتبی خفیف دندان هایشان است.


شرایط خاص نگهداری از کامپوزیت دندان

یکی از روش های اصلاح طرح لبخند کامپوزیت دندان است که طرفداران زیادی دارد. این روش زیبایی برای افرادی مناسب است که ناهنجاری و بی نظمی شدید در دندان های خود ندارند و تنها مشکل دندان هایشان زردی و نامرتبی خفیف دندان هایشان است.

مراقبت از کامپوزیت دندان

بعد از هر کار زیبایی مراقبت های ویژه و مرتبطی وجود دارد تا نتیجه کار به بهترین شکل ممکن حفظ شود و طول عمر آن افزایش یابد. روکش دندان نیز مراقبت های خاص خود را دارد.

مسواک به تنهایی قادر به تمیز کردن تمام فضاهای بین دندانی نیست، بنابراین بهتر است از نخ دندان استفاده کنید. علاوه بر این که دندان های معمولی و غیر کامپوزیت باید سالم باشند، دندان های کامپوزیت نیز باید سالم باشند.

در پایان هر وعده غذایی باید از نخ دندان استفاده کرد تا غذای باقی مانده بین دندان ها خارج شود.

بعد از خوردن غذاهایی مانند چای و قهوه یا غذاهای دارای مواد رنگی دندان های خود را مسواک بزنید زیرا کامپوزیت ها نیز خاصیت لکه دار شدن و تغییر رنگ دارند.

حدود یک ماه پس از کامپوزیت، دندان ها حساس می شوند که به مرور زمان این حساسیت کاهش می یابد. در این مدت از نوشیدن و خوردن غذاهای خیلی سرد یا خیلی گرم برای جلوگیری از دندان درد خودداری کنید.

مسواک زدن بعد از هر وعده غذایی مهم است. البته توجه داشته باشید که مسواک زدن بیش از حد باعث محو شدن و کدر شدن سطح صیقلی کامپوزیت می شود.

در این صورت باید به دندانپزشک مراجعه کنید تا دندانپزشک سطح کامپوزیت را صیقل داده و آن را به حالت پولیش قبلی برگرداند.

استفاده از مسواک به تنهایی برای تمیز نگه داشتن دندان های کامپوزیت کافی نیست.

برای استفاده از خمیردندان بهتر است با دندانپزشک خود مشورت کنید زیرا ممکن است دندانپزشک بسته به نوع کامپوزیت خمیر دندان مخصوصی را معرفی کند. همچنین هنگام استفاده از مسواک های مخصوص بهتر است با دندانپزشک خود مشورت کنید.

استعمال دخانیات مانند سیگار و قلیان باعث تغییر رنگ کامپوزیت می شود. سعی کنید تا حد امکان از سیگار کشیدن خودداری کنید.

کامپوزیت دندان

 

اقداماتی جهت افزایش ماندگاری کامپوزیت دندان

1.بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید

بهداشت دهان و دندان برای افزایش دوام کامپوزیت ونیرها و همچنین حفظ سلامت دندان ها بسیار مهم است.

پس سعی کنید بعد از هر وعده غذایی مسواک بزنید و حتما از نخ دندان استفاده کنید. باقیمانده پلاک دندانی عمر دندان ها و ونیرهای کامپوزیت را کاهش می دهد.

2.داشتن رژیم غذایی مناسب

برخی از غذاها مانند چای، قهوه، شکلات، سس های رنگی و نوشیدنی های رنگی می توانند باعث ایجاد لکه بر روی دندان ها شوند. سیگار کشیدن همچنین می تواند رنگ کامپوزیت ها را به زرد یا قهوه ای تغییر دهد.

باید توجه داشته باشید که بلیچینگ دندان هیچ تاثیری بر روی کامپوزیت ندارد، پس مراقب باشید که رنگ کامپوزیت ها تغییر نکند.

