کامپوزیت دندان,عمر کامپوزیت دندان,شرایط انجام کامپوزیت دندان,هزینه کامپوزیت دندان
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

دانستنی هایی در مورد کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان ماده ای است که در دندانپزشکی برای ترمیم دندان، نامنظمی، بد فرمی، رنگ زرد، پریدگی و فاصله دندان یا درمان های زیبایی استفاده می شود. مواد کامپوزیت در رنگهای متنوع وجود دارد که روی دندانها قرار می گیرد تا سفید و مرتب شود و از همه مهمتر این پوسته ها از دوام خوبی برخوردار هستند.


کامپوزیت دندان

 

دانستنی هایی در مورد کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان ماده ای است که در دندانپزشکی برای ترمیم دندان، نامنظمی، بد فرمی، رنگ زرد، پریدگی و فاصله دندان یا درمان های زیبایی استفاده می شود. مواد کامپوزیت در رنگهای متنوع وجود دارد که روی دندانها قرار می گیرد تا سفید و مرتب شود و از همه مهمتر این پوسته ها از دوام خوبی برخوردار هستند.

مراحل کامپوزیت دندان

برای استفاده از روکش کامپوزیت لازم است ابتدا دندان ها کاملا تمیز شود تا هرگونه پلاک یا پلاک ارتودنسی ایجاد شده در سطح دندان ها برداشته شود و یک سطح تمیز برای استفاده از روکش ونیر ایجاد شود. کاملاً خشک و تمیز شود تا اطمینان حاصل شود که در آن منطقه رطوبت و بزاق وجود ندارد که بتواند با ماده چسبنده تداخل ایجاد کند. سپس سطح جلوی دندان توسط ماده اسیدی متخلخل می شود و باعث تشکیل سطح می شود. مناسب برای روکش گذاری. در حقیقت ، به چسباندن روکش کامپوزیت به سطح دندان کمک می کند.

سرانجام ، از مواد اتصال ویژه (چسب) بر روی سطح دندان استفاده می شود و ماده کامپوزیت به آرامی بر روی دندان قرار می گیرد. در این مرحله ، فرآیند افزودن ، حذف و آماده سازی مواد کامپوزیتی همراه با پرداخت آن تکرار می شود تا بتوان پوشش نهایی روکش را ایجاد کرد.

با این حال ، نتایج نهایی به دست آمده در این مورد بستگی زیادی به تجربه هنری دندانپزشک زیبایی و توانایی های او دارد.

جنس کامپوزیت دندان

کامپوزیت سفید (که ترکیبی از رزین اکریلیک و شیشه است) به دلیل رنگ سفید آن با رنگ دندان ها مطابقت دارد. البته کامپوزیت ها به مرور فرسوده یا محو می شوند و قهوه ، چای یا تنباکو می تواند باعث لکه دار شدن آنها شود. بعلاوه ، ماندگاری آنها به اندازه سایر مواد استفاده شده برای پر کردن دندانها نیست.

رنگ های کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان از نوعی ماده پلاستیکی که همرنگ دندان است ساخته شده است. این ماده پلاستیکی دارای رنگ های متنوعی است که دندانپزشک شما بهترین رنگ را با توجه به رنگ پوست شما انتخاب می کند. فقط به یاد داشته باشید که رنگی که برای کامپوزیت انتخاب می کنید طبیعی است و سفیدتر از دندانهای شما نیست. انواع مختلف رنگ کامپوزیت دندان :

  • گروه A مایل به قهوه ای
  • گروه B مایل به زرد
  • گروه C مایل به خاکستری – زرد
  • گروه D مایل به زرد- قرمز

متخصص زیبایی دندان با تشخیص رنگ دندان های طبیعی شما رنگ کامپوزیت شما را تعیین می کند و در نهایت کار با رضایت شما آغاز می شود.

کامپوزیت دندان چند سال دوام دارد؟

طول عمر کامپوزیت دندان کوتاه تر از آمالگام است. در واقع دوام و پایداری کامپوزیت نسبت به آمالگام کمتر است و زودتر فرسوده می شود. کامپوزیت حداقل 5 سال دوام می آورد ، یعنی کمتر از آمالگام و نقره که حداقل 10 تا 15 سال دوام دارند.

