کامپوزیت دندان,طول عمر کامپوزیت دندان,هزینه کامپوزیت دندان,انواع کامپوزیت دندان
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

مسواک زدن بعد از کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان گزینه ای است که با درمان جزئی می تواند تفاوت زیادی در دندان های شما ایجاد کند. کافی است کمی وقت بگذارید و به مطب دندانپزشکی بروید تا در چند ساعت لبخند خود را به زیباترین شکل ممکن اصلاح کنید.


کامپوزیت دندان

 

مسواک زدن بعد از کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان گزینه ای است که با درمان جزئی می تواند تفاوت زیادی در دندان های شما ایجاد کند. کافی است کمی وقت بگذارید و به مطب دندانپزشکی بروید تا در چند ساعت لبخند خود را به زیباترین شکل ممکن اصلاح کنید. اما نکاتی وجود دارد که باید در کوتاه مدت و بلند مدت رعایت شود تا عمر کامپوزیت ونیرها افزایش یابد. مسواک زدن یکی از مراقبت های پس از کامپوزیت دندان است. این کار باید به درستی و بدون نقص انجام شود.

مسواک و خمیر دندان مناسب برای کامپوزیت دندان

کامپوزیت های دندانی از مواد شیمیایی و رزین ساخته می شوند. به طور طبیعی استحکام و مقاومت این مواد کمتر از مینای دندان است. بنابراین رعایت نکات زیادی برای مراقبت و نگهداری از این پوشش های کامپوزیتی ضروری است. یکی از این نکات مهم، انتخاب مسواک و خمیر دندان مناسب برای استفاده است. امروزه انواع مختلفی از مسواک و خمیردندان در بازار وجود دارد. هر کدام از آنها خواص متفاوت و منحصر به فردی دارند. بنابراین لازم است بهترین مسواک و بهترین خمیر دندان را با توجه به وضعیت دندان های خود انتخاب کنید. برخی از مواردی که باید در نظر داشت عبارتند از:

  • از خمیر دندانی استفاده کنید که خاصیت سایندگی کمتری دارد.
  • از مصرف خمیردندان های حاوی کربنات سدیم، جوش شیرین و پراکسید هیدروژن خودداری کنید. این مواد شفافیت کامپوزیت دندان را از بین می برند.
  • برای دندان های حساس بهتر است از خمیر دندان ژله ای یا خمیردندان استفاده شود.
  • از استفاده از مسواک هایی با موهای درشت خودداری کنید. این مسواک ها سطح دندان کامپوزیت را می سایند و باعث کدر شدن آن می شوند.
  • بهتر است از مسواکی استفاده کنید که دارای موهای نرم و انعطاف پذیر باشد.

مسواک نزدن بعد از کماپوزیت دندان

اگر مسواک بعد از دندان های کامپوزیت را جدی نگیریم، امکان جمع شدن غذا بین فواصل بسیار کم بین دندان ها وجود خواهد داشت. در نتیجه این مکان ها محل مناسبی برای رشد باکتری ها می شود و کامپوزیت و دندان های زیر آن پوسیده می شوند. از طرفی مصرف غذاهای حاوی رنگدانه و نوشیدنی های رنگی می تواند باعث کدر شدن و زرد شدن کامپوزیت دندان ها شود. این عارضه با عدم مسواک زدن به موقع تشدید خواهد شد. پس هرگز بهداشت دهان و دندان و همچنین مسواک زدن را دست کم نگیرید.

آیا استفاده از مسواک برقی باعث جدا شدن کامپوزیت از روی دندان میشود؟

استفاده از مسواک برقی به ونیر کامپوزیت و لمینت سرامیکی آسیبی نمی رساند. کامپوزیت از طریق باندینگ و باندینگ به مینای دندان می چسبد و این پیوند به راحتی جدا نمی شود. از آنجایی که موهای مسواک برقی نرم هستند، به پیوند بین کامپوزیت و دندان آسیب نمی رساند. برای این کار مسواک برقی را روی کمترین سرعت لرزش قرار دهید تا از آسیب جزئی به کامپوزیت دندان جلوگیری شود.

دلایل ریزش کامپوزیت دندان بعد از مسواک زدن:

  • عدم مراقبت بعد از کامپوزیت دندان
  • مدت زمان طولانی پس از کاشت دندان
  • استفاده نادرست از خمیر دندان
  • عدم اتصال مناسب
  • لایه بندی اضافی

کلینیک دندانپزشکی قلهک

طول عمر ترمیم های کامپوزیت دندان بستگی به میزان مراقبت شما از آنها دارد. پروسلین و مواد کامپوزیت بسته به اینکه چگونه از دندان های طبیعی شما مراقبت می کنید پوسیده می شوند یا ممکن است بهتر از دندان های طبیعی شما باشند.

اگر با مراقبت های خانگی مناسب، رژیم غذایی و مراجعه منظم پیشگیرانه به دندانپزشک از دندان های خود به خوبی مراقبت کنید، ونیر کامپوزیت شما سال ها دوام خواهد داشت. بهتر است تا ابد روی دوام پوشش های خود حساب نکنید، اما اگر به درستی نگهداری شوند، می توانید انتظار داشته باشید که پانزده تا بیست و پنج سال دوام داشته باشند.

برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

https://clinicgholhak.com/

کلینیک دندانپزشکی قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

قیمت کامپوزیت دندان جلو
قیمت کامپوزیت دندان جلو

03 آبان 1402

انواع مارک کامپوزیت دندان
انواع مارک کامپوزیت دندان

08 شهریور 1401

چرا کامپوزیت دندان می ریزد؟
چرا کامپوزیت دندان می ریزد؟

30 مرداد 1401

جلوگیری از زرد شدن کامپوزیت دندان
جلوگیری از زرد شدن کامپوزیت دندان

24 مرداد 1401

چگونه کامپوزیت دندان را می چسبانند؟
چگونه کامپوزیت دندان را می چسبانند؟

23 مرداد 1401