3.از دندان قروچه خودداری کنید

برخی از افراد عادت دارند زمانی که تحت استرس هستند دندان قروچه کنند که ممکن است این کار را حتی در هنگام خواب نیز انجام دهند.

هنگام خواب باید از فشردن دندان ها خودداری کنید و از محافظ دندان برای مراقبت از دندان های خود استفاده کنید. در این صورت احتمال شکستگی و پر شدن کامپوزیت ها را کاهش داده اید.

4.برای معاینه به مطب دندانپزشکی بروید

گاهی اوقات پلاکت هایی در زیر روکش شما جمع می شود که نمی توان آن ها را به تنهایی با مسواک پاک کرد. دندانپزشک می تواند این پلاکت ها را با تمیز کردن دندان ها خارج کند.

دندانپزشک همچنین ونیرهای کامپوزیت را برای درمان علائم خاص درمان می کند. مراجعه به دندانپزشک برای معاینه دندان تضمین کننده درمان شما و حفظ سلامت دهان و دندان شما خواهد بود.

5.از غذاهای سفت خودداری کنید

غذاهای سفت مانند هویج خام، یخ، آجیل و غیره می توانند باعث ایجاد ترک یا شکستن روکش کامپوزیت شوند. بنابراین از گاز زدن مستقیم غذاهای سفت خودداری کنید و سعی کنید آنها را به صورت تکه های کوچک مصرف کنید.

برخی از عادات خود را ترک کنید، مانند جویدن مداد یا باز کردن بطری با دندان، زیرا می تواند به کامپوزیت دندان های شما آسیب برساند.

به طور معمول، پس از انجام کامپوزیت دندان، لیستی از غذاهایی که می توانید بخورید به شما داده می شود که شامل:

  1. غذاهای نرم: برخی از غذاهای کنسرو شده، تخم مرغ، ماهی و نان های نرم و غذاهایی که هنگام جویدن کامپوزیت را نمی شکنند.
  2. غذاهای پخته شده: غذاهای پخته شده مانند مرغ، ماکارونی و ... که به کامپوزیت آسیب نمی رسانند پس از کامپوزیت بهترین غذاها هستند. برای برخی از غذاها، خوردن آنها را با شکستن آنها به قطعات کوچکتر آسان کنید.
  3. آب بنوشید: اگر بعد از هر وعده غذایی آب بنوشید، ذرات غذای باقی مانده بین دندان ها تا حد زیادی از بین می رود. همچنین از زرد شدن ونیر کامپوزیت جلوگیری می کند. نوشیدن آب میزان اسید موجود در دهان را کاهش می دهد، همچنین از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند که در نهایت به افزایش ماندگاری ونیرهای کامپوزیت کمک می کند.

کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

همانطور که گفته شد برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک دندانپزشکی تخصصی قلهک با همکاری جمعی از متخصصان بنام و اعضای هیئت علمی دانشگاه های معتبر کشور تأسیس گردیده است. این مجموعه مأموریت خود را همراهی با سایر مراکز دندانپزشکی برای ارایه خدمات تکمیلی دندانپزشکی از جمله خدمات تخصصی در تمامی رشته ها و نیز خدمات تحت بیهوشی قرارداده است.

بهره مندی از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

این مجموعه در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال خدمات دندانپزشکی در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینیک مراجعه فرمایید.

https://clinicgholhak.com/

کلینیک قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

قیمت کامپوزیت دندان جلو
قیمت کامپوزیت دندان جلو

03 آبان 1402

انواع مارک کامپوزیت دندان
انواع مارک کامپوزیت دندان

08 شهریور 1401

چرا کامپوزیت دندان می ریزد؟
چرا کامپوزیت دندان می ریزد؟

30 مرداد 1401

جلوگیری از زرد شدن کامپوزیت دندان
جلوگیری از زرد شدن کامپوزیت دندان

24 مرداد 1401

چگونه کامپوزیت دندان را می چسبانند؟
چگونه کامپوزیت دندان را می چسبانند؟

23 مرداد 1401