کامپوزیت دندان,طول عمر کامپوزیت دندان,هزینه کامپوزیت دندان,انواع کامپوزیت دندان
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

چه معیارهایی برای انجام کامپوزیت دندان وجود دارد؟

با کامپوزیت دندان می توانید نتایج زیبایی فوری را با قیمتی مقرون به صرفه دریافت کنید. کامپوزیت نامنظمی های دندان مانند سایش سطح دندان، فاصله بین دندان ها، ترک یا شکستگی مینای دندان و غیره را پنهان میکند. این فرآیند یک رویکرد محافظه کارانه است که معمولا در یک جلسه انجام می شود.


معیار های کامپوزیت دندان

 

چه معیارهایی برای انجام کامپوزیت دندان وجود دارد؟

با کامپوزیت دندان می توانید نتایج زیبایی فوری را با قیمتی مقرون به صرفه دریافت کنید. کامپوزیت نامنظمی های دندان مانند سایش سطح دندان، فاصله بین دندان ها، ترک یا شکستگی مینای دندان و غیره را پنهان میکند. این فرآیند یک رویکرد محافظه کارانه است که معمولا در یک جلسه انجام می شود.

انواع کامپوزیت دندان را بشناسیم

به طور کلی مواد کامپوزیت را می توان به چهار گروه تقسیم کرد.

  1. کامپوزیت نوع هیبریدی
  2. کامپوزیت میکروفیبر
  3. کامپوزیت نانوالیاف
  4. روکش IPS

هر کدام از این کامپوزیت ها کاربردهای خاص خود را دارند. زیرا در دندان های جلو زیبایی و درخشندگی از عوامل مهم و در دندان های عقب داشتن قدرت کافی برای تحمل نیروهای جویدنی است.

کامپوزیت های نوع هیبریدی: کامپوزیت های دندان خلفی ذرات بزرگتر و استحکام بیشتری دارند و معمولا از نوع هیبریدی هستند.

کامپوزیت میکروفیلد: از کامپوزیت های میکروفیلد برای ترمیم دندان های جلویی استفاده می شود که ذرات ریزتر و استحکام کمتری دارند، اما در عوض پس از پولیش، سطح صاف، براق و درخشان تری به جا می گذارند. هرچه سطح کامپوزیت صاف تر باشد، به رنگ کمتری نیاز خواهد داشت و به مرور زمان به پولیش دوره ای نیاز خواهد داشت.

کامپوزیت های نانوالیافی: امروزه کامپوزیت های نانوفیلد نیز در بازار وجود دارد تا بتوانیم به استحکام و زیبایی در ترمیم دندان ها هم زمان دست پیدا کنیم.

ونیرهای IPS : این کامپوزیت ها به دلیل داشتن ذرات سرامیکی از ثبات و استحکام رنگ بالاتری نسبت به نسل های قبلی برخوردار بوده و بیشترین شباهت ظاهری را به لمینت های سرامیکی دارند.

انواع کامپوزیت ها در رنگ های مختلف ارائه می شوند. این رنگ ها از طیف رنگی معمولی تا رنگ های خیلی سفید و یخچالی موجود هستند.

محبوب ترین رنگ دندان کامپوزیت

سه طیف رنگی A1، B1 و A3 در حال حاضر بهترین رنگ کامپوزیت دندان مورد استفاده برای افراد مشهور هستند.

•سایه رنگ XL از برند Kerr

طیف رنگی کامپوزیت XL که توسط Kerr آمریکا به عنوان یکی از معروف ترین تولیدکنندگان کامپوزیت دندان ارائه می شود نیز یکی از سایه های رنگی رایج مورد استفاده بیماران است که البته طیف رنگ سفید محسوب نمی شود اما این رنگ کامپوزیت کاملا طبیعی به نظر می رسد و کیفیت و مقاومت بالایی دارد.

•سایه رنگ بی دبلیو از برند شافو

رنگ سایه بی دبلیو از برند شافو که یکی از برندهای معتبر کامپوزیت دندان ژاپنی می باشد; سفیدترین رنگ و به اصطلاح لبخند هالیوودی است که توسط این برند ارائه شده است. رزین های کامپوزیت شفو با سایه رنگی BW دارای درخشندگی عالی و خواص فیزیکی و کیفیت خوبی هستند.

کامپوزیت-دندان

کاربردهای درمانی کامپوزیت دندان

  • اصلاح شکل، فرم و رنگ دندان ها
  • برای اصلاح ظاهر دندان هایی با شکل غیر طبیعی مانند دندان های کوچک یا میخی
  • اصلاح فاصله های بین دندانی که با استفاده از شکاف های کامپوزیت بین دندان ها بسته می شوند.
  • افرادی که می خواهند دندان های بیش از حد سفید داشته باشند با بلیچینگ این امکان وجود ندارد و لازم است از کامپوزیت یا لمینت دندان برای سطح دندان استفاده کنند.

افرادی که دارای بی نظمی خفیف دندانی هستند می توانند به جای ارتودنسی از درمان کامپوزیت استفاده کنند.

مزایای کامپوزیت دندان

کامپوزیت ها می توانند رنگ، شکل و چرخش دندان ها را اصلاح کنند یا فاصله بین دندان ها را ببندند. در این روش دندان ها بریده نمی شوند و کامپوزیت دندان به سطح دندان چسبانده می شود.

یکی دیگر از مزایای کامپوزیت های دندانی این است که قیمت کمتری نسبت به لمینت های سرامیکی دارند. علاوه بر این، اگر رنگ پریده یا شکسته شوند، به راحتی قابل تعمیر هستند.

معایب کامپوزیت های دندانی

کامپوزیت ها بر اساس عادات تغذیه ای مانند مصرف چای، قهوه، غذاهای رنگی و پاستوریزه و مسواک زدن بیمار در بازه های زمانی مختلف نیاز به پولیش دارند و زردی کامپوزیت بیشتر از لمینت های سرامیکی است.

در درمان هایی که محدود به یک یا چند دندان است، کامپوزیت دندان درمان انتخابی برای بیمار است. اگر دندان های بیشتری نیاز به ترمیم دارند، بهتر است از درمان های کامل تری مانند لمینت دندان سرامیکی استفاده شود.

کامپوزیت دندان در کلینیک دندانپزشکی قلهک

برای ترمیم و درمان دندان باید آن را نزد متخصص ببرید تا کار شما را بهتر انجام دهند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندانپزشکی می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص می باشد و این فرصت خوبی است تا کسانی که به دنبال دندانپزشک مجرب هستند از خدمات این مجموعه بهره مند شوند.

دانش و تجربه منحصر به فرد موسسان و متخصصان این کلینیک و امکانات و تجهیزات به روز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

https://clinicgholhak.com/

کلینیک قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

قیمت کامپوزیت دندان جلو
قیمت کامپوزیت دندان جلو

03 آبان 1402

انواع مارک کامپوزیت دندان
انواع مارک کامپوزیت دندان

08 شهریور 1401

چرا کامپوزیت دندان می ریزد؟
چرا کامپوزیت دندان می ریزد؟

30 مرداد 1401

جلوگیری از زرد شدن کامپوزیت دندان
جلوگیری از زرد شدن کامپوزیت دندان

24 مرداد 1401

چگونه کامپوزیت دندان را می چسبانند؟
چگونه کامپوزیت دندان را می چسبانند؟

23 مرداد 1401