همچنین ، تحت فشار دندان های جویدن ، اگر حفره بزرگ باشد ، مقاومت کامپوزیت هنوز از آمالگام و نقره کمتر است.

معایب کامپوزیت دندان

  • به دلیل مواد رزین کامپوزیت ، کامپوزیت های دندانی می توانند لک شوند ، به خصوص اگر رژیم غذایی شما شامل غذاها و نوشیدنی های رنگی باشد.
  • طول عمر کامپوزیت دندانی کوتاهتر از روشی مشابه با لمینیت دندان است.
  • از آنجا که دندانها در طی مراحل کامپوزیت تراشیده نمی شوند ، ممکن است نتیجه نهایی کامپوزیت کمی برجسته باشد.

مزایای انواع کامپوزیت دندان

1. روشی سریع و آسان برای ترمیم ناهنجاری ها ، نامرتبی دندان ها و طراحی لبخند. مدت زمان درمان در این روش کوتاه و بدون درد است.

2. انواع مشکلات دندانی مانند برداشتن شکاف دندان ، شکاف لب ، پوسیدگی ، شکستگی جزئی ، ترک و درمان تغییر رنگ دندان ، اصلاح اندازه و شکل دندان های کج با استفاده از کامپوزیت قابل حل است.

3. هزینه کامپوزیت یا لمینت دندان با توجه به مواد به کار رفته در آن متفاوت است اما به طور کلی هزینه کامپوزیت نسبت به لمینت کمتر است.

4. در صورت آسیب دیدن کامپوزیت ، فرآیند ترمیم آن، آسان و ارزان خواهد بود.

5. امکان انتخاب رنگ طبیعی دندان ها در کامپوزیت. اگر رنگهای کامپوزیت طبیعی را انتخاب کنید ، هیچ تفاوتی بین آنها و دندانهای خود مشاهده نخواهید کرد.

6.روش انجام آن سریع و بدون درد است و حتی در یک روز می توان تمام دندان های خط لبخند را با این روش اصلاح کرد.

7.فشار زیادی را متحمل می شود.

8.در این روش مقدار بسیار کمی از سطح دندان تراشیده می شود یا در روش های مدرن سطح دندان به هیچ وجه تراشیده نمی شود.

9.پوشش های کامپوزیتی به راحتی قابل ترمیم و پرداخت هستند. اگر یک پوشش سرامیکی ترک بخورد ، باید یک واحد جایگزین در آزمایشگاه ساخته شود. در حالی که کامپوزیت روکش ها با مواد کامپوزیتی به راحتی قابل ترمیم هستند و یا با پرداخت دندان تمیز می شوند.

10.روکش های کامپوزیتی از روکش های سرامیکی ارزان ترند.

11.تعویض روکش های کامپوزیت بسیار آسان تر از روکش های سرامیکی است و نیازی به اصلاح دندان ندارد.

12.طول دوره درمان کوتاه است و معمولاً در یک جلسه درمانی به طور کامل انجام می شود.

آیا کامپوزیت به دندان های طبیعی صدمه می زند؟

کامپوزیت دندان به دندان آسیب نمی رساند. کامپوزیت ها به هیچ وجه به دندان های طبیعی شما آسیب نمی رسانند. برای اتصال کامپوزیت دندان به دندان طبیعی از مواد خاصی استفاده می شود و سپس کامپوزیت روکش روی دندان سفت می شود. وقتی کامپوزیت به دندان متصل شد ، آن را صیقل داده و شکل می دهیم تا لبخندی زیبا به آن ببخشد. رزینی که برای اتصال کامپوزیت به دندان استفاده می شود به دندان های زیر رزین آسیب نمی رساند.

کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

www.clinicgholhak.com

کلینیک قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

قیمت کامپوزیت دندان جلو
قیمت کامپوزیت دندان جلو

03 آبان 1402

انواع مارک کامپوزیت دندان
انواع مارک کامپوزیت دندان

08 شهریور 1401

چرا کامپوزیت دندان می ریزد؟
چرا کامپوزیت دندان می ریزد؟

30 مرداد 1401

جلوگیری از زرد شدن کامپوزیت دندان
جلوگیری از زرد شدن کامپوزیت دندان

24 مرداد 1401

چگونه کامپوزیت دندان را می چسبانند؟
چگونه کامپوزیت دندان را می چسبانند؟

23 مرداد 1401